Здравейте!
Имам следният казус. На картинката по - долу е нарисувано едно кръстовище, което се среща на доста места в София. Въпросът ми е с червено или със синьо е обозначено правилното преминаване през кръстовището и защо?
Това, което успях да намеря из правилника за прилагане на ЗДВП е: "Платно за движение" - част от пътя, предназначена за движение на пътни превозни средства. От тук следва логиката ми, че синята зона, разчертана като такава и разделена с непрекъсната линия от останалите ленти за движение, не е част от платното за движение.
- Дата и час: 28 Ное 2024, 08:46 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Въпрос от ЗДВП.
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
13 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Въпрос от ЗДВП.
Има хоризонтална маркировка преди кръстовището.
Ако няма вертикална такава следва да се спазва хоризонталната.
Обаче - това "синя зона", което е нарисувано места за паркиране ли са и имаше ли МПС паркирано на първото място след кръстовището ?
И каква е тази непрекъсната линия ? Ако е успоредна на лентите за движение за да я пресечете, така или иначе трябва вече да е преминато кръстовището и МПС да се намира в ляво от тази линия.
Дайте малко яснота какъв точно е казусът.
А картинката сте я докарали № 1 !!!!
Ако няма вертикална такава следва да се спазва хоризонталната.
Обаче - това "синя зона", което е нарисувано места за паркиране ли са и имаше ли МПС паркирано на първото място след кръстовището ?
И каква е тази непрекъсната линия ? Ако е успоредна на лентите за движение за да я пресечете, така или иначе трябва вече да е преминато кръстовището и МПС да се намира в ляво от тази линия.
Дайте малко яснота какъв точно е казусът.
А картинката сте я докарали № 1 !!!!
- glubomirov
- Потребител
- Мнения: 109
- Регистриран на: 14 Юли 2011, 20:10
Re: Въпрос от ЗДВП.
Привет!
За да е най - ясно казвам къде е кръстовището. Вертикалата на картинката е бул. Пенчо славейков, а хоризонталата - бул. Прага. Подобно кръстовище е и Дондуков с Васил Левски. Давам го за пример, тъй като по лични спомени, синята зона там, не е отделена с непрекъсната бяла линия от лентата за движение. Относно хоризонталната маркировка не съм сигурна дали я има, а как точно следва да се спазва вертикалната, не Ви разбрах
Паркирани коли на Синята зона има винаги, започват от самото кръстовище.(П. Славейков и Прага) Най - дясната лента е за направо и надясно, разбираме го не по табела, а по светофара. Възниква следният проблем. До съвсем скоро аз считах, че е редно от най - дясното платно за движение, след преминаване на кръстовището, да навляза в най - дясното платно за движение. Оказа се, че такова нещо в закона няма никъде. С две думи никой не се интереува от личната ми логика . Бих искала да знам кой е с предимство в случая, човекът от дясната лента или този от средната лента. Защото и двамата обикновено се бутат в една и съща лента, така както е показано с червените стрелки.
Дискутирах въпроса многократно, но уви, никой не успя да ми даде еднозначен отговор с цитат от закона.
За да е най - ясно казвам къде е кръстовището. Вертикалата на картинката е бул. Пенчо славейков, а хоризонталата - бул. Прага. Подобно кръстовище е и Дондуков с Васил Левски. Давам го за пример, тъй като по лични спомени, синята зона там, не е отделена с непрекъсната бяла линия от лентата за движение. Относно хоризонталната маркировка не съм сигурна дали я има, а как точно следва да се спазва вертикалната, не Ви разбрах
Паркирани коли на Синята зона има винаги, започват от самото кръстовище.(П. Славейков и Прага) Най - дясната лента е за направо и надясно, разбираме го не по табела, а по светофара. Възниква следният проблем. До съвсем скоро аз считах, че е редно от най - дясното платно за движение, след преминаване на кръстовището, да навляза в най - дясното платно за движение. Оказа се, че такова нещо в закона няма никъде. С две думи никой не се интереува от личната ми логика . Бих искала да знам кой е с предимство в случая, човекът от дясната лента или този от средната лента. Защото и двамата обикновено се бутат в една и съща лента, така както е показано с червените стрелки.
Дискутирах въпроса многократно, но уви, никой не успя да ми даде еднозначен отговор с цитат от закона.
- kiaratiara
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 22 Юли 2011, 23:30
Re: Въпрос от ЗДВП.
Вертикалната маркировка са пътните знаци. Двете маркировки - тази на пътя (хоризонталната) и знаците (вертикалната), ако влизат в колизия се зачита вертикалната. Ако има светофар и той показва различно от вертикалната маркировка (знаците) - зачита се светофарът. Това накратко за маркировките.
След като в синята зона има МПС, този от дясната лента трябва да го заибиколи. Това означава, че той заобикаля препятствие, което е от неговата страна на движение. Друг е въпросът, че същият се явява дясностоящ на този от средната лента. Това е като да карате един до друг с някой, Вие сте в дясно, някой да спре пред Вас и трябва да го заобиколите и да се престроите от дясната в средната лента. Казусът е същият, но докъде има значение, че е в кръстовище ....
Интересно ми стана. Ще сондирам .. "професионално мнение" и ще кажа.
След като в синята зона има МПС, този от дясната лента трябва да го заибиколи. Това означава, че той заобикаля препятствие, което е от неговата страна на движение. Друг е въпросът, че същият се явява дясностоящ на този от средната лента. Това е като да карате един до друг с някой, Вие сте в дясно, някой да спре пред Вас и трябва да го заобиколите и да се престроите от дясната в средната лента. Казусът е същият, но докъде има значение, че е в кръстовище ....
Интересно ми стана. Ще сондирам .. "професионално мнение" и ще кажа.
- glubomirov
- Потребител
- Мнения: 109
- Регистриран на: 14 Юли 2011, 20:10
Re: Въпрос от ЗДВП.
При условие че преди светофара има 2 ленти за направо и след светофара пак има 2 ленти за движение, елементарната логика подсказва че движещия се в дясната лента трябва да продължи с "лека чупка" по дясната лента за движение, не в тази за "синя зона". Този от средната лента (лявата за движение направо) трябва да заеме най-лявата лента след кръстовището. Демек - синьото на илюстрацията е правилното.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Re: Въпрос от ЗДВП.
TheOldMan, елементарната логика наистина е такава. Още повече, че ако съдим по собствен опит пътните ленти се строят така, че ако има 3 за направо от едната страна, има и най - малко 3 за направо от другата страна. Там където това е невъзможно, се отбелязва с подходящите пътни знаци или пътна маркировка, като се приканва драгия шофьор да се пристрои.
Веднага давам за пример следващо кръстовище, това на бул. Пейо Яворов с улица Стоян Михайловски. Там бяла табела указва лентите, а именно най - лявата лента е за направо и наляво. "Мислената траектория" за направо (от най - лява лента) би ни забила буквално в стълба между насрещното и нашето платно.
В този ред на мисли, подчертавам, че на мястото на синята зона би могло да тои абсолютно всичко
За съжаление трябва да Ви оборя, тъй като препятствие по смисъла на ЗДВП е:
19. "Препятствие на пътя" е нарушаване целостта на пътното покритие, както и предмети,
вещества или други подобни, които се намират на пътя и създават опасност за движението.
Всъщност, не знам до колко Ви оборвам, но Синята Зона е и нещо друго:
Кратковременно платено паркиране "СИНЯ ЗОНА" се въвежда на улици, площади и паркинги - публична общинска собственост (чл. 45, ал.1 от Наредба за движение в СО, http://www.sofiatraffic.bg/media/upload ... 9_7_09.pdf)
Т.е. Синята зона е част от пътя, тъй като:
"Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено
използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата
се приравняват и улиците.
А за касусът, който предлагате, ако не се извършва в кръстовище, съвсем редно е да чакам, аз не съм с предимство. Как обаче се процедира в кръстовище, където пътните ленти не са разчертани и напрактика няма пътни ленти? Една позната ме насочи с "мисленото продължение" на пешеходните пътеки, тъй като това е упоменато в закона, но дали има сила да се прилага в този случай?
И съвсем накрая бих добавила онова което открих, а именно, че:
"Маневра" е изменение... на положението на пътното превозно средство
спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в
съседна пътна лента, завиване и други подобни.
Правя ли или не правя маневрка?
Веднага давам за пример следващо кръстовище, това на бул. Пейо Яворов с улица Стоян Михайловски. Там бяла табела указва лентите, а именно най - лявата лента е за направо и наляво. "Мислената траектория" за направо (от най - лява лента) би ни забила буквално в стълба между насрещното и нашето платно.
В този ред на мисли, подчертавам, че на мястото на синята зона би могло да тои абсолютно всичко
glubomirov написа:След като в синята зона има МПС, този от дясната лента трябва да го заибиколи. Това означава, че той заобикаля препятствие, което е от неговата страна на движение.
За съжаление трябва да Ви оборя, тъй като препятствие по смисъла на ЗДВП е:
19. "Препятствие на пътя" е нарушаване целостта на пътното покритие, както и предмети,
вещества или други подобни, които се намират на пътя и създават опасност за движението.
Всъщност, не знам до колко Ви оборвам, но Синята Зона е и нещо друго:
Кратковременно платено паркиране "СИНЯ ЗОНА" се въвежда на улици, площади и паркинги - публична общинска собственост (чл. 45, ал.1 от Наредба за движение в СО, http://www.sofiatraffic.bg/media/upload ... 9_7_09.pdf)
Т.е. Синята зона е част от пътя, тъй като:
"Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено
използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата
се приравняват и улиците.
А за касусът, който предлагате, ако не се извършва в кръстовище, съвсем редно е да чакам, аз не съм с предимство. Как обаче се процедира в кръстовище, където пътните ленти не са разчертани и напрактика няма пътни ленти? Една позната ме насочи с "мисленото продължение" на пешеходните пътеки, тъй като това е упоменато в закона, но дали има сила да се прилага в този случай?
И съвсем накрая бих добавила онова което открих, а именно, че:
"Маневра" е изменение... на положението на пътното превозно средство
спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в
съседна пътна лента, завиване и други подобни.
Правя ли или не правя маневрка?
- kiaratiara
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 22 Юли 2011, 23:30
Re: Въпрос от ЗДВП.
МПС, паркирано в синята зона ще е препятствие. Не самата зона.
- glubomirov
- Потребител
- Мнения: 109
- Регистриран на: 14 Юли 2011, 20:10
Re: Въпрос от ЗДВП.
glubomirov написа:МПС, паркирано в синята зона ще е препятствие. Не самата зона.
Ако е така, за съжаление, водачът от дясната лента отнема предимство "криввайки".
Тогава защо строят по няколко ленти за направо? В крайна сметка цялата лента пак чака благоволението да я "пуснат" да мине. Това е малко като принципа на кръговото кръстовище у нас. С предимство е дясно стоящият, което в един момент води само до навлизане на коли в кръговото, но не и до тяхното излизане. Разбира се, в Бг не пропускат да ги орегулират, но въпросът е до кога и към кого трябва да се обърнат гражданите за подобни алогични законови разпоредби?
- kiaratiara
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 22 Юли 2011, 23:30
Re: Въпрос от ЗДВП.
Две от мненията ми се потвърдиха.
Третото не.
И така.
1. Неправилно е обозначена синята зона, предвид близостта на първия паркиран автомобил до кръстовището. Самото паркиране там е нарушение. 2. Би трябвало синята зона да започва на 15-30 метра от кръстовището, за да могат МПС да се престрояват в ляво с минимален конфликт с движещите се направо в средната лента. Ето го и второто нарушение, което се прави поради погрешно маркирана синя зона - престрояване в кръстовището.
За третото. Аз считам, че маркировката преди кръстовището е неправилна - би трябвало дясната лента да се маркира само за десен завой, средната за движение направо, а лявата за направо и за ляв завой. Момчетата от КАТ твърдят, че не е нужно да се променя маркировката, а този, който заобикаля синята зона ще изчаква движещите се направо. При положение, че няма паркирали МПС движението направо, през синята зона не е забранено.
Третото не.
И така.
1. Неправилно е обозначена синята зона, предвид близостта на първия паркиран автомобил до кръстовището. Самото паркиране там е нарушение. 2. Би трябвало синята зона да започва на 15-30 метра от кръстовището, за да могат МПС да се престрояват в ляво с минимален конфликт с движещите се направо в средната лента. Ето го и второто нарушение, което се прави поради погрешно маркирана синя зона - престрояване в кръстовището.
За третото. Аз считам, че маркировката преди кръстовището е неправилна - би трябвало дясната лента да се маркира само за десен завой, средната за движение направо, а лявата за направо и за ляв завой. Момчетата от КАТ твърдят, че не е нужно да се променя маркировката, а този, който заобикаля синята зона ще изчаква движещите се направо. При положение, че няма паркирали МПС движението направо, през синята зона не е забранено.
- glubomirov
- Потребител
- Мнения: 109
- Регистриран на: 14 Юли 2011, 20:10
Re: Въпрос от ЗДВП.
Ох, много време изгубих да търся нещо, което ми се струваше, че бях прочела относно 1.
Някъде ми се мярна в закона или в правилника, че паркирането е разрешено ако с табела е указано, че може. На ужасно много места в Сф синята зона започва на 2 метра от кръстовището. За това си мисля, че ще потърся внимателно този текст.
Само едно нещо ми убягва. Какво значи да карам "направо" в кръстовище? Моя волан бие на ляво. Идеално ще ми дойде въпросната лента.
В крайна сметка ситуацията се изясни и тя е влудяващо тъпа. В момента мога да изброя още 5 възлови кръстовища с подобни "уредици".
glubomirov, мерси за помоща. Не ми хареса изводът, но важното е, че все пак се стигна до такъв!
Някъде ми се мярна в закона или в правилника, че паркирането е разрешено ако с табела е указано, че може. На ужасно много места в Сф синята зона започва на 2 метра от кръстовището. За това си мисля, че ще потърся внимателно този текст.
Само едно нещо ми убягва. Какво значи да карам "направо" в кръстовище? Моя волан бие на ляво. Идеално ще ми дойде въпросната лента.
В крайна сметка ситуацията се изясни и тя е влудяващо тъпа. В момента мога да изброя още 5 възлови кръстовища с подобни "уредици".
glubomirov, мерси за помоща. Не ми хареса изводът, но важното е, че все пак се стигна до такъв!
- kiaratiara
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 22 Юли 2011, 23:30
Re: Въпрос от ЗДВП.
Според един топ-катаджия , нарушение, санкционирано с АУАН, ако е провокирано от такива неуредици се обжалва доста добре. Обаче най-важното е да осигуриш предимство на тези в ляво и да не те ударят, защото при това положение и да не е на място синята зона ...... лошо
Киара-Тиара, карай внимателно и всичко ще бъде ОК
Киара-Тиара, карай внимателно и всичко ще бъде ОК
- glubomirov
- Потребител
- Мнения: 109
- Регистриран на: 14 Юли 2011, 20:10
Re: Въпрос от ЗДВП.
Бях споменала за кръстовището на бул. Пейо Яворов и ул. Стоян Михайловски. Ако се движите по булеварда посока ТВ кулата и сте в най - лявата лента, позволена за наляво и направо, ще забиете в един стълб.
Предният случай беше характерен с наличието на синя зона, която позволява (или не) движение по нея. Но за съжаление на моето фиатче не са му пораснали крила все още
п.п. Черпя с диня за предния коментар! Открила съм най - вкусната диня този сезон, продават я до пазара Иван Вазов. Ще съжалявате ако не опитате
Предният случай беше характерен с наличието на синя зона, която позволява (или не) движение по нея. Но за съжаление на моето фиатче не са му пораснали крила все още
п.п. Черпя с диня за предния коментар! Открила съм най - вкусната диня този сезон, продават я до пазара Иван Вазов. Ще съжалявате ако не опитате
- kiaratiara
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 22 Юли 2011, 23:30
Re: Въпрос от ЗДВП.
Съгласно Наредба № 2 от 29 юни 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии :
Така че спокойно може да се приеме, че има 2 входящи ленти и 2 изходящи. Синята зона не се брои за пътна лента в този случай, така че паркирането в нея може да започне от границата на самото кръстовище.
А колко по-лесно за всички щеше да бъде да се нанесе маркировка вътре в кръстовището - прекъснати линии, които да указват коя лента къде продължава след него... Ма с тоя латекс дето я нанасят ще изкара няколко седмици макс.
Чл. 69. Броят на пътните ленти за движение в изходящия клон е равен на броя на входящите в него ленти за движение от клона с максимален брой пътни ленти, насочени към него
Така че спокойно може да се приеме, че има 2 входящи ленти и 2 изходящи. Синята зона не се брои за пътна лента в този случай, така че паркирането в нея може да започне от границата на самото кръстовище.
А колко по-лесно за всички щеше да бъде да се нанесе маркировка вътре в кръстовището - прекъснати линии, които да указват коя лента къде продължава след него... Ма с тоя латекс дето я нанасят ще изкара няколко седмици макс.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
13 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта