Здравейте,
Ситуацията е следната, преди 2 години и половина, живущите в моят вход се прецакахме да подпишем договор с небезисвестната фирма "Вход мениджър". Няма да изпадам в детайли на каква кочина заприлича входът ни благодарение на тяхната "поддръжка", но проблемът е, че вече близо 1 година не можем да ги разкараме.
Договорът е подписан със срок 1 година на 15.10.2015 г. и в клаузите му никъде няма точка, че се преподписва сам. Въпреки това, те твърдят, че още е в сила и продължават да си събират таксите, година и половина след като е изтекъл. С парите, които взимат от нас не плащат нищо, включително и асаньорната поддръжка, а в таксата тази сума е включена.
Ето го и самият договор (извинявам се за ужасното качество на снимките, но се чете)
https://photos.app.goo.gl/OKtn5nVTZFofJrki2
Според тях, това че срокът бил 1 година не прекратявало договора, защото трябвало да им пуснем едномесечно предизвестие. В същото време, за да им пуснем такова предизвестие, трябва входа да вземе решение, каквото решение ние взимаме на всяко събрание вече цяла година и съвсем официално сме им предоставили. Те обаче казват, че е задължително да са присъствали на общото събрание, за да е легитимно решението ни и рабира се изобщо не идват на тези събрания. В същото време твърдят, че само те могат да организират легитимно събрание, защото сега се водели домоуправители. Събрание разбира се не организират, с изключение на едно организирано в делничен ден в работно време 17:00 и в разгара на миналото лято, когато нямаше почти никой в блока.
Въпросът е, че не приеха ли закон, който да забранява подобни преподписвания на договори? И по-важното, нашият договор по принцип не си ли е разписан със срок на действие 1 година, без никъде да е споменато, че се подновява сам. Според мен ни блъфират, защото много хора са написали така в страниците срещу тях и съветват да се наеме адвокат..
Последно се опитваха да ми обяснят, че аз като съм подпишел договор с някой мобилен оператор и договора изтече, силата му си оставала в действие и не ми спирали картата, при тях било същото, договора си действал, докато не им се пуснело предизвестие (нищо че 1 година им пускаме вече..).
Кажете в крайна сметка как да ги разкараме и може ли да ги осъдим, че от година и половина събират неправомерно такси?
p.s. На който му е любопитна фирамта Вход мениджър, ето допълнителна информация по темата от "доволни" клиенти: https://vhodmanager.wordpress.com/2016/ ... %B8%D0%BA/
- Дата и час: 27 Ное 2024, 20:10 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Как да разкараме нагла фирма поддържаща етажната собственост
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Как да разкараме нагла фирма поддържаща етажната собстве
Отидете при адвокат с договора и поискайте да ви каже какво трябва да направите за да прекратите договора.
- ivanov_p
- Активен потребител
- Мнения: 4512
- Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53
Re: Как да разкараме нагла фирма поддържаща етажната собстве
Съществува противоречие между клаузите на чл. 14, ал. 1 от Договора, съгласно която срокът на договора е 1 година, и клаузата на чл. 15, съгласно която договорът се прекратява с 30-дневено предизвестие.
При съдебен спор съдът ще тълкува разпоредбите на договора съобразно правилата на чл. 20 от ЗЗД - при тълкуването на договорите трябва да се търси действителната обща воля на страните. Отделните уговорки трябва да се тълкуват във връзка едни с други и всяка една да се схваща в смисъла, който произтича от целия договор, с оглед целта на договора, обичаите в практиката и добросъвестността.
Според мен чл. 15 следва да се тълкува в смисъл, че договорът може да се прекрати и преди изтичане на 1-годишния срок на договора с 30-дневно предизвестие, а не в смисъл, че договорът не се счита за прекратен, докато не се изпрати предизвестието и не изтече срокът на предизвестието, както го тълкуват от "Вход Мениджър".
Не е нужно да зачитате действието на договора, но е възможно чрз конклудентни действия да сте се съгласили с продължаването му (като напр. плащането на месечните такси).
Изберете си нов домоуправител и игнорирайте договора с "Вход мениджър", а ако имат някакви претенции, си искайте обратно парите, които сте им плащали след изтичане на срока на договора. Виждал съм в съдебна зала съдийката да се кара на "Вход Мениджър" за това, че се легитимират като представител на ЕС, без да имат такова право.
При съдебен спор съдът ще тълкува разпоредбите на договора съобразно правилата на чл. 20 от ЗЗД - при тълкуването на договорите трябва да се търси действителната обща воля на страните. Отделните уговорки трябва да се тълкуват във връзка едни с други и всяка една да се схваща в смисъла, който произтича от целия договор, с оглед целта на договора, обичаите в практиката и добросъвестността.
Според мен чл. 15 следва да се тълкува в смисъл, че договорът може да се прекрати и преди изтичане на 1-годишния срок на договора с 30-дневно предизвестие, а не в смисъл, че договорът не се счита за прекратен, докато не се изпрати предизвестието и не изтече срокът на предизвестието, както го тълкуват от "Вход Мениджър".
Не е нужно да зачитате действието на договора, но е възможно чрз конклудентни действия да сте се съгласили с продължаването му (като напр. плащането на месечните такси).
Изберете си нов домоуправител и игнорирайте договора с "Вход мениджър", а ако имат някакви претенции, си искайте обратно парите, които сте им плащали след изтичане на срока на договора. Виждал съм в съдебна зала съдийката да се кара на "Вход Мениджър" за това, че се легитимират като представител на ЕС, без да имат такова право.
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- kalahan2008
- Активен потребител
- Мнения: 4239
- Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53
Re: Как да разкараме нагла фирма поддържаща етажната собстве
Сладурите от "Вход мениджър" са ми "любимци". Супер некоректни и нагли!
Какво бих направила:
1. Свиквам общо събрание по реда на ЗУЕС, като пращам изрична покана до тях. Дневен ред - Прекратяване на договора с тях. Уверявам се, че са разбрали за събранието. Тормозя ги за вх. № на втория екземпляр от поканата за свикване. Пращам им го по имейл или дори с нотариална покана. Лепя го на видно място във входа.
2. Провежда се събрание с нужния кворум по реда на ЗУЕС. Без да знаят каня и нотариус да състави констативен протокол за проведеното събрание. Ако са дошли перфектно, ако не - пак добре. Изпращам копие от протокола, с който се решва, че договорът ще се прекрати на осн. чл. 15 с 30 дн. предизвестие.
3. На същото събрание се избира нов управител на ЕС, носи се в районната /общинската администрация за съставяне на нова адресна карта и им теглите една .......
Ако продължават да тормозят ЕС за пари се виждаме в съда и всеки доказва как е изпълнил или не е изпълнил договора.
Какво бих направила:
1. Свиквам общо събрание по реда на ЗУЕС, като пращам изрична покана до тях. Дневен ред - Прекратяване на договора с тях. Уверявам се, че са разбрали за събранието. Тормозя ги за вх. № на втория екземпляр от поканата за свикване. Пращам им го по имейл или дори с нотариална покана. Лепя го на видно място във входа.
2. Провежда се събрание с нужния кворум по реда на ЗУЕС. Без да знаят каня и нотариус да състави констативен протокол за проведеното събрание. Ако са дошли перфектно, ако не - пак добре. Изпращам копие от протокола, с който се решва, че договорът ще се прекрати на осн. чл. 15 с 30 дн. предизвестие.
3. На същото събрание се избира нов управител на ЕС, носи се в районната /общинската администрация за съставяне на нова адресна карта и им теглите една .......
Ако продължават да тормозят ЕС за пари се виждаме в съда и всеки доказва как е изпълнил или не е изпълнил договора.
Не си въобразявай!
- vili_spasova
- Потребител
- Мнения: 974
- Регистриран на: 05 Дек 2007, 16:16
- Местоположение: София
Re: Как да разкараме нагла фирма поддържаща етажната собстве
Благодаря ви за отговорите!
- sclass
- Младши потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 21 Май 2009, 14:51
Re: Как да разкараме нагла фирма поддържаща етажната собстве
Можете да подкрепите онлайн петиция срещу измамническите действия на фирма "Вход мениджър" на този линк
https://www.peticiq.com/izmama_vhod_manager
https://www.peticiq.com/izmama_vhod_manager
- circon
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 09 Фев 2019, 17:10
Re: Как да разкараме нагла фирма поддържаща етажната собстве
Покрай неволите ми с ВМ започнах създаване на безплатен портал за само-управление. Разбирайте, софтуер, който улеснява работата на домоуправителя и избистря отчетността на сградите.
Може да намерите безплатно тук - vhod.expert
Потвърждавам мненията за ВМ във форума и тези от петицията. Багайте надалеч от тях.
Може да намерите безплатно тук - vhod.expert
Потвърждавам мненията за ВМ във форума и тези от петицията. Багайте надалеч от тях.
- mapto1
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27 Фев 2021, 23:00
7 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта