Здравейте на всички!
Трябва ли болничния лист да се даде лично във фирмата или може чрез някой колега и в какъв срок? И още нещо как да сме сигурни, че работодателя ще го предостави в НОИ?
- Дата и час: 29 Ное 2024, 10:53 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
БОЛНИЧНИ
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: БОЛНИЧНИ
Не е задължително да занесете лично болничния на работодателя - може да го представите чрез колега, Ваш близък или роднина, важното е да сте сигурни, че е предаден на работодателя. Няма как да си гарантирате, че болничният лист ще бъде представен в НОИ, но работодателят няма интерес да не го представи, тъй като за този период няма да получавате трудово възнаграждение, изплащано от работодателя, а обезщетение за временна неработоспособност от НОИ. По наредба работодателят е длъжен да изпрати болничния Ви в НОИ в срок от два дни от датата на изплащане на трудовите възнаграждения за месеца. Попълва се декларация по образец № 1 (можете да я видите в сайта на НАП), съдържаща данни за осигуреното лице, на базата на която се изчислява обезщетението. След като болничният бъде обработен и в персоналния регистър постъпят данните за осигуряването НОИ изплаща обезщетението- срокът е 15 работни дни от представянето на болничния, но ако данните за осигуряването Ви постъпят по-късно в системата, може и да има малко забавяне. Най-добре си извадете ПИК код в ТП на НОИ , чрез който по електронен път може да проверите статуса на болничния, датата на представяне и датата, на която ще Ви бъде изплатено обезщетението.
- beata
- Младши потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 30 Апр 2010, 12:33
Re: БОЛНИЧНИ
А от къде да си извадя ПИК код в ТП на НОИ ?
- jjshark
- Младши потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 07 Май 2010, 19:05
Re: БОЛНИЧНИ
Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
НАЦИОНАЛЕН ОСИГУРИТЕЛЕН ИНСТИТУТ
ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ “ПРАВНА”
ОТНОСНО: Получаване на персонален идентификационен код (ПИК) от осигурените лица.
Осигурените лица получават издадения от НОИ персонален идентификационен код (ПИК), с който могат да проверят по всяко време осигурителния си статус чрез ИНТЕРНЕТ-страницата на НОИ – http://www.noi.bg или чрез информационните терминали в ТП на НОИ. Справка за актуалното състояние на осигурителния статус се генерира чрез въвеждане на ЕГН и ПИК.
Лицето подава молба в териториално поделение на НОИ. За защита на данните, представляващи информация за икономическата му идентичност по смисъла на Закона за защита на личните данни, молбата се подава лично или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице. Молби, подадени по пощата, не се разглеждат.
При подаване лично на молбата за предоставяне на ПИК, лицата трябва да се идентифицират чрез документ за самоличност. Когато молбата се подава от упълномощено лице, към нея се прилага пълномощното.
С оглед предотвратяване злоупотреба с лични данни се генерира нов ПИК.
В тридневен срок от завеждането на молбата в ТП на НОИ, длъжностното лице издава удостоверение с ПИК, което следва да се получи лично или от нотариално упълномощен представител срещу подпис.
Удостоверенията не се изпращат по пощата.
НАЦИОНАЛЕН ОСИГУРИТЕЛЕН ИНСТИТУТ
ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ “ПРАВНА”
ОТНОСНО: Получаване на персонален идентификационен код (ПИК) от осигурените лица.
Осигурените лица получават издадения от НОИ персонален идентификационен код (ПИК), с който могат да проверят по всяко време осигурителния си статус чрез ИНТЕРНЕТ-страницата на НОИ – http://www.noi.bg или чрез информационните терминали в ТП на НОИ. Справка за актуалното състояние на осигурителния статус се генерира чрез въвеждане на ЕГН и ПИК.
Лицето подава молба в териториално поделение на НОИ. За защита на данните, представляващи информация за икономическата му идентичност по смисъла на Закона за защита на личните данни, молбата се подава лично или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице. Молби, подадени по пощата, не се разглеждат.
При подаване лично на молбата за предоставяне на ПИК, лицата трябва да се идентифицират чрез документ за самоличност. Когато молбата се подава от упълномощено лице, към нея се прилага пълномощното.
С оглед предотвратяване злоупотреба с лични данни се генерира нов ПИК.
В тридневен срок от завеждането на молбата в ТП на НОИ, длъжностното лице издава удостоверение с ПИК, което следва да се получи лично или от нотариално упълномощен представител срещу подпис.
Удостоверенията не се изпращат по пощата.
- anette
- Младши потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 26 Мар 2007, 19:21
Re: БОЛНИЧНИ
В някои поделения на НОИ това може и да се практикува. Но иначе разпечатваш формуляр от сайта на НОИ, попълваш го, носиш го и след минута ти дават заветния код (ако им работи системата)
-
atevasile - Потребител
- Мнения: 105
- Регистриран на: 23 Юни 2009, 22:25
Re: БОЛНИЧНИ
Ясно мерси на всички
- jjshark
- Младши потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 07 Май 2010, 19:05
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта