- Дата и час: 24 Ное 2024, 22:48 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Общината иска да събори клуба на хората с увреждане!ПОМОЩ!
|
|
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Общината иска да събори клуба на хората с увреждане!ПОМОЩ!
Историята е дълга, затова ше се постарая да бъда кратка.Преди 7г.Община Луковит ни отдаде безвъзмездно павильон в центъра на града за кафе-клуб на хората с увреждане.Последва, план на архитект, скица,виза,линия,разрешение за сроеж,становища и всичко останало.От тогава до сега Общината не предприе никакви мерки да узаконим имота,а в същото време до нас започна да се строи хотел на който придаваха парче по парче земя,докато опряха до нашия имот.Имаме внесени писма до кмета на Общината да се промени статута на собственост,да се уреголира имота и т.нПрез 2002г.най после ОС реши да се направи подробен устройствен план,да се уреголира самостоятелен парцел, но земята да остане частна общинска собственост.Сега преди два дена на сесия,собственика на хотела до нас внесе предложение да купи земята.Прие се.Без да бъдем уведомени или поканени на сесия тъй като ние сме заинтересовани.Другото което е,че това решение на сесия не отменя старото решение и внесеното предложение е за преминаване от публична в частна и тогава да се закупи.Имам чуството,че това решение може да се атакува,но ми трябва повече информация,за това моля който е заинтересуван и може да ми помогне,нека ми пише.МОЛЯ ВИ!Благодаря на всеки предварително!
- цвета
отговор
Колкото и странно да Ви звучи,нашата Община променя плана когато си иска и както си иска.Последен ПУП направиха през 2002г. за да се промени парцела до който сме ние, а сега го прави отново за да може да ни съборят.Павильона е сглобяема конструкция,която в последствие,след разрешението на строеж, благоустроихме и направихме една съвременна постройка.Другото което е,че откакто съществува центъра на града в тази си част винаги е имало петно за клуб на пенсионера /който е до нас/,петно за нас и за хотела.Ако има още нещо което може да Ви заинтересува ще Ви оговоря!
- Цвета
отговор
Колкото и странно да Ви звучи,нашата Община променя плана когато си иска и както си иска.Последен ПУП направиха през 2002г. за да се промени парцела до който сме ние, а сега го прави отново за да може да ни съборят.Павильона е сглобяема конструкция,която в последствие,след разрешението на строеж, благоустроихме и направихме една съвременна постройка.Другото което е,че откакто съществува центъра на града в тази си част винаги е имало петно за клуб на пенсионера /който е до нас/,петно за нас и за хотела.Ако има още нещо което може да Ви заинтересува ще Ви оговоря!
- Цвета
отговор
Колкото и странно да Ви звучи,нашата Община променя плана когато си иска и както си иска.Последен ПУП направиха през 2002г. за да се промени парцела до който сме ние, а сега го прави отново за да може да ни съборят.Павильона е сглобяема конструкция,която в последствие,след разрешението на строеж, благоустроихме и направихме една съвременна постройка.Другото което е,че откакто съществува центъра на града в тази си част винаги е имало петно за клуб на пенсионера /който е до нас/,петно за нас и за хотела.Ако има още нещо което може да Ви заинтересува ще Ви оговоря!
- Цвета
отговор
Аз си извинявам, но бихте ли ми разяснили терминологията на съкращенията,защото не съм толкова веща и ще мога да Ви отговоря.
С уважение!
С уважение!
- Цвета
ЗРП-застроителен и регулационен план.
ЧИ на ЗРП - частично изменение на застроителен и регулационен план
КЗСП - кварталнозастроителен и силуетен план
ЧКЗСП - частичен кварталнозастроителен и силуетен план
КЗР - кварталнозастроителна разработка
ЧЗР - частично застроително решение
ПРЗ - план за регулация и застрояване
ПЗ - план за застрояване
ПР - план за регулация
РУП - план за застрояване със силуети
и т.н.
ЧИ на ЗРП - частично изменение на застроителен и регулационен план
КЗСП - кварталнозастроителен и силуетен план
ЧКЗСП - частичен кварталнозастроителен и силуетен план
КЗР - кварталнозастроителна разработка
ЧЗР - частично застроително решение
ПРЗ - план за регулация и застрояване
ПЗ - план за застрояване
ПР - план за регулация
РУП - план за застрояване със силуети
и т.н.
- Инот
отговор
Да имаме искане за разрешение и разрешение за строеж на мое име и организацията която представлявам.Имаме акт 6 за собственост на земята.Също така имаме и разрешението за строеж на самия павиьон, когато е построен за първи път на този имот.Имаме и констативен акт относно обявяване на строително разрешение във връзка с удобрен проект за обекта и всички становища от ВиК ХЕИ и т.н
- Цвета
Въпроса не имате или нямате...
Повтарям въпросите
1) Кога е одобрена устройствената основа за Вашия строеж?
2) На какво правно основание е одобрен ЗРП/ЧИ на ЗРП; КЗСП/ЧКЗСП, КЗР, ЧЗР и т.н., или ПРЗ, ПЗ, ПР и т.н. за Вашия строеж ?
3) На какво правно основание е издадено Разрешението за строеж?
4) Имате ли - учредяване право на строеж (суперфиция)?
Повтарям въпросите
1) Кога е одобрена устройствената основа за Вашия строеж?
2) На какво правно основание е одобрен ЗРП/ЧИ на ЗРП; КЗСП/ЧКЗСП, КЗР, ЧЗР и т.н., или ПРЗ, ПЗ, ПР и т.н. за Вашия строеж ?
3) На какво правно основание е издадено Разрешението за строеж?
4) Имате ли - учредяване право на строеж (суперфиция)?
- Инот
отговор
Всички тези неща ги имаме.Скица от проектанската фирма с одобрение от Общината в която ясно е показано кой имот владеем и каква квадратура обхваща
- Цвета
отговор
Всички тези неща ги имаме.Скица от проектанската фирма с одобрение от Общината в която ясно е показано кой имот владеем и каква квадратура обхваща
- Цвета
Въпросите ги задавам, защото Вие твърдите, че е разрешен павилион...
Което най-вероятно означава РАЗРЕШЕН ПО чл.120, ал.4 от ППЗТСУ.
Тогава вместо да Ви преразказвам, започвам от действието на ЗУТ.
1) §17 от ПР на ЗУТ, повтаря и доуточнява §50-а от отменения ЗТСУ. С решение на областния управител или ОбС строежите с временен устройствен статут (изградени по отм. чл.120, ал.4 от ППЗТСУ), могат да се запазят до реализиране на строежите, предвидени в действащ ПУП. След възникване на инвестиционна инициатива за реализация на строежа по ПУП, той се премахва със заповед на кмета, по чл.196 от ЗУТ. По решение на областният управител или ОбС, в 6-месечен срок (т.е. до 30.06.2001г.), можеха да се допуснат процедури по изменение на ПУП, с оглед “временните” строежи да получат траен градо/устройствен режим. Условието е видът, размерите, устройствените показатели и функцията да са същите, както при разрешаването им. Ако не са спазени тези изисквания, временните строежи се премахват със заповед на кмета. Инвеститорът на новия строеж се определя по общия ред (чрез търг по чл.37 от ЗОС).
Което най-вероятно означава РАЗРЕШЕН ПО чл.120, ал.4 от ППЗТСУ.
Тогава вместо да Ви преразказвам, започвам от действието на ЗУТ.
1) §17 от ПР на ЗУТ, повтаря и доуточнява §50-а от отменения ЗТСУ. С решение на областния управител или ОбС строежите с временен устройствен статут (изградени по отм. чл.120, ал.4 от ППЗТСУ), могат да се запазят до реализиране на строежите, предвидени в действащ ПУП. След възникване на инвестиционна инициатива за реализация на строежа по ПУП, той се премахва със заповед на кмета, по чл.196 от ЗУТ. По решение на областният управител или ОбС, в 6-месечен срок (т.е. до 30.06.2001г.), можеха да се допуснат процедури по изменение на ПУП, с оглед “временните” строежи да получат траен градо/устройствен режим. Условието е видът, размерите, устройствените показатели и функцията да са същите, както при разрешаването им. Ако не са спазени тези изисквания, временните строежи се премахват със заповед на кмета. Инвеститорът на новия строеж се определя по общия ред (чрез търг по чл.37 от ЗОС).
- Гост
Въпросите ги задавам, защото Вие твърдите, че е разрешен павилион...
Което най-вероятно означава РАЗРЕШЕН ПО чл.120, ал.4 от ППЗТСУ.
Тогава вместо да Ви преразказвам, започвам от действието на ЗУТ.
1) §17 от ПР на ЗУТ, повтаря и доуточнява §50-а от отменения ЗТСУ. С решение на областния управител или ОбС строежите с временен устройствен статут (изградени по отм. чл.120, ал.4 от ППЗТСУ), могат да се запазят до реализиране на строежите, предвидени в действащ ПУП. След възникване на инвестиционна инициатива за реализация на строежа по ПУП, той се премахва със заповед на кмета, по чл.196 от ЗУТ. По решение на областният управител или ОбС, в 6-месечен срок (т.е. до 30.06.2001г.), можеха да се допуснат процедури по изменение на ПУП, с оглед “временните” строежи да получат траен градо/устройствен режим. Условието е видът, размерите, устройствените показатели и функцията да са същите, както при разрешаването им. Ако не са спазени тези изисквания, временните строежи се премахват със заповед на кмета. Инвеститорът на новия строеж се определя по общия ред (чрез търг по чл.37 от ЗОС).
Което най-вероятно означава РАЗРЕШЕН ПО чл.120, ал.4 от ППЗТСУ.
Тогава вместо да Ви преразказвам, започвам от действието на ЗУТ.
1) §17 от ПР на ЗУТ, повтаря и доуточнява §50-а от отменения ЗТСУ. С решение на областния управител или ОбС строежите с временен устройствен статут (изградени по отм. чл.120, ал.4 от ППЗТСУ), могат да се запазят до реализиране на строежите, предвидени в действащ ПУП. След възникване на инвестиционна инициатива за реализация на строежа по ПУП, той се премахва със заповед на кмета, по чл.196 от ЗУТ. По решение на областният управител или ОбС, в 6-месечен срок (т.е. до 30.06.2001г.), можеха да се допуснат процедури по изменение на ПУП, с оглед “временните” строежи да получат траен градо/устройствен режим. Условието е видът, размерите, устройствените показатели и функцията да са същите, както при разрешаването им. Ако не са спазени тези изисквания, временните строежи се премахват със заповед на кмета. Инвеститорът на новия строеж се определя по общия ред (чрез търг по чл.37 от ЗОС).
- Инот
отговор
Ако това което ще напиша значи правна основа,всичко това,което съм Ви описала е решено на Общински съвет.Регулацията е заварена,защото когато трябваше да се даде този клуб първо трябваше да се установи има ли петно за такъв.Сл;ед което последваха всички разрешения.Проекта е от 98г. разрешението е от 99г.а последния ПУП е от 2002г
- Цвета
По дългия начин:
Именно тук е мястото да припомним, че с публикуването на чл.120, ал.4 от Правилник за прилагане на Закона за териториално и селищно устройство (ППЗТСУ – Обн., бр.62/07.08.1973г. - отм. ДВ, бр.1/2001г.), разрешаването на обекти на КОО върху държавна и общинска земя придоби нов вид.
Законодателят имаше предвид липсата на обекти за обществено обслужване.
По-късно до влизането в сила на Наредба №5 (ДВ, бр.48 от 17.05.1995г., отм. ДВ, бр.51/2001г.), това се извършваше на основание чл.89, ал.2 от Наредба №5 (Обн., ДВ, бр., 69 и 70 от 1977г., отм. ДВ, бр.48/1995г.), за всяко населено място, като се изработва СХЕМА ЗА РАЗПОЛОЖЕНИЕТО на обектите за павилионната, разносна и акционна търговия. Схемата се одобряваше от кмета на общината, като предварително се съгласуваше от ХЕИ, КАТ при МВР и прочие. Въз основа на тази СХЕМА, главният архитект на общината “определяше начина на застрояване” и одобряваше проекти, след което издаваше разрешение за строеж.
След отмяната на чл.120, ал.4 и 5 от ППЗТСУ (ДВ, бр.6 от 16.01.1998г.), условията за разрешаване на обекти за обществено обслужване коренно се промениха. Такива обекти могат да се разрешават и изграждат само, ако им е осигурена градо/устройствена основа за постоянен, а не временен режим.
Създадени бяха нови §6-а и 6-б към “Допълнителните и преходни разпоредби ” на ППЗТСУ (ДВ, бр.6/1998г.). В параграф 6-а се посочваше, че разрешените временни строежи по отменените ал.4 и ал.5 на чл.120 от ППЗТСУ, следва да се премахнат, без да се заплащат, след изтичане на срока, за който са били разрешени, освен, ако чрез частични изменения на ПУП (ЗРП/ПРЗ), е възможно да се осигури траен градо/устройствен режим (статут), в съществуващия им вид (площ, етажност, предназначение и т.н.).
Ако за тях не е определен срок, те следва да се премахнат без да се заплащат, в срок от три години от влизането в сила на изменението на ППЗТСУ (считано от 20.01.1998г.), освен ако чрез частично изменение на ПУП, е възможно установяването на траен градо/устройствен статут, във видът, в който съществуват. Това показва, че от тази дата на 1998г., не може да се изграждат временни павилиони, магазини и др. в държавна или общинска земя, ако не са им отредени УПИ (парцели), а съществуващите следва да се премахнат, ако не са извършени необходимите и законосъобразни процедури. В Държавен вестник бр.124/1998г. се появи нов §50-а от Преходни и заключителни разпоредби на Закон за изменение и допълнение на Закона за териториално и селищно устройство (ЗИД на ЗТСУ - Обн., ДВ, бр.31/1990г., отм.). С него се потвърди §6-а от “ДР” на ППЗТСУ, като се предписваше в 6-месечен срок, ако може да се създаде постоянен градо/устройствен статут, тези обекти да се запазят. За тези, за които е невъзможно да се изменя ПУП (ЗРП/ПРЗ) и да се получи постоянен режим, следваше да се премахват като незаконни и неузаконяеми по чл.160 от ЗТСУ.
Решението за започване на процедурите за изменение на застроителния и регулационен план (ЗРП) се взимаше от ОбС (за имоти общинска собственост), а от областния управител (за имоти – държавна собственост), по мотивирано предложение на кмета. След изменението и одобрението се прехвърля правото на строеж или се продава на собственика на постройката отредения терен. Правото на строеж, съответно цената на земята, се заплащаше по пазарни цени. Шестмесечния срок много отдавна изтече, считано от 20.01.1998г.
“Щафетата” се пое от §17 от Преходните разпоредби на Закон за устройство на територията.
§17 от ПР на ЗУТ, повтаря и доуточнява §50-а от отменения ЗТСУ. С решение на областния управител или ОбС строежите с временен устройствен статут (изградени по отм. чл.120, ал.4 от ППЗТСУ), могат да се запазят до реализиране на строежите, предвидени в действащ ПУП. След възникване на инвестиционна инициатива за реализация на строежа по ПУП, той се премахва със заповед на кмета, по чл.196 от ЗУТ. По решение на областният управител или ОбС, в 6-месечен срок (т.е. до 30.06.2001г.), можеха да се допуснат процедури по изменение на ПУП, с оглед “временните” строежи да получат траен градо/устройствен режим. Условието е видът, размерите, устройствените показатели и функцията да са същите, както при разрешаването им. Ако не са спазени тези изисквания, временните строежи се премахват със заповед на кмета. Инвеститорът на новия строеж се определя по общия ред (чрез търг по чл.37 от ЗОС).
Именно тук е мястото да припомним, че с публикуването на чл.120, ал.4 от Правилник за прилагане на Закона за териториално и селищно устройство (ППЗТСУ – Обн., бр.62/07.08.1973г. - отм. ДВ, бр.1/2001г.), разрешаването на обекти на КОО върху държавна и общинска земя придоби нов вид.
Законодателят имаше предвид липсата на обекти за обществено обслужване.
По-късно до влизането в сила на Наредба №5 (ДВ, бр.48 от 17.05.1995г., отм. ДВ, бр.51/2001г.), това се извършваше на основание чл.89, ал.2 от Наредба №5 (Обн., ДВ, бр., 69 и 70 от 1977г., отм. ДВ, бр.48/1995г.), за всяко населено място, като се изработва СХЕМА ЗА РАЗПОЛОЖЕНИЕТО на обектите за павилионната, разносна и акционна търговия. Схемата се одобряваше от кмета на общината, като предварително се съгласуваше от ХЕИ, КАТ при МВР и прочие. Въз основа на тази СХЕМА, главният архитект на общината “определяше начина на застрояване” и одобряваше проекти, след което издаваше разрешение за строеж.
След отмяната на чл.120, ал.4 и 5 от ППЗТСУ (ДВ, бр.6 от 16.01.1998г.), условията за разрешаване на обекти за обществено обслужване коренно се промениха. Такива обекти могат да се разрешават и изграждат само, ако им е осигурена градо/устройствена основа за постоянен, а не временен режим.
Създадени бяха нови §6-а и 6-б към “Допълнителните и преходни разпоредби ” на ППЗТСУ (ДВ, бр.6/1998г.). В параграф 6-а се посочваше, че разрешените временни строежи по отменените ал.4 и ал.5 на чл.120 от ППЗТСУ, следва да се премахнат, без да се заплащат, след изтичане на срока, за който са били разрешени, освен, ако чрез частични изменения на ПУП (ЗРП/ПРЗ), е възможно да се осигури траен градо/устройствен режим (статут), в съществуващия им вид (площ, етажност, предназначение и т.н.).
Ако за тях не е определен срок, те следва да се премахнат без да се заплащат, в срок от три години от влизането в сила на изменението на ППЗТСУ (считано от 20.01.1998г.), освен ако чрез частично изменение на ПУП, е възможно установяването на траен градо/устройствен статут, във видът, в който съществуват. Това показва, че от тази дата на 1998г., не може да се изграждат временни павилиони, магазини и др. в държавна или общинска земя, ако не са им отредени УПИ (парцели), а съществуващите следва да се премахнат, ако не са извършени необходимите и законосъобразни процедури. В Държавен вестник бр.124/1998г. се появи нов §50-а от Преходни и заключителни разпоредби на Закон за изменение и допълнение на Закона за териториално и селищно устройство (ЗИД на ЗТСУ - Обн., ДВ, бр.31/1990г., отм.). С него се потвърди §6-а от “ДР” на ППЗТСУ, като се предписваше в 6-месечен срок, ако може да се създаде постоянен градо/устройствен статут, тези обекти да се запазят. За тези, за които е невъзможно да се изменя ПУП (ЗРП/ПРЗ) и да се получи постоянен режим, следваше да се премахват като незаконни и неузаконяеми по чл.160 от ЗТСУ.
Решението за започване на процедурите за изменение на застроителния и регулационен план (ЗРП) се взимаше от ОбС (за имоти общинска собственост), а от областния управител (за имоти – държавна собственост), по мотивирано предложение на кмета. След изменението и одобрението се прехвърля правото на строеж или се продава на собственика на постройката отредения терен. Правото на строеж, съответно цената на земята, се заплащаше по пазарни цени. Шестмесечния срок много отдавна изтече, считано от 20.01.1998г.
“Щафетата” се пое от §17 от Преходните разпоредби на Закон за устройство на територията.
§17 от ПР на ЗУТ, повтаря и доуточнява §50-а от отменения ЗТСУ. С решение на областния управител или ОбС строежите с временен устройствен статут (изградени по отм. чл.120, ал.4 от ППЗТСУ), могат да се запазят до реализиране на строежите, предвидени в действащ ПУП. След възникване на инвестиционна инициатива за реализация на строежа по ПУП, той се премахва със заповед на кмета, по чл.196 от ЗУТ. По решение на областният управител или ОбС, в 6-месечен срок (т.е. до 30.06.2001г.), можеха да се допуснат процедури по изменение на ПУП, с оглед “временните” строежи да получат траен градо/устройствен режим. Условието е видът, размерите, устройствените показатели и функцията да са същите, както при разрешаването им. Ако не са спазени тези изисквания, временните строежи се премахват със заповед на кмета. Инвеститорът на новия строеж се определя по общия ред (чрез търг по чл.37 от ЗОС).
- Инот
отговор
Документа от 2002г за ПУП гласи:
На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА ОС Луковит взе следното решение:
1.Да бъде променен вида на собственост на терен около 300 кв.м находящ се в парцел..кв.... по плана на гр.Луковит
2.Да се изработи подробен устройствен план за регулация и застрояване за част от парцел 1 в кв... по плана на Луковит с цел създаване на градоустройствен статут за съществуващия павильон и предоставяне възможност за оформяне на самостоятелен урегулиран посемлен имот.
3.Имотът да остане частна общинска собственост и да бъед отдаден безвъзмездно за ползване от Съюз на инвалидите Луковит.
Този документ сесията преди три дена реши да гласува отново без да го отмени.
На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА ОС Луковит взе следното решение:
1.Да бъде променен вида на собственост на терен около 300 кв.м находящ се в парцел..кв.... по плана на гр.Луковит
2.Да се изработи подробен устройствен план за регулация и застрояване за част от парцел 1 в кв... по плана на Луковит с цел създаване на градоустройствен статут за съществуващия павильон и предоставяне възможност за оформяне на самостоятелен урегулиран посемлен имот.
3.Имотът да остане частна общинска собственост и да бъед отдаден безвъзмездно за ползване от Съюз на инвалидите Луковит.
Този документ сесията преди три дена реши да гласува отново без да го отмени.
- Цвета
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта