- Дата и час: 28 Ное 2024, 21:16 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
АКТ 16
|
|
20 мнения
• Страница 1 от 1
АКТ 16
Интересува ме какво точно е Акт 16/разрешение за ползване. Когато това е ангажимент на строителя (той да го извади или придобие), аз като собственик на един от апартаментите какво следва да направя след това - по-специално отношенията ми с топлофикация, енерго, софийска вода... Има ли той, строителя, някакво правно или друго основание да иска някакви допълнителни пари за... такса присъединяване към нещо и имам ли аз някакво основание да му ги давам. Разбрах, че водомерите и монтажа им трябва аз да го направя. Как стоят нещата с енергото и топлофикация?[/b]
- peter77
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 30 Дек 2005, 16:34
Akt 16 / taka go narichame za kratko / razreshava, na stroitelia da predade imotite vyv vladenie na kupuvachite. I imeno sled poluchavaneto na Akt 16 se izdava Notarialen akt. A po vaprosa za vodomeri i elektromeri, tova e vapros na dogovorka, ako stroitelnata firma ti prodava po-skapo imota, estestveno, che tq shte gi sloji, a ako e na normalna cena , ti si gi montirash...no tozi16 Akt....imenno se izdava vyz osnova , kak e izgradena cialata sgrada, obezopasena i se revizirat vsichki tezi syorajenia>!
donjuanka@abv.bg
donjuanka@abv.bg
- Anonim
Във връзка с разпоредбите на влезлия в сила Закон за изменение и допълнение на ЗУТ, от Министъра на регионалното развитие и благоустройството са издадени Наредба № 2/2003 г., за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството
С Наредба № 2 се определят условията и редът за разрешаване ползването само на строежите от първа, втора и трета категория по чл. 137, ал. 1 от ЗУТ. С наредбата са въведени едни и същи условия за издаване на разрешение за ползване за всички строежи, за които се отнася наредбата, а именно:
Началникът на ДНСК или упълномощено от него лице издава разрешение за ползване на строежите, въз основа на окончателен доклад, съставен от лицето, упражняващо строителен надзор на строежа, в случаите когато строителния надзор е задължителен и такъв се е изисквал, съгласно нормативната уредба, действала към момента на започване на строежа и протокол обр. 16/акт 16/ за установяване годността за ползване на строежа, съставен от Държавна приемателна комисия (ДПК) за строежа, с предложение за издаване на разрешение за ползване на същия.
Процедурата по издаване на разрешение за ползване на строежа, започва с подаване на писмено искане в ДНСК (РДНСК), от възложителя или от упълномощено от него лице.
За назначаване на ДПК, към искането се прилагат основните книжа и документи от досието на строежа, които характеризират строежа и удостоверяват изпълнението му в съответствие с издадените строителни книжа и действащите норми за изпълнение на строежите в Република България.
Необходимите документи са (чл. 4, ал. 2):
1. Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор на строежа; 2. Документ за собственост или документ за учредено право на строеж в чужд имот, или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон; 3. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване на строежа към мрежата на техническата инфраструктура.
Към окончателния доклад се прилагат:
1. Разрешение за строеж (акт за узаконяване);
2. Протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива;
3. Констативен акт по чл. 176, ал. 1 ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа (акт обр. 15 от Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството);
4. Документ от Агенцията по кадастъра за изпълнение на изискванията (по чл. 175, ал. 5 ЗУТ) за предадена екзекутивна документация, ако такава е необходима;
5. Заверена заповедна книга.
Определеното с наредбата съдържание на Окончателния доклад на лицето, упражняващо строителен надзор на строежа, се отнася и за строежите от 4-та категория, подлежащи на регистрационен режим.
Може да се направи искане за разрешаване ползването на етап (част) от строежа в случаите когато разрешението за строеж е издадено за етап (част) от строежа или когато след издаването на разрешението за строеж са променени инвестиционните намерения на възложителя или са възникнали непреодолими обстоятелства, налагащи да се разреши ползване само на етап (част) от строежа.
Във втория случай, строителните книжа следва да се актуализират, при условията на чл. 152, ал. 2 и чл. 154, ал. 5 изречение първо от ЗУТ, т. е. да удостоверяват възможността за законосъобразно въвеждане на етапа (частта) от строежа в експлоатация.
В срок от 7 работни дни от постъпване на искането с приложените към него книжа и документи, Началникът на ДНСК или упълномощено от него лице със заповед назначава или отказва да назначи ДПК за строежа.
Предвид предоставените от Началника на ДНСК на Началниците на РДНСК правомощия Началникът на ДНСК назначава или отказва да назначи ДПК за строежите от първа категория с изключение на бензиностанции, нафтораздавателни пунктове, газостанции и пунктове за пълнене с газ (по чл. 2, ал. 4, т. 1, б. "в", посочени в т. 144 от Приложение 1 към чл. 2, ал. 12 от Наредба № 1/2003 г.), за строежите от втора категория, с изключение на електропроводи от 10 kV до 35 kV и трансформатори от 400 kVA до 1000 kVA (чл. 4, ал. 2, т. 1 от Наредба № 1/2003 г.), и част от строежите от трета категория, а именно: кабинкови и открити въжени линии и съоръженията към тях (по чл. 6, ал. 2, т. 2 от Наредба № 1/2003 г.), язовири до 30 млн. куб. м. или с височина на язовирната стена до 50 м (по чл. 6, ал. 2, т. 4 от Наредба № 1/2003 г.), сградите и съоръженията на електрическите централи, топлотехническите централи, включително за комбинирано производство на електрическа и топлинна енергия, отоплителни централи, инсталации за оползотворяване на отпадна топлинна енергия и на възобновяеми енергийни източници с мощност до 25 МW (по чл. 6, ал. 5 от Наредба № 1/2003 г.).
За всички останали строежи от трета категория, както и за строежите, представляващи отклонения от газоразпределителните пунктове и газоизмервателните уреди (газоразпределителни табла) до строежите от първа, втора и трета категория вкл. вътрешните газови инсталации, заповед за назначаване или за отказ на ДПК се издава от началниците на РДНСК.
В състава на комисията се включват:
- възложителят или упълномощено от него лице;
- лицето упражняващо строителен надзор;
- представители на специализираните контролни органи.
Съставът на ДПК се определя съобразно конкретния строеж от органа, който издава заповедта за назначаването й.
Председател на ДПК е представител на ДНСК (РДНСК).
Комисията установява изпълнението на строежа и неговата функционална пригодност, съобразно издаденото разрешение за строеж, одобрените проекти или заверена екзекутивна документация и действащата нормативна уредба по изпълнението и приемането на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 ЗУТ, за носимоспособност, устойчивост и дълготрайност на строителните конструкции и земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания, пожарна безопасност на строежа и безопасно ползване на същия, опазване здравето и живота на хората и тяхното имущество, опазване на околната среда по време на строителството и на ползването на строежа, икономия на топлинна енергия и топлосъхранение на обекта, изпълнени изисквания за осигуряване на достъпна среда.
Комисията е длъжна да приключи работата си със съставяне на протокол обр. 16 в срока, за който е назначена.
Съставеният от ДПК протокол обр. 16 завършва с решение, че комисията приема строежа и предлага на Началника на ДНСК (РДНСК) да издаде разрешение за ползване на същия или, че отказва приемането на строежа.
Съставеният протокол обр. 16 се прочита на последното заседание на комисията и се подписва от всички членове и нейния председател. За дата на съставения протокол се смята датата на последното заседание.
При несъставяне на протокол обр. 16 в определения със заповедта срок се счита, че е налице отказ за приемане.
Председателят на ДПК представя, подписания от членовете на комисията, протокол обр. 16 на органа издал заповедта за назначаване на комисията, в срок от 5 работни дни след датата на последното заседание на комисията (датата на подписването на протокол обр. 16).
Началникът на ДНСК (РДНСК) в срок до 5 работни дни от представянето на протокол обр. 16, издава разрешение за ползване на строежа или със заповед (мотивиран писмен отказ), отказва да издаде разрешение за ползване на строежа.
При издадена заповед за отказ от издаване на разрешение за ползване на строежа, възложителят отстранява причините за отказа и прави ново искане за разрешаване ползването на строежа по общия ред.
С наредбата са определени минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти за строежите от първа до пета категория.
Наредбата не се прилага за заварени строежи, завършени до 09.04.1993 г., които не са били приети по установения ред до 09.04.1993 г.
С Наредба № 2 се определят условията и редът за разрешаване ползването само на строежите от първа, втора и трета категория по чл. 137, ал. 1 от ЗУТ. С наредбата са въведени едни и същи условия за издаване на разрешение за ползване за всички строежи, за които се отнася наредбата, а именно:
Началникът на ДНСК или упълномощено от него лице издава разрешение за ползване на строежите, въз основа на окончателен доклад, съставен от лицето, упражняващо строителен надзор на строежа, в случаите когато строителния надзор е задължителен и такъв се е изисквал, съгласно нормативната уредба, действала към момента на започване на строежа и протокол обр. 16/акт 16/ за установяване годността за ползване на строежа, съставен от Държавна приемателна комисия (ДПК) за строежа, с предложение за издаване на разрешение за ползване на същия.
Процедурата по издаване на разрешение за ползване на строежа, започва с подаване на писмено искане в ДНСК (РДНСК), от възложителя или от упълномощено от него лице.
За назначаване на ДПК, към искането се прилагат основните книжа и документи от досието на строежа, които характеризират строежа и удостоверяват изпълнението му в съответствие с издадените строителни книжа и действащите норми за изпълнение на строежите в Република България.
Необходимите документи са (чл. 4, ал. 2):
1. Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор на строежа; 2. Документ за собственост или документ за учредено право на строеж в чужд имот, или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон; 3. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване на строежа към мрежата на техническата инфраструктура.
Към окончателния доклад се прилагат:
1. Разрешение за строеж (акт за узаконяване);
2. Протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива;
3. Констативен акт по чл. 176, ал. 1 ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа (акт обр. 15 от Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството);
4. Документ от Агенцията по кадастъра за изпълнение на изискванията (по чл. 175, ал. 5 ЗУТ) за предадена екзекутивна документация, ако такава е необходима;
5. Заверена заповедна книга.
Определеното с наредбата съдържание на Окончателния доклад на лицето, упражняващо строителен надзор на строежа, се отнася и за строежите от 4-та категория, подлежащи на регистрационен режим.
Може да се направи искане за разрешаване ползването на етап (част) от строежа в случаите когато разрешението за строеж е издадено за етап (част) от строежа или когато след издаването на разрешението за строеж са променени инвестиционните намерения на възложителя или са възникнали непреодолими обстоятелства, налагащи да се разреши ползване само на етап (част) от строежа.
Във втория случай, строителните книжа следва да се актуализират, при условията на чл. 152, ал. 2 и чл. 154, ал. 5 изречение първо от ЗУТ, т. е. да удостоверяват възможността за законосъобразно въвеждане на етапа (частта) от строежа в експлоатация.
В срок от 7 работни дни от постъпване на искането с приложените към него книжа и документи, Началникът на ДНСК или упълномощено от него лице със заповед назначава или отказва да назначи ДПК за строежа.
Предвид предоставените от Началника на ДНСК на Началниците на РДНСК правомощия Началникът на ДНСК назначава или отказва да назначи ДПК за строежите от първа категория с изключение на бензиностанции, нафтораздавателни пунктове, газостанции и пунктове за пълнене с газ (по чл. 2, ал. 4, т. 1, б. "в", посочени в т. 144 от Приложение 1 към чл. 2, ал. 12 от Наредба № 1/2003 г.), за строежите от втора категория, с изключение на електропроводи от 10 kV до 35 kV и трансформатори от 400 kVA до 1000 kVA (чл. 4, ал. 2, т. 1 от Наредба № 1/2003 г.), и част от строежите от трета категория, а именно: кабинкови и открити въжени линии и съоръженията към тях (по чл. 6, ал. 2, т. 2 от Наредба № 1/2003 г.), язовири до 30 млн. куб. м. или с височина на язовирната стена до 50 м (по чл. 6, ал. 2, т. 4 от Наредба № 1/2003 г.), сградите и съоръженията на електрическите централи, топлотехническите централи, включително за комбинирано производство на електрическа и топлинна енергия, отоплителни централи, инсталации за оползотворяване на отпадна топлинна енергия и на възобновяеми енергийни източници с мощност до 25 МW (по чл. 6, ал. 5 от Наредба № 1/2003 г.).
За всички останали строежи от трета категория, както и за строежите, представляващи отклонения от газоразпределителните пунктове и газоизмервателните уреди (газоразпределителни табла) до строежите от първа, втора и трета категория вкл. вътрешните газови инсталации, заповед за назначаване или за отказ на ДПК се издава от началниците на РДНСК.
В състава на комисията се включват:
- възложителят или упълномощено от него лице;
- лицето упражняващо строителен надзор;
- представители на специализираните контролни органи.
Съставът на ДПК се определя съобразно конкретния строеж от органа, който издава заповедта за назначаването й.
Председател на ДПК е представител на ДНСК (РДНСК).
Комисията установява изпълнението на строежа и неговата функционална пригодност, съобразно издаденото разрешение за строеж, одобрените проекти или заверена екзекутивна документация и действащата нормативна уредба по изпълнението и приемането на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 ЗУТ, за носимоспособност, устойчивост и дълготрайност на строителните конструкции и земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания, пожарна безопасност на строежа и безопасно ползване на същия, опазване здравето и живота на хората и тяхното имущество, опазване на околната среда по време на строителството и на ползването на строежа, икономия на топлинна енергия и топлосъхранение на обекта, изпълнени изисквания за осигуряване на достъпна среда.
Комисията е длъжна да приключи работата си със съставяне на протокол обр. 16 в срока, за който е назначена.
Съставеният от ДПК протокол обр. 16 завършва с решение, че комисията приема строежа и предлага на Началника на ДНСК (РДНСК) да издаде разрешение за ползване на същия или, че отказва приемането на строежа.
Съставеният протокол обр. 16 се прочита на последното заседание на комисията и се подписва от всички членове и нейния председател. За дата на съставения протокол се смята датата на последното заседание.
При несъставяне на протокол обр. 16 в определения със заповедта срок се счита, че е налице отказ за приемане.
Председателят на ДПК представя, подписания от членовете на комисията, протокол обр. 16 на органа издал заповедта за назначаване на комисията, в срок от 5 работни дни след датата на последното заседание на комисията (датата на подписването на протокол обр. 16).
Началникът на ДНСК (РДНСК) в срок до 5 работни дни от представянето на протокол обр. 16, издава разрешение за ползване на строежа или със заповед (мотивиран писмен отказ), отказва да издаде разрешение за ползване на строежа.
При издадена заповед за отказ от издаване на разрешение за ползване на строежа, възложителят отстранява причините за отказа и прави ново искане за разрешаване ползването на строежа по общия ред.
С наредбата са определени минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти за строежите от първа до пета категория.
Наредбата не се прилага за заварени строежи, завършени до 09.04.1993 г., които не са били приети по установения ред до 09.04.1993 г.
- Гост
На мен не ми става ясно защо след като имам нот.акт за апартамент закупен на груб строеж и то не от фирмата строител а от предишен собственик и съм си платила цената изцяло фирмата строител ми иска пари за общите части а в договора за довършване няма такова условие.Сега не ми дават ключа а искам да си правя вътре ремонта.Незнам какво да предприема в този случай.Още нямаме и акт 16?Може ли ние сами собствениците да започнем сами процедурата по издаването му и как?
- selia
Е нали в нотариалния акт е описано точно каква собственост придобиваш, в какви размери етц...В нотариалния акт е описана собствеността с общите части.Най-малкото, предполагам разполагате поне със скица на жилището.Изчислете колко е голямо и съпоставете с посоченото в нотариалния акт. 100% съм сигурна, че ще се получи разлика,която всъщност е общите части. Не мога да разбера как може да Ви изнудват в този вариант, що се касае до плащане на общи части.
С разрешението за ползване строителят ще въведе строежа в експлоатация.Прочетох някакви уникални глупости, че с акт 16, който сега се нарича Разрешение за ползване се придобива собствеността и т.н.
Процедурата по издаване на разрешение за ползване се движи от възложителя по закон,макар че в практиката по-често от надзорната фирма.
Затова е по-добре да се придобие собствеността след издаването на разрешение за ползване. Защото в случай, че възложителя се окаже недобросъвестен и е успял да продаде всички апартаменти в сградата реално може да забави пшроцедурата по въвеждане на строежа в екплоатация колкото си желае, а трудно ще се организират 20, 30, че и почече души/собствениците на жилища в дадената сграда/, които да задвижат тази процедура, още повече, че вие като собственици не разполагата с необходимата документация по въвеждането на строежа в експлоатация.
Успех!
С разрешението за ползване строителят ще въведе строежа в експлоатация.Прочетох някакви уникални глупости, че с акт 16, който сега се нарича Разрешение за ползване се придобива собствеността и т.н.
Процедурата по издаване на разрешение за ползване се движи от възложителя по закон,макар че в практиката по-често от надзорната фирма.
Затова е по-добре да се придобие собствеността след издаването на разрешение за ползване. Защото в случай, че възложителя се окаже недобросъвестен и е успял да продаде всички апартаменти в сградата реално може да забави пшроцедурата по въвеждане на строежа в екплоатация колкото си желае, а трудно ще се организират 20, 30, че и почече души/собствениците на жилища в дадената сграда/, които да задвижат тази процедура, още повече, че вие като собственици не разполагата с необходимата документация по въвеждането на строежа в експлоатация.
Успех!
- Гост
Е нали в нотариалния акт е описано точно каква собственост придобиваш, в какви размери етц...В нотариалния акт е описана собствеността с общите части.Най-малкото, предполагам разполагате поне със скица на жилището.Изчислете колко е голямо и съпоставете с посоченото в нотариалния акт. 100% съм сигурна, че ще се получи разлика,която всъщност е общите части. Не мога да разбера как може да Ви изнудват в този вариант, що се касае до плащане на общи части.
С разрешението за ползване строителят ще въведе строежа в експлоатация.Прочетох някакви уникални глупости, че с акт 16, който сега се нарича Разрешение за ползване се придобива собствеността и т.н.
Процедурата по издаване на разрешение за ползване се движи от възложителя по закон,макар че в практиката по-често от надзорната фирма.
Затова е по-добре да се придобие собствеността след издаването на разрешение за ползване. Защото в случай, че възложителя се окаже недобросъвестен и е успял да продаде всички апартаменти в сградата реално може да забави пшроцедурата по въвеждане на строежа в екплоатация колкото си желае, а трудно ще се организират 20, 30, че и почече души/собствениците на жилища в дадената сграда/, които да задвижат тази процедура, още повече, че вие като собственици не разполагата с необходимата документация по въвеждането на строежа в експлоатация.
Успех!
С разрешението за ползване строителят ще въведе строежа в експлоатация.Прочетох някакви уникални глупости, че с акт 16, който сега се нарича Разрешение за ползване се придобива собствеността и т.н.
Процедурата по издаване на разрешение за ползване се движи от възложителя по закон,макар че в практиката по-често от надзорната фирма.
Затова е по-добре да се придобие собствеността след издаването на разрешение за ползване. Защото в случай, че възложителя се окаже недобросъвестен и е успял да продаде всички апартаменти в сградата реално може да забави пшроцедурата по въвеждане на строежа в екплоатация колкото си желае, а трудно ще се организират 20, 30, че и почече души/собствениците на жилища в дадената сграда/, които да задвижат тази процедура, още повече, че вие като собственици не разполагата с необходимата документация по въвеждането на строежа в експлоатация.
Успех!
- Гост
има описано
Да в нот. акт са записани 52.кв м /описани помещенията и гарниците/ заедно с 0.972% идеални частни от общите части на сградата и толкова идеални части от правото на строеж върху дворното мястои т.н.Моят продавач не си беше направил дог. за довършителни работи но аз като го купих отидох във фирмата и там ми направиха такъв като няма никаква точка за доплащане на общи части а само за срока за довършване а той мина преди 2 год.Но видях такъв договор на друг собственик и там са им написали точно това че след завършване на строежа ще има измерване на общите части и ще се калколират допълнително.Проблемът ми сега е ,че незнам до къде са с документите и ако предприема действия да не би да спра развитието им.Но ако се установи че няма и акт 15 какво в случая е добре да направя?
- ема владова
има описано
Да в нот. акт са записани 52.кв м /описани помещенията и гарниците/ заедно с 0.972% идеални частни от общите части на сградата и толкова идеални части от правото на строеж върху дворното мястои т.н.Моят продавач не си беше направил дог. за довършителни работи но аз като го купих отидох във фирмата и там ми направиха такъв като няма никаква точка за доплащане на общи части а само за срока за довършване а той мина преди 2 год.Но видях такъв договор на друг собственик и там са им написали точно това че след завършване на строежа ще има измерване на общите части и ще се калколират допълнително.Проблемът ми сега е ,че незнам до къде са с документите и ако предприема действия да не би да спра развитието им.Но ако се установи че няма и акт 15 какво в случая е добре да направя?
- селиа
пак аз
В сградата са продадени всички апартаменти ключовете се намират в кантората на един адвокат на Витошка.И там същият надълго и нашироко омайва и обяснява неща които нямат общо с мен и се искат едни суми дето по всичко си личи колко са измислени и за тях се дава една мижава квитанция платено за довършване на общите части.от 3000 лв нагоре според големината на апартамента.Аз разбира се не платих но от всички собственици има към 10 платили та те имат достъп правят си ремонти .Аз ще изчакам да видя някой акт като 15 или 16 и тогава ще си влеза сама без техния ключ имам си нот.акт.
- селиа
Информацията, която сте дали, е абсолютно недостатъчна, за да Ви се даде съвет какво да правите.
Нито сме виждали нотариалния Ви акт, нито договора за довършителните работи.
Не знаем за същия строител ли става въпрос.
Не знаем какви са основанията на колегата да ви иска пари. Щом раздава ключове, може би даже имате разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлотация /може и да не е така/.
При така формулирани въпроси, много трудно можете да очаквате реална помощ във форума.
Нито сме виждали нотариалния Ви акт, нито договора за довършителните работи.
Не знаем за същия строител ли става въпрос.
Не знаем какви са основанията на колегата да ви иска пари. Щом раздава ключове, може би даже имате разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлотация /може и да не е така/.
При така формулирани въпроси, много трудно можете да очаквате реална помощ във форума.
- protekta
- Потребител
- Мнения: 428
- Регистриран на: 10 Сеп 2003, 12:32
- Местоположение: София
да прав сте
Както казах с колегата ви говорих преди година.След това започнах собствено разследване.Първо в общината това около преди 8 мес. там архитекта ми каза за тази сграда нищо не е подавано тук в смисъл документи за узаконяване.Каза да отида в една агенция за независим надзор която е запозната.Там ми казаха , че сградата има всичко /канализация, абонатна, вода/ но не и ток и сега се чакало само това и се започвали процедурите по актовете.Съгласна съм. че без да сте виждали акта и договора ми е трудно да ми дадете съвет.
Фирмата основен стоител от една се преименува в друга Ад след това отново в ООД след това прехвърли част от правата на съвсем друга фирма за довършителните работи и явно тези другите сега събират парите но аз честно ви казвам незнам вече кой кой е?
Фирмата основен стоител от една се преименува в друга Ад след това отново в ООД след това прехвърли част от правата на съвсем друга фирма за довършителните работи и явно тези другите сега събират парите но аз честно ви казвам незнам вече кой кой е?
- selia
забравих
Забравих да кажа , че договорът ми за довършване е с основния строител който прехвърли довършването на други.По ТВ скоро имало и предаване за сградата но немога да кажа кога точно.Това е за Ситиком.
- selia
а относно давноста
А как стои въпроса за давността?То ние като си стоим и си чакаме може ли един ден да се окаже че вече не сме и собственици.Знам че има добросъвестно и не добросъвестно владение но в този случай то налице ли е защото някой ми даде съвет за 108 от ЗС?но аз имам ли основание да заведа дело срещу строителя на това основание ?
- selia
20 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта