Акт за установяване на публично държавно вземане
На основание чл.27 ал.3 и 4 от ЗПЗП, / Чл. 27. (1) По всички приети в негова полза залози фондът има правата по чл. 311, ал. 1 от Търговския закон.
(3) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Разплащателната агенция е длъжна да предприеме необходимите действия за събирането на недължимо платените и надплатените суми по схеми за плащане и проекти, финансирани от европейските фондове и държавния бюджет, както и глобите и другите парични санкции, предвидени в законодателството на Европейския съюз.
(4) (Нова - ДВ, бр. 96 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 12 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Вземанията на Разплащателната агенция, които възникват въз основа на административен акт, са публични държавни вземания и се събират по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс. Вземанията на Разплащателната агенция, които възникват въз основа на договор, са частни държавни вземания и се събират от Националната агенция за приходите./
чл.162 ал.2 т.8 и т.9 от ДОПК / Чл. 162. (1) Държавните и общинските вземания са публични и частни.
(2) Публични са държавните и общинските вземания:
8. (нова - ДВ, бр. 12 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) за недължимо платените и надплатените суми, както и за неправомерно получените или неправомерно усвоените средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране, които възникват въз основа на административен акт, както и глобите и другите парични санкции, предвидени в националното законодателство и в правото на Европейския съюз;
9. (предишна т. 8, изм. - ДВ, бр. 12 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) лихвите за вземанията по т. 1 - 8./
и чл.73 от регламент (ЕО) 796/2004
Възстановяване на недължими плащания
1. Ако е извършено недължимо плащане, земеделският стопанин възстановява въпросната сума плюс лихва изчислена в съответствие с параграф 3.
2. Държавите-членки могат да вземат решение възстановяването на недължимо плащане да се извърши чрез приспадане на съответната сума от всички аванси или плащания съгласно схеми за помощ посочени в дялове ІІІ и ІV на Регламент (ЕО) № 1782/2003, направени на въпросния земеделски стопанин след датата на решението за възстановяване. Земеделският стопанин обаче може да възстанови сумата без да чака приспадането.
3. Лихва се изчислява за периода за периода, изтекъл между нотификацията за задължението за възстановяване на земеделския стопанин и възстановяването или приспадането. Приложимият лихвен процент се изчислява в съответствие с националното законодателство, но не може да е по-нисък от лихвения процент, приложим за възстановяване на суми съгласно националните разпоредби.
4. Задължението за възстановяване, посочено в параграф 1, не се прилага, ако плащането е извършено по грешка на компетентните власти или друг орган и ако грешката не може да бъде установена по разумен път от земеделския стопанин. Когато обаче грешката се отнася до фактически елементи, свързани с изчисляването на въпросното плащане, първа алинея се прилага, само ако решението за възстановяване не е било обявено до 12 месеца след плащането.
5. Задължението за възстановяване, посочено в параграф 1, не се прилага, ако периодът, изтекъл от датата на плащане на помощта и тази на първото известяване на бенефициента от компетентния орган относно недължимото естество на въпросното плащане е повече от 10 години. Периодът, посочен в първия алинея, обаче може да бъде ограничен на четири години, ако бенефициентът е действал добросъвестно.
6. Сумите за възстановяване вследствие прилагането на намаления и изключване съгласно член 21 и дял ІV подлежат във всички случаи на период на давност от четири години.
7. Параграфи 4 и 5 не се прилагат в случаи на аванси.
8. Държавите-членки могат да вземат решение да не се възстановяват суми по-малки или равни на 100 евро, без лихвите, за земеделски стопанин и за премиен период, при условие че националното им законодателство предвижда невъзстановяване в такива случаи.
Когато сумите за лихви трябва да бъдат възстановени независимо от неправилно платени главници, държавите-членки могат при същите условия да вземат решение да не възстановяват суми за лихви по-малки или равни на 50 евро /
на комисията от 21 .04.2004 за определяне на подробни правила за прилагане на ИСАК ,кръстосано спазване и модулация ,предвидени в регламенти (ЕО) 1782/2003 и 73/2009 на Съвета както и за прилагане на кръстосано спазване, предвидено в регламент (ЕО)479/2008 на Съвета във връзка с подденото от Х*** Х***.Х***.общо заявление за единно плащане на площ за 2009г. с Уникален идентификационен номер (УИН)********, ДФ „Земеделие”- Разплащателна агенция ,установи следното:
Х****Х****Х****регистриран с Уникален регистрационен номер (УРН) ****** в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК) , е подал Общо заявление за единно плащане на площ с УИН *******за кампания 2009. Кандидатът е заявил за подпомагане по схемите и мерките за директни плащания на площ следните площи:
Схема за единно плащане на площ (СЕПП) – 46.92 ха;
На основание чл.37 ал.2 от ЗПЗП /Чл. 37. (Нов - ДВ, бр. 18 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Интегрираната система за контрол включва административни проверки на подадените заявления за подпомагане и проверки на място.
(2) Разплащателната агенция извършва административни проверки на подадените заявления чрез интегрираната информационна система, като съпоставя данните от заявленията с данните в регистрите./
и във връзка с чл.24 от Регламент (ЕО) 796/2004
Кръстосани проверки
1.Административните проверки, посочени в член 23 от Регламент (ЕО) № 1782/2003, позволяват установяването на нередности, по-специално автоматично откриване чрез компютърни средства, включително кръстосани проверки:
а) на декларирани права за плащане или на декларирани парцели, респективно, за да се избегне недължимото многократно отпускане на една и съща помощ по отношение на една и съща календарна или пазарна година и да предотврати всяко недължимо кумулиране на помощ, отпусната съгласно схеми за помощи, свързани с площи, изброени в приложения І и V към Регламент (ЕО) № 1782/2003;
б) на правата за плащане, за да се провери наличието им и допустимостта им за помощ;
в) между земеделските парцели, декларирани в единното заявление и референтните парцели съдържащи се в идентификационната система за земеделски парцели за да се провери допустимостта за помощ на площите като такива;
г)между правата за плащане и определената площ, за да се провери дали правата отговарят на равен брой допустими хектари, определени в член 44, параграф 2 и член 54, параграф 2 от Регламент (ЕО) № 1782/2003;
д) посредством компютърната база данни за животни от рода на едрия рогат добитък да се провери допустимостта за помощ и да се избегне недължимо многократно отпускане на една и съща помощ по отношение на една и съща календарна година;
е) когато оправдателните документи, договори или декларации за отглеждане трябва да бъдат представени и когато е необходимо между земеделските парцели обявени в единното заявление и оправдателните документи, договори и декларации за отглеждане, за да се провери допустимостта за помощ на площта;
ж) между земеделските парцели, обявени в единното заявление и терени, подлежащи на официална проверка, установени, че отговарят на изискванията на директивите, посочени в член 1, параграф 1 от Регламент (ЕИО) № 1674/72 на Съвета от 2 август 1972 г. определящ общи правила за отпускане и финансиране на помощи за семена18;
2. Посочването на нередности, произтичащи от кръстосаните проверки бива последвано от други подходящи административни процедури и когато е необходимо от проверки на място.
Част ІІ
Проверки на място
Подраздел І
Общи разпоредби
при извършването на кръстосани проверки на съдържащите се в заявлението данни за земеделски земи в Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП) като регистър на ИСАК е установено , че част от заявените за подпомагане от бенефициента площи са допустими за подпомагане . Тези данни са предадени от МЗХ на ДФ Земеделие с писмо с Вх. номер ******* от 20.11.2009 и представляват допустим слой „Площи подходящи за подпомагане по СЕПП” , установен въз основа на извършени теренни проверки от Министерството на земеделието и храните . Въз основа на наличната официална информация в ИСАК на бенефициента са оторизирани следните суми:
Схема за единно плащане на площ (СЕПП) - 7614,75 лв.
В последствие, МЗХ е извършило допълнителни специализирани анализи и проверки на коректността на данните, които вече са предадени от МЗХ на ДФ „Земеделие с писмо с Вх. номер ****** от 20.11.2009г. Резултатите от допълнителните проверки са предоставени на ДФЗ с писмо с Вх. номер ******* от 09.12.2010 г. в което се посочва ,че това са окончателните данни ,въз основа на които РА трябва да извърши кръстосани проверки на данните от заявленията за директни плащания за 2009г.на СИЗП като част от ИСАК.
В резултат на новополучената официална информация в ИСАК, с която РА е длъжна да се съобрази при извършваните от нея административни проверки на заявленията съгласно чл.37 ал.2 от ЗПЗП/ Чл. 37. (Нов - ДВ, бр. 18 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Интегрираната система за контрол включва административни проверки на подадените заявления за подпомагане и проверки на място.
(2) Разплащателната агенция извършва административни проверки на подадените заявления чрез интегрираната информационна система, като съпоставя данните от заявленията с данните в регистрите./
е намалена годната за подпомагане площ и част от оторизираната субсидия на бенефициента в размер на 7614.75 лв.се явява недължимо изплатена ,тъй като е била платена за недопустими за подпомагане площи в това число :
Схема за единно плащане на площ (СЕПП) – 7614,75 лв.
На основание чл.60 ал.1 от АПК/ Чл. 60. (1) В административния акт се включва разпореждане за предварителното му изпълнение, когато това се налага, за да се осигури животът или здравето на гражданите, да се защитят особено важни държавни или обществени интереси, при опасност, че може да бъде осуетено или сериозно затруднено изпълнението на акта или ако от закъснението на изпълнението може да последва значителна или трудно поправима вреда, или по искане на някоя от страните - в защита на особено важен неин интерес. В последния случай административният орган изисква съответната гаранция./
актът подлежи на предварително изпълнение за да се защитят особено важни държавни или обществени интереси , а именно предприемането на бързи действия за събирането на недължимо платените субсидии по директните плащания от Р. България поради наличието от опасност от спиране или намаляване на одобрения за страната финансов пакет за директните плащания. Поради тази причина недължимо изплатената финансова помощ в размер на 7614.75 лв. се прихваща от одобрените Ви за изплащане суми по подаденото от Вас заявление с УИН ******** за кампания 2010 г.
На основание чл.73 параграф 3. /Лихва се изчислява за периода за периода, изтекъл между нотификацията за задължението за възстановяване на земеделския стопанин и възстановяването или приспадането. / от регламент 796/2004 г. лихва върху недължимо платената сума се дължи за периода ,изтекъл между уведомлението за задължението за възстановяване на земеделския производител и възстановяването или приспадането.
Предвид гореизлнженото и на основание чл.59 ал.1 и 2 от АПК / Чл. 59. (1) Административният орган издава или отказва издаване на акта с мотивирано решение.
(2) Когато административният акт се издава в писмена форма, той съдържа:
1. наименование на органа, който го издава;
2. наименование на акта;
3. адресат на акта;
4. фактически и правни основания за издаване на акта;
5. разпоредителна част, с която се определят правата или задълженията, начинът и срокът за изпълнението;
6. разпореждане относно разноските;
7. пред кой орган и в какъв срок актът може да се обжалва;
8. дата на издаване и подпис на лицето, издало акта, с означаване на длъжността му; когато органът е колективен, актът се подписва от председателя или от негов заместник./
във връзка с чл.165 и чл.166 от ДПК/
Чл. 165. Събирането на държавните и общинските публични вземания се извършва въз основа на влязъл в сила акт за установяване на съответното публично вземане, издаден от компетентен орган, освен ако в закон е установено друго.
Установяване
Чл. 166. (1) Установяването на публичните вземания се извършва по реда и от органа, определен в съответния закон.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Ако в съответния закон не е предвиден ред за установяване на публичното вземане, то се установява по основание и размер с акт за публично вземане, който се издава по реда за издаване на административен акт, предвиден в Административнопроцесуалния кодекс. Ако в съответния закон не е определен органът за издаване на акта, той се определя от кмета на общината, съответно от ръководителя на съответната администрация.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Актът за публично общинско вземане се обжалва по административен ред пред кмета на общината, а за публично държавно вземане - пред ръководителя на съответната администрация по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Ръководителят на администрацията може да упълномощи органи, горестоящи на органа, издал акта, които да разглеждат по същество и да се произнасят по жалбите против актовете за публични вземания. Заповедта за упълномощаването се обнародва в "Държавен вестник".
и чл.20а ал.1 от ЗПЗП
Чл. 20а. (Нов - ДВ, бр. 18 от 2006 г.) (1) Изпълнителният директор на фонда е изпълнителен директор на Разплащателната агенция./
.
ОПРЕДЕЛЯМ
Издавам по отношение на Х****Х****Х***** с ЕГН 000000000 и адрес ******
Акт за установяване на публично държавно вземане,представляващо недължимо платена сума във връзка с подаденото от Х****Х****Х****. общо заявление за единно плаане на площ за 2009г. с УИН ******* в размер на 7614.75лв. (седем хиляди шестотин и четиринадесет лева и седемдесет и пет стотинки)
Установеното в този акт публично държавно вземане подлежи на доброволно плащане в 14-дневен срок от връчването на акта, чрез превеждане на дължимите суми по банкова сметка на ДФЗ-РА
Като основание за плащане следва да се посочи „Възстановяване на недължимо платена сума „
Актът за установяване на публично държавно вземане подлежи на обжалване пред Административен съд – София град в 14 (четиринадесет) дневен срок от съобщаването му.
15.04.2011г.
- Дата и час: 28 Ное 2024, 08:47 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Акт за установяване на публично държавно вземане срещу ЗП
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Акт за установяване на публично държавно вземане срещу ЗП
С такива актове сме 5803 земеделски производители моля за съвет какъв е шанса да бъде спечелено едно такова дело срока е кратък и ако може някой да препоръча адвокат на който му е позната материята Благодаря предварително
- kuki_1
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17 Апр 2011, 08:55
Re: Акт за установяване на публично държавно вземане срещу ЗП
Пишете на dpopova@mail.bg, за да дискутираме казуса и евентуално да ви дам насоки в обжалването.
- varenuxa
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 18 Апр 2011, 23:13
Re: Акт за установяване на публично държавно вземане срещу З
Ами нашите клиенти обжалваха. Като свършат делата, ще Ви уведомим ))
- advocate
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 27 Окт 2007, 07:32
Re: Акт за установяване на публично държавно вземане срещу З
Какви мотиви излага ДФЗ за твърдението, че площите не подлежат на подпомагане и как ги установяват, ако изобщо излагат такива?
- Julyan
- Потребител
- Мнения: 556
- Регистриран на: 06 Яну 2007, 09:22
Re: Акт за установяване на публично държавно вземане срещу З
Поредна бутафория в това министерство, особено като се вземе предвид факта, че на нЕкои от техните структури им анулираха актовете и върнаха предварително внесените пари за санкцията.
Пълен хаос в тази държавна структура цари, не от вчера, а като гледам и скоро няма да се поправят нещата.
Казусът не е от особена правна сложност, обаче буди недоумение мотивацията на АС София да прекратява тези спорове и да ги връща на Ас по населени места на жалбоподателите( който има такова О разбира за какво иде дума).
Пълен хаос в тази държавна структура цари, не от вчера, а като гледам и скоро няма да се поправят нещата.
Казусът не е от особена правна сложност, обаче буди недоумение мотивацията на АС София да прекратява тези спорове и да ги връща на Ас по населени места на жалбоподателите( който има такова О разбира за какво иде дума).
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Re: Акт за установяване на публично държавно вземане срещу З
Има определения на ВАС за подсъдността в насока разпращане споровете по местонахожденията на имотите.
Истината е, че АС-СГ са просто по- натоварени, затова. Няма истинска "нормативна" причина.
Четох няколко такива акта на ДФЗ. Няма грам фактически и правни мотиви. Поне да се напише- площи ли се припокриват, необработвана ли е земята, с предназначение, различно от декларираното ли е или защо се искат от хората да върнат суми, които вече са им дадени и то преди две години. За да им се дадат ЗПЗП е изисквал да се направят и проверки, сиреч предполага се, че са правени. Как в края на 2010 г. решиха, че площите не подлежат на подпомагане? С проверки, направени през 2011 г.? Че то за две години много неща могат да се променят.
Споделете кой какви случаи е имал. Би било интересно. Колко ли пари ще се пропилеят сега и по дела...с вещи лица.
Истината е, че АС-СГ са просто по- натоварени, затова. Няма истинска "нормативна" причина.
Четох няколко такива акта на ДФЗ. Няма грам фактически и правни мотиви. Поне да се напише- площи ли се припокриват, необработвана ли е земята, с предназначение, различно от декларираното ли е или защо се искат от хората да върнат суми, които вече са им дадени и то преди две години. За да им се дадат ЗПЗП е изисквал да се направят и проверки, сиреч предполага се, че са правени. Как в края на 2010 г. решиха, че площите не подлежат на подпомагане? С проверки, направени през 2011 г.? Че то за две години много неща могат да се променят.
Споделете кой какви случаи е имал. Би било интересно. Колко ли пари ще се пропилеят сега и по дела...с вещи лица.
- Julyan
- Потребител
- Мнения: 556
- Регистриран на: 06 Яну 2007, 09:22
7 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта