начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

Грешка на банка, здравно осигуряване!

Осигурителноправни казуси
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Грешка на банка, здравно осигуряване!

Мнениеот ellie2 » 22 Фев 2017, 19:27

Здравейте,
Внасям редовно здравни вноски със съпруга ми, обикновено два пъти в годината.
Плащам авансаво по банков път, от януари до юли, от юли до декември.
Представете си изненадата ми, когато по елетронен път установих, че здравноосигурителните ми права са прекъснати.
Отидох в НАП, и ги попитах защо са ми прекъснати правата, при наличие че съм плащала редовно? Отговориха, че за въпросната година 2016 не съм попълнила Декларация №7 (попитах, дали и съпругът ми не трябва да попълни въпросната Декларация, отговориха ми "Не" -сега в сайта на НАП чета, че има глоби за неподадени декларации). Странното бе, че съпруга ми също не е попълвал въпросната декларация, а неговите здрани права не бяха прекъснати. Попълних Декларацията и служителките ми казаха, че всичко е наред -миналата година декември.
Тази година съм платила по банков път за половин година 2017 г. до юли и отивам отново в НАП, за да попълня Декларация №7 с платежното от Си Банк. Отговориха ми, че не могат да пишат, че съм платила, тъй като липсвали едни сто лева. Попитах ги за кой период, отговориха ми за миналата година. По случайност носех платежното за миналата година и им го показах. Отговориха ми, че нямало значение. Как да няма значение, господа, това е документ? Изпратиха ме в централата.
Отивам в централата, там ми казаха, че едни сто лева липсват, показвам платежното за миналата година.
Казвам ЕГН-то на съпруга ми, служителката ми каза, че в Си банк са направили грешка, и че моята сума е внесена на съпруга ми. Трябвала съм да отида до банката и да им кажа, че е станала грешка.
Бързах и нямах време. Но не трябва ли:
1. НАП да ми издаде справка писмена по месеци - тъй като справката по електронен път не изписва месеци.
2. НАП да уведоми съпруга ми, че за един и същи период при него са внесени два пъти по сто лева, а не само сто. Ако не сме женени, и сумата е внесена от друг човек?
3. НАП да издаде документ, за два пъти внесени на негово име сто лева, за да мога с този документ да докажа, че има грешка пред банката? Си Банк може да каже, че не е вярно.


Как да изискам справката по месеци, но на хартиен носител? Какъв документ да изискам от НАП?

В момента нямам никаква информация по месеци какви суми за какъв период от време са платени.

Благодаря Ви за вниманието!
ellie2
Младши потребител
 
Мнения: 38
Регистриран на: 24 Апр 2015, 11:32

Re: Грешка на банка, здравно осигуряване!

Мнениеот didat » 23 Фев 2017, 11:09

При подобен случай трябва да настоявате банката да уведоми НАП за грешката. Въпросът е дали банката ще ви обърне внимание
didat
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 29 Авг 2013, 14:44


Назад към Осигурително право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


cron