Моето лично мнение е, че религията следва да се изучава в училище. На нас ни е познат светът в няколко форми и измерения:
-материалният: този, който ни заобикаля;
-нематериалният - този, който е в нас и в другите около нас.
Психологията като наука се опитва да даде отговор на много от въпросите, касаещи духовния свят, но научният подход към нематериалното е само един от възможните. Още повече, че тя не дава отговор на множество въпроси, напр. за психофизичният паралелизъм /паралелното съществуване на материално и нематериално/ - за сведение - Жан Пиаже има много добра статия в тази насока.
За пълнота следва да се изучава и религиозният мироглед, тъй като той ни дава по-широк кръгозор, следователно ни доближава до истината. А именно истината е целта на обучението в училище, както и възможността да се запознаеш с различни гледни точки, през които да виждаш света, тъй като това спомага да развиваш своята индивидуалност и самостоятелно мислене.
Половин век атеистичен комунизъм до такава степен е промил мозъка на българина, че той предпочита да се инати в своето тесногръдие, да си стои в черупката на невежеството, заравяйки глава по отношение на религията, подобно на Шопа в зоопарка, който, виждайки жирафа, възкликва: "Епа такова животно нема!", вместо да е поинтересува има ли свят отвъд материалното и какви са проявленията му.
Няма достатъчно убедителни доказателства, оборващи съществуването на Бога, нито пък потвърждаващи съществуването му. Поради това всеки сам трябва да сформира своята гледна точка, за което му е нужно
информация. Лесно е да се каже, че който иска информация, намира, но в много от случаите децата в училище сами не знаят какво да търсят, и приемат за абсолютна истина това, което пише в учебниците.
Според мен трябва да има поне бегло запознаване с основните постановки на религията, и то не само във формата на преразкази на събитията от Стария завет /изглеждащи много често по-скоро като приказка/, но и поуките и мъдростта на Книги като "Еклесиаст", "Евангелие от Матей" и т.н.
А ако някой твърди, че му е неприятно - то и математиката на 90% от учениците им е неприятна, а и училището като цяло, така че мрънкането не е заради предмета, а заради мързела. За повечето ученици е по-добре, ако въобще го нямаше училището, да не учат история, математика, литература, физика, химия и т.н. /аууууу, все сложни нАуки
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
/, ами да ходят в ЮКей да мият кенефите и да продават бъргъри в МакДоналдс
Korry, знаеш ли какво значи "тронки"?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)