1. Скица от агенцията по кадастър -имам я, само че е издадена август миналата година. Необходимо ли е нова тъй като са минали 6 месеца? Четох че вече била безсрочна.
2. Нотариалния акт на името на починалия собственик за имота се води с по различен адрес - вход, етаж и ап. съотвестват, само дето в нотариалния акт адреса е обозначен като квартал и улица с номер, а в скицата с квартал и номер на блок. В скицата отдолу е упоменато че се издава на база на нотариалния акт в който адреса не съответства. Проблем ли е?
3. Данъчна оценка на имота - тепърва ще изкарвам, има ли нещо по специфично за което да внимавам дали е вписано в нея?
4. Данъците за имота са платени за миналата година. За сключване на сделка в момента необходимо ли е да са платени и за тази година?
5. Удостоверение за платен данък върху наследствата необходимо ли е да се вади? Имотът ще е с данъчна оценка под 250 000 лв.
6. Удостоверение за наследници има от средата на миналата година. Необходимо ли е да издадено в срок от 6 месеца понеце четох нещо такова?
Всеки може да подаде молба за данъчна оценка, но само собственика или упълномощено лице могат да получат издадения документ. Важно е адреса на имота посочен в данъчната оценка, да отговаря на адреса по нотариален акт, ако има разминаване е необходимо от съответната община по местонахождение да се издаде удостоверение за административен адрес.
В данъчната оценка на имота трябва да фигурират всички съсобственици на имота, като те не трябва да имат непогасени задължение свързани с имота, например неплатени данъци или такса смет. Преди подаване на молба за издаване на данъчна оценка се уверете,че имотът е регистриран на името на последния собственик, ако собственикът е повече от един уверете се, че имената и ЕГН-тата на всички са вписани.
Това с адреса ме притеснява че ако е вписан адреса по нот. акт той не съществува в момента защото е променен. Кой трябва да е вписан в данъчната оценка - починалия собственик по нотариален акт или тримата наследници?
Други документи ще са необходими ли?