начало

Правна уредба на споразуменията за избор на съд по граждански и търговски дела Правна уредба на споразуменията за избор на съд по граждански и търговски дела

допълнително споразумение за заместване

Трудовоправни казуси
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


допълнително споразумение за заместване

Мнениеот dilina » 04 Дек 2009, 14:53

Здравейте,
Имам нужда от съвет по следния казус: Служителка е със сключен постоянен трудов договор на определена длъжност и няколко месеца след това е подписала допълнително споразумение за заместване, в което е вписано наименованието на същата длъжност, но че ще замества колежката си /съответно е вписано името на заместваната служителка/, до завръщането й на работа. Тъй като изглежда, че има противоречие между двата документа, кой от двата документа би трябвало да е в сила - постоянния тр.договор или доп.споразумение за заместване? В зависимост от това кой от двата документа е в сила, би трябвало да се оформи документално по различен начин като се завърне титуляра на работа. Ако е в сила допълнителното споразумение, може би трябва да се прекрати трудовия договор при завръщане на замествания, тъй като е срочен трудов договор за заместване? Моля дайте ми съвет!
Благодаря
dilina
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2009, 02:26

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот sunrise » 04 Дек 2009, 15:03

Съвет, без да се видят документи по принцип трудно се дава.
Какво променяте на трудовото отношение , ако всички характеристики остават същите? Това, че ще седи на друго бюро ли :roll: ?
За заместване ли освен това става дума или за съвместителство. По кой член на КТ е ?
sunrise
Активен потребител
 
Мнения: 3621
Регистриран на: 04 Юни 2007, 14:34

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот dilina » 04 Дек 2009, 15:49

По скоро става дума за техническа грешка при назначаването - трябвало е да бъде друга длъжността - с по-различни задължения е била преди да подпише за заместването. След подписване на допълнителното споразумение е изпълнявала задълженията само на заместваната, т.е. идеята е да бъде срочен трудов договор по заместване. Благодаря, че се отзовахте!
dilina
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2009, 02:26

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот dilina » 04 Дек 2009, 15:53

А допълнителното споразумение е във връзка с чл.68/1/, т.3 от КТ. Благодаря предварително за отговора!
dilina
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2009, 02:26

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот planinaot » 18 Дек 2009, 18:39

Направили сте една наистина много голяма каша. В случая доколкото разбирам става дума за вътрешно съвместителство, а чл.68 няма НИЩО общо с вътрешното съвместителство.
Вътрешното съвместителство се урежда от чл.259 от Кодекса на труда. За за­мес­т­ва­не­то е не­о­б­хо­ди­мо съг­ла­си­е­то на ра­бо­то­да­те­ля и на ра­бот­ни­ка или слу­жи­те­ля, кой­то ще за­мес­т­ва, из­ра­зе­но в пис­ме­на фор­ма. Това може да стане или чрез сключването на допълнително споразумение или чрез заповед на работодателя, но само ако преди издаване на заповедта работникът е депозирал писменото си съгласие пред работодателя.
От начина, по който е описана фактическата обстановка аз лично оставам с впечатление, че служителката на практика вече е на временен договор - била е на постоянен договор, но страните са сключили допълнително споразумение, с което са се съгласили служителката да премине на срочен трудов договор по чл.68,ал.1,т.3 КТ (за заместване на работник или служител, който отсъства от работа).
Но тук възниква и друг въпрос? В резултат на това изменение на правоотношението подадено ли е Уведомлението пред НАП. Според чл.62,ал.3 КТ - "В тридневен срок от сключването или изменението на трудовия договор и в седемдневен срок от неговото прекратяване работодателят или упълномощено от него лице е длъжен да изпрати уведомление за това до съответната териториална дирекция на Националната агенция за приходите." :?
planinaot
Младши потребител
 
Мнения: 61
Регистриран на: 25 Ное 2009, 19:16


Назад към Трудово право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 98 госта


cron