Здравейте.
Получих доста противоречиви мнения от сервизи, майстори, търговци и т. н. относно въпроса разрешено ли е стандартните крушки на автомобилни фарове да се заменят с LED или ксенонови такива, ако не са фабрично предвидени? Има ли законова регламентация за вида на крушките или зависи какви технически характеристики ще се постигнат? (т. е. дали ще заслепяват, ако не се монтират качествено)
Какво ще кажат юристите по този въпрос? Инженерите и търговците не могат да постигнат съгласие
- Дата и час: 27 Ное 2024, 22:08 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Законни ли са LED или ксенон фарове на автомобил?
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Законни ли са LED или ксенон фарове на автомобил?
Автомобила е получил "разрешение за ползване" като готово изделие. Всяка намеса в неговата конструкция го прави нещо друго, което вече не е серифицирано за движение.
А ако искате малко по-техническа информация - рефлектора на фара е изчислен за източник на светлина с определена форма и размер. Поставяне на друг източник който има различна форма (не говоря за самата крушка, а точно за жичката в балона й) води до невъзможнот светлинния поток да се фокусира така както трябва.
Самия фар има обозначение за каква крушка е предвиден. Различните производители ползват различни обозначения, но ако някой реши да се заяде, лесно може да разбере дали фара е предвиден за крушка с нажежаема жичка, за ксенонова или ЛЕД крушка.
Така че накратко - не е разрешено.
А ако искате малко по-техническа информация - рефлектора на фара е изчислен за източник на светлина с определена форма и размер. Поставяне на друг източник който има различна форма (не говоря за самата крушка, а точно за жичката в балона й) води до невъзможнот светлинния поток да се фокусира така както трябва.
Самия фар има обозначение за каква крушка е предвиден. Различните производители ползват различни обозначения, но ако някой реши да се заяде, лесно може да разбере дали фара е предвиден за крушка с нажежаема жичка, за ксенонова или ЛЕД крушка.
Така че накратко - не е разрешено.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Re: Законни ли са LED или ксенон фарове на автомобил?
vse пак крушките не са конструкция . за светлосилата дали има официално въведено изискване- вероятно в ''технотест'' могат да отговорят .
- agcanev
- Младши потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 28 Май 2006, 10:36
Re: Законни ли са LED или ксенон фарове на автомобил?
Здравейте!
Четейки името на темата и въпроса
си помислиш нещо по-различно. Затова ще разширя питатнето.
Не толкова - дали фабричната (като вид и модел) лампа, може да се замени с подобна - но „Xenon“ или LED lamp. на практика - щом цокъла и напрежението „отговарят“ - значи може!
Вида, светлинния поток и другите характеристики, могат се определят само в сервиз - на пътя, проверяващия гледа само - „свети - не свети“!
Допълнителния въпрос е, относно т.нар. „дневни светлини“! Тоест - допълнителните „диодни светлини“, които заместват „късите светлини“ - задължителни по закон!
По какъв начин са регламентирани?
Четейки името на темата и въпроса
krastinko написа:... разрешено ли е стандартните крушки на автомобилни фарове да се заменят с LED или ксенонови такива, ако не са фабрично предвидени?
си помислиш нещо по-различно. Затова ще разширя питатнето.
Не толкова - дали фабричната (като вид и модел) лампа, може да се замени с подобна - но „Xenon“ или LED lamp. на практика - щом цокъла и напрежението „отговарят“ - значи може!
Вида, светлинния поток и другите характеристики, могат се определят само в сервиз - на пътя, проверяващия гледа само - „свети - не свети“!
Допълнителния въпрос е, относно т.нар. „дневни светлини“! Тоест - допълнителните „диодни светлини“, които заместват „късите светлини“ - задължителни по закон!
По какъв начин са регламентирани?
Всички публикации, свързани с този профил, са плод на вашата фантазия!
Интернет не съществува!
Интернет не съществува!
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
Re: Законни ли са LED или ксенон фарове на автомобил?
Здравейте,
Първо, на същинския въпрос, който е и заглавие на темата.: Да, законни са, като тук не споделям изразеното мнение на TheOldMan, че са незаконни. Друг е въпроса, и би била обект на по-обширен коментар законосъобразността на монтажът им, респ. използването на „ксенони” и „ЛЕД” светлинни източници („крушки”). Повечето от тези „крушки” са произведени с цел максимално светлинно излъчване, но е премахнато ограничението на светлинния оток, което е от тази страна на излъчвателя, която е от долу на „крушката”. По този начин светлината, макар и само от този отсек на светлинния източник в „крушката”, който е включен като къса такава, се отразява от цялата повърхност на светло-отражателя (рефлекторът на фара). А е ноторен факт, че в класическите крушки с нажежаема жичка е монтирана метална пластина, ограничаваща светлинния поток на късата светлина към цялата повърхност на рефлектора.
И поради този пропуск („неволен”) от страна на производителите на „ЛЕД” и „ксенон” фаровете на колите с такива светлоизточници светят по-ярко, заслепяващо и дразнещо. Това обстоятелство предполагам, че е мотивирало и пускане на настоящата тема.
В обобщение. „ЛЕД” и „ксенон” светлинните източници („крушки”) са законни, но когато след техния монтаж не са извършени необходимите настройки на фаровете, се превръща в закононарушение – ползване на неизправни (ненастроени според изискванията) светлини.
На въпроса на Жоро:
Преди всичко е билo излишно допълването – „Тоест - допълнителните „диодни светлини“”, защото допълнително монтираните дн. светлини могат и да не са светодиодни, но така или иначе питането е в контекста на регламентирането им… Регламентирани са по силата не следните актове:
Наредба № 86 от 8 Януари 2004 Г. за одобряване типа на габаритни светлини, стоп-сигнални и дневни светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета
Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации
Първо, на същинския въпрос, който е и заглавие на темата.: Да, законни са, като тук не споделям изразеното мнение на TheOldMan, че са незаконни. Друг е въпроса, и би била обект на по-обширен коментар законосъобразността на монтажът им, респ. използването на „ксенони” и „ЛЕД” светлинни източници („крушки”). Повечето от тези „крушки” са произведени с цел максимално светлинно излъчване, но е премахнато ограничението на светлинния оток, което е от тази страна на излъчвателя, която е от долу на „крушката”. По този начин светлината, макар и само от този отсек на светлинния източник в „крушката”, който е включен като къса такава, се отразява от цялата повърхност на светло-отражателя (рефлекторът на фара). А е ноторен факт, че в класическите крушки с нажежаема жичка е монтирана метална пластина, ограничаваща светлинния поток на късата светлина към цялата повърхност на рефлектора.
И поради този пропуск („неволен”) от страна на производителите на „ЛЕД” и „ксенон” фаровете на колите с такива светлоизточници светят по-ярко, заслепяващо и дразнещо. Това обстоятелство предполагам, че е мотивирало и пускане на настоящата тема.
В обобщение. „ЛЕД” и „ксенон” светлинните източници („крушки”) са законни, но когато след техния монтаж не са извършени необходимите настройки на фаровете, се превръща в закононарушение – ползване на неизправни (ненастроени според изискванията) светлини.
На въпроса на Жоро:
Преди всичко е билo излишно допълването – „Тоест - допълнителните „диодни светлини“”, защото допълнително монтираните дн. светлини могат и да не са светодиодни, но така или иначе питането е в контекста на регламентирането им… Регламентирани са по силата не следните актове:
Наредба № 86 от 8 Януари 2004 Г. за одобряване типа на габаритни светлини, стоп-сигнални и дневни светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета
Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Законни ли са LED или ксенон фарове на автомобил?
Проблемът е КОЙ контролира ! От работят избирателно : Напр. бше глобен мой приятел зарази дневно включени освен къси и тези за мъгла. По пътищата се разминавам с автомобили - не с включени къси и с някакви габаритни ЛЕД и т.н. Необходими са промени в законите.
В западна страна бях глобен и имах проблеми ,че едното от стъклата беше подменено с друго /поради счупване / закупено от втора употреба / и монтирано. Трябвало да отида в сервиз и да го маркират. А така се счита за крадено.
Така че в тех. преглед да се въведе и изискване за съответствие на фаровете, и пр.
В западна страна бях глобен и имах проблеми ,че едното от стъклата беше подменено с друго /поради счупване / закупено от втора употреба / и монтирано. Трябвало да отида в сервиз и да го маркират. А така се счита за крадено.
Така че в тех. преглед да се въведе и изискване за съответствие на фаровете, и пр.
- todorst
- Потребител
- Мнения: 632
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 10:09
Re: Законни ли са LED или ксенон фарове на автомобил?
Не е незаконно.
- dominum
- Нов потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 20 Фев 2021, 23:44
7 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта