Колеги, някой от Вас има ли информация и някакви подробности за т. нар. "Русенски дела" за компесаторни бонове, продадени с фалшиво пълномощно. Знам, че вече има трайна практика да се ангажира отговорността на държавата в тези случаи. Ще ми е полезна всяка информация в тази насока:№ решение на ВАС, копие от таковиа, както и информация дали и къде са публикувани.
Благодаря Ви много !
- Дата и час: 28 Ное 2024, 17:50 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Продажби на бонове с фалшиви пълномощни и ЗОДВПГ
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Продажби на бонове с фалшиви пълномощни и ЗОДВПГ
Позволявам си са "поповдигна" темата, въпреки,че не предизвика интерес, защоот знам ,че вече има доста такива дела. Разбрах ,че обезщетението било по номинала , а не по цената по която се търгуват. Та колко да поискам ?
Ще се радвама, ако някой все пак откликне!
Ще се радвама, ако някой все пак откликне!
- sunrise
- Активен потребител
- Мнения: 3621
- Регистриран на: 04 Юни 2007, 14:34
Re: Продажби на бонове с фалшиви пълномощни и ЗОДВПГ
За инвестиционни бонове има решения, за компенсаторки не съм чула. Намерих обаче само определения на ВАС по въпроса, всичките идентични по съдържание. Ето две от тях:
Определение № 372 от 10.01.2008 г. на ВАС по адм. д. № 13023/2007 г., III о., докладчик председателят Пенка Иванова
чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ
-------------------------
Производството е по реда на чл. 229, ал. 1, т. 1 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по частна жалба на Неделчо Иванов Иванов от гр. Варна срещу определение от 18.10.2007 г., постановено в открито съдебно заседание на Варненски административен съд по адм. д. № 506 по описа за 2007 г.
В частната жалба се поддържа, че определението е неправилно по изложени съображения за нарушение на приложимия материален и съществено нарушение на съдебнопроизводствените правила.
Върховният административен съд, трето отделение, като прецени допустимостта и основателността на жалбата, намира че е подадена в срока по чл. 230 АПК и разгледана по същество е основателна.
С обжалваното определение Административен съд - гр. Варна в производство по чл. 203, ал. 1 АПК, образувано по искова молба по чл. 1, ал. 1 от Закона за отговорността на държавата и общините за вреди (ЗОДОВ), подадена от Неделчо Иванов Иванов срещу Агенцията за приватизация - гр. София е приел, че исковата молба е процесуално недопустима, поради което образуваното съдебно производство следва да бъде прекратено.
Обжалваното определение е неправилно, като правния извод на съда за недопустимост на иска не е основан на установените обстоятелства по делото и приложимия закон по следните съображения:
Жалбоподателят е предявил иск с правно основание чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ срещу Агенцията за приватизация гр. София, за сумата 250 лв., представляваща имуществени вреди от незаконни действия на административния орган (на длъжностни лица), изразяващи се в извършена административно-разпоредителна дейност - прехвърляне на инвестиционни бонове, регистрирани на негово име, без той да е подал молба или да е упълномощавал лицето, посочено като получател в нареждането за прехвърляне от 2.10.2003 г.
За да прекрати съдебното производство, съдът е приел, че искът на Неделчо Иванов Иванов срещу Агенцията за приватизация не попада в хипотезата на чл. 1 от ЗОДОВ, тъй като в случая не са налице вреди, причинени вследствие изпълнително-разпоредителна дейност на държавната администрация. Изтъкнал е, че действията на АП по регистрация на прехвърляне на инвестиционни бонове представлява елемент от смесен фактически състав и не може да се квалифицира като изпълнително-разпоредителна дейност на орган на държавната администрация.
Този извод е необоснован, защото е довел до неистинност на фактическите констатации на съда относно несъществуването на правото на обезщетение, заявено от ищеца.
Нареждането за прехвърляне на инвестиционни бонове (на определен кръг лица), регистрирани с талон за регистрация на името на жалбоподателя, на друго лице като получател на основание представено пълномощно не следва да се преценява само като техническа дейност, с която не се пораждат или прекратяват права - т. е. не са причинени вреди на титуляра на боновата сметка. Това становище противоречи на житейската и правната логика и се опровергава от факта, че на основание това действие, извършено от държавната администрация (трансфер към друго физическо лице), боновият баланс на сметката на ищеца през м. октомври 2003 г. е станал нула (0, 00) инвестиционни бонове.
В подкрепа на гореизложеното е и фактът, че Наредбата за условията и реда за организиране и провеждане на централизирани публични търгове за продажба на акции - собственост на държавата, отрежда роля на Агенцията за приватизация по отчетността при плащанията, избягването на злоупотреби, поправка на документи и други нарушения и опити за незаконно облагодетелстване чрез инвестиционни бонове. Да се приеме противното, означава държавата, чрез институциите, да се превърне в констататор на тези нарушения.
По изложените съображения частната жалба е основателна и обжалваното определение следва да се отмени и делото да се върне на съда за продължаване на процесуалните действия.
Водим от горното, Върховният административен съд - III отделение,
ОПРЕДЕЛИ:
Отменя определение от 18.10.2007 г., постановено в открито съдебно заседание на Варненски административен съд по адм. д. № 506 по описа за 2007 г. и,
ПОСТАНОВЯВА:
Връща делото на същия съд за продължаване на съдопроизводствените действия.
Определението е окончателно и не подлежи на обжалване.
Определение № 373 от 10.01.2008 г. на ВАС по адм. д. № 13072/2007 г., III о., докладчик председателят Пенка Иванова
чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ
-------------------------
Производството е по реда на чл. 229, ал. 1, т. 1 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по частна жалба на Тодорка Христова Антонова от гр. Русе срещу определение № 32 от 23.11.2007 г., постановено в закрито съдебно заседание на Русенски административен съд по адм. д. № 168 по описа за 2007 г.
В частната жалба се поддържа, че определението е неправилно по изложени съображения за нарушение на приложимия материален и съществено нарушение на съдебнопроизводствените правила.
Върховният административен съд, трето отделение, като прецени допустимостта и основателността на жалбата, намира че е подадена в срока по чл. 230 АПК и разгледана по същество, е основателна.
С обжалваното определение Административен съд - гр. Русе в производство по чл. 203, ал. 1 АПК, образувано по искова молба по чл. 1, ал. 1 от Закона за отговорността на държавата и общините за вреди (ЗОДОВ), подадена от Тодорка Христова Антонова срещу Агенцията за приватизация - гр. София, е приел че исковата молба е процесуално недопустима, поради което образуваното съдебно производство следва да бъде прекратено.
Обжалваното определение е неправилно, като правният извод на съда за недопустимост на иска не е основан на установените обстоятелства по делото и приложимия закон по следните съображения:
Жалбоподателката е предявила иск с правно основание чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ срещу Агенцията за приватизация гр. София, за сумата 250 лв., представляваща имуществени вреди от незаконни действия на административния орган (на длъжностни лица), изразяващи се в извършена административно-разпоредителна дейност - прехвърляне на инвестиционни бонове, регистрирани на нейно име, без тя да е подала молба или да е упълномощавала лицето, посочено като получател в нареждането за прехвърляне от 29.09.2003 г.
За да прекрати съдебното производство, съдът е приел, че искът на Тодорка Христова Антонова срещу Агенцията за приватизация не попада в хипотезата на чл. 1 от ЗОДОВ, тъй като в случая не са налице вреди, причинени вследствие изпълнително-разпоредителна дейност на държавната администрация. Изтъкнал е, че действията на АП по регистрация на прехвърляне на инвестиционни бонове представлява елемент от смесен фактически състав и не може да се квалифицира като изпълнително-разпоредителна дейност на орган на държавната администрация.
Този извод е необоснован, защото е довел до неистинност на фактическите констатации на съда относно несъществуването на правото на обезщетение, заявено от ищцата.
Нареждането за прехвърляне на инвестиционни бонове (на определен кръг лица), регистрирани с талон за регистрация на името на жалбоподателката, на друго лице като получател на основание представено пълномощно не следва да се преценява само като техническа дейност, с която не се пораждат или прекратяват права - т. е. не са причинени вреди на титуляра на боновата сметка. Това становище противоречи на житейската и правната логика и се опровергава от факта, че на основание това действие, извършено от държавната администрация (трансфер към друго физическо лице), боновият баланс на сметката на ищцата през м. септември 2003 г. е станал нула (0, 00) инвестиционни бонове.
В подкрепа на гореизложеното е и фактът, че Наредбата за условията и реда за организиране и провеждане на централизирани публични търгове за продажба на акции - собственост на държавата, отрежда роля на Агенцията за приватизация по отчетността при плащанията, избягването на злоупотреби, поправка на документи и други нарушения и опити за незаконно облагодетелстване чрез инвестиционни бонове. Да се приеме противното, означава държавата, чрез институциите, да се превърне в констататор на тези нарушения.
По изложените съображения частната жалба е основателна и обжалваното определение следва да се отмени и делото да се върне на съда за продължаване на процесуалните действия.
Водим от горното, Върховният административен съд - III отделение,
ОПРЕДЕЛИ:
Отменя определение № 32 от 23.11.2007 г., постановено в закрито съдебно заседание на Русенски административен съд по адм. д. № 168 по описа за 2007 г. и,
ПОСТАНОВЯВА:
Връща делото на същия съд за продължаване на съдопроизводствените действия.
Определението е окончателно и не подлежи на обжалване.
Определение № 372 от 10.01.2008 г. на ВАС по адм. д. № 13023/2007 г., III о., докладчик председателят Пенка Иванова
чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ
-------------------------
Производството е по реда на чл. 229, ал. 1, т. 1 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по частна жалба на Неделчо Иванов Иванов от гр. Варна срещу определение от 18.10.2007 г., постановено в открито съдебно заседание на Варненски административен съд по адм. д. № 506 по описа за 2007 г.
В частната жалба се поддържа, че определението е неправилно по изложени съображения за нарушение на приложимия материален и съществено нарушение на съдебнопроизводствените правила.
Върховният административен съд, трето отделение, като прецени допустимостта и основателността на жалбата, намира че е подадена в срока по чл. 230 АПК и разгледана по същество е основателна.
С обжалваното определение Административен съд - гр. Варна в производство по чл. 203, ал. 1 АПК, образувано по искова молба по чл. 1, ал. 1 от Закона за отговорността на държавата и общините за вреди (ЗОДОВ), подадена от Неделчо Иванов Иванов срещу Агенцията за приватизация - гр. София е приел, че исковата молба е процесуално недопустима, поради което образуваното съдебно производство следва да бъде прекратено.
Обжалваното определение е неправилно, като правния извод на съда за недопустимост на иска не е основан на установените обстоятелства по делото и приложимия закон по следните съображения:
Жалбоподателят е предявил иск с правно основание чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ срещу Агенцията за приватизация гр. София, за сумата 250 лв., представляваща имуществени вреди от незаконни действия на административния орган (на длъжностни лица), изразяващи се в извършена административно-разпоредителна дейност - прехвърляне на инвестиционни бонове, регистрирани на негово име, без той да е подал молба или да е упълномощавал лицето, посочено като получател в нареждането за прехвърляне от 2.10.2003 г.
За да прекрати съдебното производство, съдът е приел, че искът на Неделчо Иванов Иванов срещу Агенцията за приватизация не попада в хипотезата на чл. 1 от ЗОДОВ, тъй като в случая не са налице вреди, причинени вследствие изпълнително-разпоредителна дейност на държавната администрация. Изтъкнал е, че действията на АП по регистрация на прехвърляне на инвестиционни бонове представлява елемент от смесен фактически състав и не може да се квалифицира като изпълнително-разпоредителна дейност на орган на държавната администрация.
Този извод е необоснован, защото е довел до неистинност на фактическите констатации на съда относно несъществуването на правото на обезщетение, заявено от ищеца.
Нареждането за прехвърляне на инвестиционни бонове (на определен кръг лица), регистрирани с талон за регистрация на името на жалбоподателя, на друго лице като получател на основание представено пълномощно не следва да се преценява само като техническа дейност, с която не се пораждат или прекратяват права - т. е. не са причинени вреди на титуляра на боновата сметка. Това становище противоречи на житейската и правната логика и се опровергава от факта, че на основание това действие, извършено от държавната администрация (трансфер към друго физическо лице), боновият баланс на сметката на ищеца през м. октомври 2003 г. е станал нула (0, 00) инвестиционни бонове.
В подкрепа на гореизложеното е и фактът, че Наредбата за условията и реда за организиране и провеждане на централизирани публични търгове за продажба на акции - собственост на държавата, отрежда роля на Агенцията за приватизация по отчетността при плащанията, избягването на злоупотреби, поправка на документи и други нарушения и опити за незаконно облагодетелстване чрез инвестиционни бонове. Да се приеме противното, означава държавата, чрез институциите, да се превърне в констататор на тези нарушения.
По изложените съображения частната жалба е основателна и обжалваното определение следва да се отмени и делото да се върне на съда за продължаване на процесуалните действия.
Водим от горното, Върховният административен съд - III отделение,
ОПРЕДЕЛИ:
Отменя определение от 18.10.2007 г., постановено в открито съдебно заседание на Варненски административен съд по адм. д. № 506 по описа за 2007 г. и,
ПОСТАНОВЯВА:
Връща делото на същия съд за продължаване на съдопроизводствените действия.
Определението е окончателно и не подлежи на обжалване.
Определение № 373 от 10.01.2008 г. на ВАС по адм. д. № 13072/2007 г., III о., докладчик председателят Пенка Иванова
чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ
-------------------------
Производството е по реда на чл. 229, ал. 1, т. 1 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по частна жалба на Тодорка Христова Антонова от гр. Русе срещу определение № 32 от 23.11.2007 г., постановено в закрито съдебно заседание на Русенски административен съд по адм. д. № 168 по описа за 2007 г.
В частната жалба се поддържа, че определението е неправилно по изложени съображения за нарушение на приложимия материален и съществено нарушение на съдебнопроизводствените правила.
Върховният административен съд, трето отделение, като прецени допустимостта и основателността на жалбата, намира че е подадена в срока по чл. 230 АПК и разгледана по същество, е основателна.
С обжалваното определение Административен съд - гр. Русе в производство по чл. 203, ал. 1 АПК, образувано по искова молба по чл. 1, ал. 1 от Закона за отговорността на държавата и общините за вреди (ЗОДОВ), подадена от Тодорка Христова Антонова срещу Агенцията за приватизация - гр. София, е приел че исковата молба е процесуално недопустима, поради което образуваното съдебно производство следва да бъде прекратено.
Обжалваното определение е неправилно, като правният извод на съда за недопустимост на иска не е основан на установените обстоятелства по делото и приложимия закон по следните съображения:
Жалбоподателката е предявила иск с правно основание чл. 1, ал. 1 ЗОДОВ срещу Агенцията за приватизация гр. София, за сумата 250 лв., представляваща имуществени вреди от незаконни действия на административния орган (на длъжностни лица), изразяващи се в извършена административно-разпоредителна дейност - прехвърляне на инвестиционни бонове, регистрирани на нейно име, без тя да е подала молба или да е упълномощавала лицето, посочено като получател в нареждането за прехвърляне от 29.09.2003 г.
За да прекрати съдебното производство, съдът е приел, че искът на Тодорка Христова Антонова срещу Агенцията за приватизация не попада в хипотезата на чл. 1 от ЗОДОВ, тъй като в случая не са налице вреди, причинени вследствие изпълнително-разпоредителна дейност на държавната администрация. Изтъкнал е, че действията на АП по регистрация на прехвърляне на инвестиционни бонове представлява елемент от смесен фактически състав и не може да се квалифицира като изпълнително-разпоредителна дейност на орган на държавната администрация.
Този извод е необоснован, защото е довел до неистинност на фактическите констатации на съда относно несъществуването на правото на обезщетение, заявено от ищцата.
Нареждането за прехвърляне на инвестиционни бонове (на определен кръг лица), регистрирани с талон за регистрация на името на жалбоподателката, на друго лице като получател на основание представено пълномощно не следва да се преценява само като техническа дейност, с която не се пораждат или прекратяват права - т. е. не са причинени вреди на титуляра на боновата сметка. Това становище противоречи на житейската и правната логика и се опровергава от факта, че на основание това действие, извършено от държавната администрация (трансфер към друго физическо лице), боновият баланс на сметката на ищцата през м. септември 2003 г. е станал нула (0, 00) инвестиционни бонове.
В подкрепа на гореизложеното е и фактът, че Наредбата за условията и реда за организиране и провеждане на централизирани публични търгове за продажба на акции - собственост на държавата, отрежда роля на Агенцията за приватизация по отчетността при плащанията, избягването на злоупотреби, поправка на документи и други нарушения и опити за незаконно облагодетелстване чрез инвестиционни бонове. Да се приеме противното, означава държавата, чрез институциите, да се превърне в констататор на тези нарушения.
По изложените съображения частната жалба е основателна и обжалваното определение следва да се отмени и делото да се върне на съда за продължаване на процесуалните действия.
Водим от горното, Върховният административен съд - III отделение,
ОПРЕДЕЛИ:
Отменя определение № 32 от 23.11.2007 г., постановено в закрито съдебно заседание на Русенски административен съд по адм. д. № 168 по описа за 2007 г. и,
ПОСТАНОВЯВА:
Връща делото на същия съд за продължаване на съдопроизводствените действия.
Определението е окончателно и не подлежи на обжалване.
Rara avis in terris
-
bebitor - Активен потребител
- Мнения: 1851
- Регистриран на: 28 Мар 2007, 18:36
- Местоположение: Пловдив, Русе
Re: Продажби на бонове с фалшиви пълномощни и ЗОДВПГ
Благодаря много колега!
Считам, че доколкото изплащането става по аналогичен начин и пак опираме до Централния депозитар, механизмът е същия ,би трябвало да може да се приложи. Сега тепърва навлизам в това,признавам !
Считам, че доколкото изплащането става по аналогичен начин и пак опираме до Централния депозитар, механизмът е същия ,би трябвало да може да се приложи. Сега тепърва навлизам в това,признавам !
- sunrise
- Активен потребител
- Мнения: 3621
- Регистриран на: 04 Юни 2007, 14:34
4 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта