начало

Тълкувателно решение: И чиновниците в МВР имат право на пари за храна Тълкувателно решение: И чиновниците в МВР имат право на пари за храна

Необходими документи за прехвърляне на имот

Казуси за недвижими имоти


Необходими документи за прехвърляне на имот

Мнениеот infineon » 29 Яну 2023, 17:53

Моля за разяснение относно документите необходими за превърляне на имот

1. Скица от агенцията по кадастър -имам я, само че е издадена август миналата година. Необходимо ли е нова тъй като са минали 6 месеца? Четох че вече била безсрочна.

2. Нотариалния акт на името на починалия собственик за имота се води с по различен адрес - вход, етаж и ап. съотвестват, само дето в нотариалния акт адреса е обозначен като квартал и улица с номер, а в скицата с квартал и номер на блок. В скицата отдолу е упоменато че се издава на база на нотариалния акт в който адреса не съответства. Проблем ли е?

3. Данъчна оценка на имота - тепърва ще изкарвам, има ли нещо по специфично за което да внимавам дали е вписано в нея?

4. Данъците за имота са платени за миналата година. За сключване на сделка в момента необходимо ли е да са платени и за тази година?

5. Удостоверение за платен данък върху наследствата необходимо ли е да се вади? Имотът ще е с данъчна оценка под 250 000 лв.

6. Удостоверение за наследници има от средата на миналата година. Необходимо ли е да издадено в срок от 6 месеца понеце четох нещо такова?


Всеки може да подаде молба за данъчна оценка, но само собственика или упълномощено лице могат да получат издадения документ. Важно е адреса на имота посочен в данъчната оценка, да отговаря на адреса по нотариален акт, ако има разминаване е необходимо от съответната община по местонахождение да се издаде удостоверение за административен адрес.

В данъчната оценка на имота трябва да фигурират всички съсобственици на имота, като те не трябва да имат непогасени задължение свързани с имота, например неплатени данъци или такса смет. Преди подаване на молба за издаване на данъчна оценка се уверете,че имотът е регистриран на името на последния собственик, ако собственикът е повече от един уверете се, че имената и ЕГН-тата на всички са вписани.

Това с адреса ме притеснява че ако е вписан адреса по нот. акт той не съществува в момента защото е променен. Кой трябва да е вписан в данъчната оценка - починалия собственик по нотариален акт или тримата наследници?

Други документи ще са необходими ли?
infineon
Младши потребител
 
Мнения: 21
Регистриран на: 16 Май 2019, 16:07

Re: Необходими документи за прехвърляне на имот

Мнениеот berto » 29 Яну 2023, 22:29

Всичко е така, както сте го описали. Въпросът е дали нотариусът, при когото отивате ще е съгласен да изповяда с документи по-стари от 6 месеца. Колкото до данъчната оценка, тя трябва да се води на настоящите собственици. Най-добре отидете до избрания от Вас нотариус, който възнамерявате да ангажирате за сделката и му задайте същите въпроси, той ще Ви отговори най-точно.
berto
Потребител
 
Мнения: 416
Регистриран на: 01 Сеп 2020, 17:32

Re: Необходими документи за прехвърляне на имот

Мнениеот kalahan2008 » 30 Яну 2023, 20:42

infineon написа:Моля за разяснение относно документите необходими за превърляне на имот
1. Скица от агенцията по кадастър -имам я, само че е издадена август миналата година. Необходимо ли е нова тъй като са минали 6 месеца? Четох че вече била безсрочна.
2. Нотариалния акт на името на починалия собственик за имота се води с по различен адрес - вход, етаж и ап. съотвестват, само дето в нотариалния акт адреса е обозначен като квартал и улица с номер, а в скицата с квартал и номер на блок. В скицата отдолу е упоменато че се издава на база на нотариалния акт в който адреса не съответства. Проблем ли е?
3. Данъчна оценка на имота - тепърва ще изкарвам, има ли нещо по специфично за което да внимавам дали е вписано в нея?
4. Данъците за имота са платени за миналата година. За сключване на сделка в момента необходимо ли е да са платени и за тази година?
5. Удостоверение за платен данък върху наследствата необходимо ли е да се вади? Имотът ще е с данъчна оценка под 250 000 лв.
6. Удостоверение за наследници има от средата на миналата година. Необходимо ли е да издадено в срок от 6 месеца понеце четох нещо такова?

1. Скицата е безсрочна и важи до последваща промяна в кадастралната карта. Ако няма промяна, нова скица не е необходима.
2. Искайте удостоверение за идентичност на адресите.
3. Важи или до 30 юни, ако данъците са платени за половин година, или до края на годината, ако данъците са платени до тогава.
4. вж. 3.
5. Не.
6. Да.
infineon написа:Това с адреса ме притеснява че ако е вписан адреса по нот. акт той не съществува в момента защото е променен. Кой трябва да е вписан в данъчната оценка - починалия собственик по нотариален акт или тримата наследници?

След смъртта на починалия собственик наследниците му трябва да подадат декларация, че са придобили имота по наследство. Затова в данъчната оценка ще бъдат вписани те.
За други документи - консултирайте се с адвокат, който ще прегледа документите.
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4239
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 33 госта


cron