- Дата и час: 29 Ное 2024, 06:50 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Колеги, моля за мненията ви
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
18 мнения
• Страница 1 от 1
Колеги, моля за мненията ви
Днес установявам, че договорът ми с ВИВАКОМ е преподписан на 04.07. за още две години , плюс закупен на изплащане мобилен телефон.Естествено, не съм подписвала нищо.Кожодерите не дават никаква информация - напр. в кой офис е подписан договорът и пр.
В момента съм бясна и пиша жалби, но моля за най-практичния съвет- кой подход работи най-бързо и най-добре: прокуратура, полиция, до Виваком писах-отговор да чакам в 30-дневен срок, Комисия за регулиране на съобщенията, установителен иск ?? Или да спретна една жалба до еврокомисаря ,отговарящ за правата на потребителите, до Комисия за защита на личните данни, и аз вече се обърквам.
Да измислим как да противодействаме на безобразията на мобилните оператори.Готова съм да мисля за сезиране на Европейската комисия за това, че българската държава не може да въведе ред в системата.
Благодаря за всяко мнение, ако има желаещи за общи действия - ще се радвам!
В момента съм бясна и пиша жалби, но моля за най-практичния съвет- кой подход работи най-бързо и най-добре: прокуратура, полиция, до Виваком писах-отговор да чакам в 30-дневен срок, Комисия за регулиране на съобщенията, установителен иск ?? Или да спретна една жалба до еврокомисаря ,отговарящ за правата на потребителите, до Комисия за защита на личните данни, и аз вече се обърквам.
Да измислим как да противодействаме на безобразията на мобилните оператори.Готова съм да мисля за сезиране на Европейската комисия за това, че българската държава не може да въведе ред в системата.
Благодаря за всяко мнение, ако има желаещи за общи действия - ще се радвам!
- vioma
- Младши потребител
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2010, 12:55
Re: Колеги, моля за мненията ви
Да няма някоя клауза за автоматично подновяване в първоначалния договор или Общите условия към него?
- tapizaushi
- Потребител
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26 Сеп 2008, 15:53
Re: Колеги, моля за мненията ви
А, с моилния телефон на изплащане няма как. Има нещо гнило. Пишете на всички, всичко с копие до прокуратурата.
- tapizaushi
- Потребител
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26 Сеп 2008, 15:53
Re: Колеги, моля за мненията ви
И какъв е по-точно проблема Ви?
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: Колеги, моля за мненията ви
Ех, и по тая тема разполагам с оперативна информация.
По принцип договорите на Виваком ( все още не съм техен клиент ) били без автоматично преподписване. Дали е вярно, не знам.
Знам друго обаче - т.н. дилъри когато видят, че дадено лице позлва техните услуги с години без да преподписва, тоест на първоначалните условия удрят едно "фиктивно" договорче за моб. телефон и го вземат примерно за 100лв, а после си го продават за 180лв.
Това е и причината много от моб. апарати току що излезли на пазара ( нови модели ) да ги има на по-атрактивни цени от тези на мтел, глобул и вивател, чисто нови и с гаранция из разни gsm форуми, сайтове и частни обяви. Обичайното обяснение е, е жената, дядото, бабата, сестрата, детето... и т.н. ( според данните в гаранционната карта ) го купили, ама не го харесват ( нещо като едно време автомобилите внос от Германия на по 120 000км всичките дето дядото почти не го карал и чак си личи точката на стелката от бастунката му ).
Така че лафа "вземай, като ти се полага" важи с всичка сила в България, иначе друг ще се възползва.
Обаче едно нещо във вашият случай ме озадачава - защо на изплащане? Не спада към горният сценарий, при вас може да излезе и нещо друго....
По принцип договорите на Виваком ( все още не съм техен клиент ) били без автоматично преподписване. Дали е вярно, не знам.
Знам друго обаче - т.н. дилъри когато видят, че дадено лице позлва техните услуги с години без да преподписва, тоест на първоначалните условия удрят едно "фиктивно" договорче за моб. телефон и го вземат примерно за 100лв, а после си го продават за 180лв.
Това е и причината много от моб. апарати току що излезли на пазара ( нови модели ) да ги има на по-атрактивни цени от тези на мтел, глобул и вивател, чисто нови и с гаранция из разни gsm форуми, сайтове и частни обяви. Обичайното обяснение е, е жената, дядото, бабата, сестрата, детето... и т.н. ( според данните в гаранционната карта ) го купили, ама не го харесват ( нещо като едно време автомобилите внос от Германия на по 120 000км всичките дето дядото почти не го карал и чак си личи точката на стелката от бастунката му ).
Така че лафа "вземай, като ти се полага" важи с всичка сила в България, иначе друг ще се възползва.
Обаче едно нещо във вашият случай ме озадачава - защо на изплащане? Не спада към горният сценарий, при вас може да излезе и нещо друго....
- nikiboy
- Потребител
- Мнения: 983
- Регистриран на: 31 Авг 2006, 08:05
Re: Колеги, моля за мненията ви
У дома имаме подобен проблем с Виваком. Сключен договор за пакет от 25 лв. Месец май идва сметка 42 лв. Обясняват изравняване. За месец 6 току що отварям 73 лв.
- da345
- Младши потребител
- Мнения: 76
- Регистриран на: 21 Юни 2010, 18:56
Re: Колеги, моля за мненията ви
Днес вие сте втория човек, който ми се оплаква от тях. Аз бих пратила жалба и до Комисията за защита на потребителите.
Проверихте ли дали са налице всичките Ви лични документи?
Проверихте ли дали са налице всичките Ви лични документи?
- fighter
- Потребител
- Мнения: 170
- Регистриран на: 09 Авг 2006, 17:46
- Местоположение: София
Re: Колеги, моля за мненията ви
Здравейте ако не греша към договорите на Виваком имаше клауза, при която ако изрично не се откажете от услугите на мобилната компания, автоматично се преподписва договора за времето, за което е бил сключен първият.
Със сигурност знам, че омбудсманът разглежда жалби свързани с проблеми причинени от мобилните оператори, затова ще Ви предложа да подадете жалба, в която подробно да опишете проблема си. Като имате предвид, че това няма да Ви струва нищо и може да изпратите жалбата и по електронен път.
http://www.ombudsman.bg/form
Дано съм била полезна.
Поздрави
Със сигурност знам, че омбудсманът разглежда жалби свързани с проблеми причинени от мобилните оператори, затова ще Ви предложа да подадете жалба, в която подробно да опишете проблема си. Като имате предвид, че това няма да Ви струва нищо и може да изпратите жалбата и по електронен път.
http://www.ombudsman.bg/form
Дано съм била полезна.
Поздрави
Friendship is the rainbow between two hearts sharing seven colors: feelings, love, sadness, happiness, truth, faith, secret & respect
-
andrea - Активен потребител
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 13:39
Re: Колеги, моля за мненията ви
Отново пускам тази статия ,мисля че тук доста добре е обяснено какъв е проблрема с договорите на мобилните оператори
http://e-vestnik.bg/7809/vnimavayte-s-d ... azaruvane/
http://e-vestnik.bg/7809/vnimavayte-s-d ... azaruvane/
- apfel
- Активен потребител
- Мнения: 1068
- Регистриран на: 16 Ное 2009, 19:44
Re: Колеги, моля за мненията ви
andrea написа:Здравейте ако не греша към договорите на Виваком имаше клауза, при която ако изрично не се откажете от услугите на мобилната компания, автоматично се преподписва договора за времето, за което е бил сключен първият.
Със сигурност знам, че омбудсманът разглежда жалби свързани с проблеми причинени от мобилните оператори, затова ще Ви предложа да подадете жалба, в която подробно да опишете проблема си. Като имате предвид, че това няма да Ви струва нищо и може да изпратите жалбата и по електронен път.
http://www.ombudsman.bg/form
Дано съм била полезна.
Поздрави
Той омбудсмана даже становище изложи точно за автоматичното подновяване на договорите с мобилните оператори, ама пак все тая. Може според мен друго да се направи: вероятно сте чували за т.нар неравноправни клаузи в договорите. Тъкмо тях урежда чл. 143 ЗЗП. А т. 8 на същия член казва, че
и следната клауза ,,предвижда необосновано кратък срок за мълчаливо съгласие за продължаване на договора при непротивопоставяне на потребителя'' е такава. А операторите не само че не дават ,,подходяящ'' срок, ами изобщо не дават такъв. И понеже тази клауза е нищожна по силата на закона, то може да се позовете на нея за да обосновете нищожност на автоматично сключения нов договор/продължаването на срока.
...И те така...
-
law_master - Активен потребител
- Мнения: 1153
- Регистриран на: 20 Дек 2007, 00:03
- Местоположение: Chicago
Re: Колеги, моля за мненията ви
До колегата law_master
Преди няколко години подадох жалба до омбудсмана за забавеното транспониране на директива (забравих номера й), т.е. за трансфера на номер от един мобилен оператор към друг. Около 1,5 - 2 години след подаването на жалбата получих следния отговор "вече можете". Да вярно, вече можеше, ако минеш през всичките "прекрасни" процедурки.
Та колега, мисля да си сложа в рамка този забележителен отговор от омбудсмана.
Преди няколко години подадох жалба до омбудсмана за забавеното транспониране на директива (забравих номера й), т.е. за трансфера на номер от един мобилен оператор към друг. Около 1,5 - 2 години след подаването на жалбата получих следния отговор "вече можете". Да вярно, вече можеше, ако минеш през всичките "прекрасни" процедурки.
Та колега, мисля да си сложа в рамка този забележителен отговор от омбудсмана.
- fighter
- Потребител
- Мнения: 170
- Регистриран на: 09 Авг 2006, 17:46
- Местоположение: София
Re: Колеги, моля за мненията ви
Колега fighter, незнам как сте ме разбрали, някой път стават недоразумения, породени от непраяката форма на комуникация, чрез форума. Но и аз съм на мнение, че Омбудсмана е недостатъчен (меко казано) за справянето с такива проблеми. Тук се иска намеса на държавата, която обаче все отсътва някаде. Затова остава или да се примирите с положението (видно от ника Ви, явно не сте такъв човек) или все пак да разчитате на съдебната ни система.
Поздрави и успех!
Поздрави и успех!
...И те така...
-
law_master - Активен потребител
- Мнения: 1153
- Регистриран на: 20 Дек 2007, 00:03
- Местоположение: Chicago
Re: Колеги, моля за мненията ви
Всъщност в съдебна зала влизам само в краен случай. Обикновено намирам начин да постигна каквото искам (писма, сигнали, жалби, искания, преговори и т.н.).
Просто ми се иска да употребявах по-малко енергия и нещата да ставаха по-лесно и по-бързо, по възможност от първия път.
Просто ми се иска да употребявах по-малко енергия и нещата да ставаха по-лесно и по-бързо, по възможност от първия път.
- fighter
- Потребител
- Мнения: 170
- Регистриран на: 09 Авг 2006, 17:46
- Местоположение: София
Re: Колеги, моля за мненията ви
Колега питаща, аз също не мога да разбера какъв Ви е проблемът?
Щом сте колега, би трябвало да сте наясно, че проблемът Ви в случая е точно НИКАКЪВ!!!
Кое Ви притеснява?
Щом Ви е изтекъл договорът /и няма клауза за автоматично удължаване/ просто спирате да ползвате услугата и да заплащате за нея ... Щом не сте закупувала /или наемала с договор за лизинг - не съм чувал да дават на изплащане, но може и да са пуснали и такава услуга вече .../ мобилен апарат - не плащате за него ... Защо Вие ще подавате молби и т.н. - ако искат да Ви съдят - тяхна работа ...
Ако проблемът Ви е, че някой е извършил престъпление /подписвайки Ви някъде/ ... мисля, че следва да знаете какъв е редът ...
Щом сте колега, би трябвало да сте наясно, че проблемът Ви в случая е точно НИКАКЪВ!!!
Кое Ви притеснява?
Щом Ви е изтекъл договорът /и няма клауза за автоматично удължаване/ просто спирате да ползвате услугата и да заплащате за нея ... Щом не сте закупувала /или наемала с договор за лизинг - не съм чувал да дават на изплащане, но може и да са пуснали и такава услуга вече .../ мобилен апарат - не плащате за него ... Защо Вие ще подавате молби и т.н. - ако искат да Ви съдят - тяхна работа ...
Ако проблемът Ви е, че някой е извършил престъпление /подписвайки Ви някъде/ ... мисля, че следва да знаете какъв е редът ...
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Колеги, моля за мненията ви
Лошав си, но пък написаното отговаря на истината.
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Re: Колеги, моля за мненията ви
poli_g написа:Лошав си, но пък написаното отговаря на истината.
Истината преди всичко /понякога обективната, понякога формалната ... но все пак истината/!
А по принцип съм добричък - на мравката път правя ... Но пък не мога да понасям две неща в тоя живот - лицемерието/лъжата и глупоста /май е с едно Т /! /като се сблъскам с тях и ставам по-лошав и от лукавия /
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Колеги, моля за мненията ви
inspectora написа:Защо Вие ще подавате молби и т.н. - ако искат да Ви съдят - тяхна работа ...
Ако проблемът Ви е, че някой е извършил престъпление /подписвайки Ви някъде/ ... мисля, че следва да знаете какъв е редът ...
на 14.01.06г. в офис на глобул ми съставиха и подписаха от мое име договор за втора сим-карта, без мое съгласие и без мое знание. направиха ми сметка за 7 дни на "втората ми" карта близо 200лв и ми спряха и моя си - първия номер. така аз разбрах, че имам два номера на мое име...
за да ми пуснат телефона трябваше да платя и двете сметки...
подала съм жалба в прокуратурата и до сега се чудят има ли престъпление и какво е то - документна измама или документно престъпление...
още колко да чакам и как да ги "стимулирам" вече не знам....
по исков ред осъдих фирмата и си взех париците + адв.хонорар + разноски + ЧСИ + адв.хонорар +разноски....както си му е реда....
ама колко хора ще го направят...?
- usra_ovcova
- Потребител
- Мнения: 768
- Регистриран на: 09 Окт 2009, 19:00
Re: Колеги, моля за мненията ви
до-usra_ovcova тук малко не сьм съгласен с вас , 100% съм сигурен че ви е изтичал договора и са ви звъннали от този офис и са ви предложили нова оферта и вие по телефона сте си дали устното сьгласие а не сте минали да си подпишете договора. след месец може би сте минали и са ви дали само картата от офиса вие сте си изговорили сметката а сега се възползвате от правото си.Аз имам 4 телефонни номера към Глобул и са от 4 различни офиса и аз не ходя да си преподписвам договорите само по телефона си ги подновявам и досега нямам никаква злоупотреба от страна на тази компания ,и съм им един от пьрвите клиенти а и от време на време се сещат да ме подсещат че когато си взех първият номер не съм им дал копие от лична карта а от старият си зелен паспорт
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
18 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта