Някой знае ли реда за изработване и одобрение на кадастр. планове по този закон и кой орган ги е одобрявал ?
И още нещо: В чл.79 от ЗПИНМ /всила от 1950г./е записано: Редът за извършване и одобрение на кадастъра по ЗКК, не се прилага за кадастр. планове в стр. граници на НМ. ППЗПИНМ е в сила от 1960г., ЗЕК -от 1980г.,а ЗТСУ от 1973г.
Въпросите са ми .Кой е органа , одобряващ кадастър в 1959г., 1973, 1970г. Става въпрос за населено място-град и селищно образувание /махала/, включено после в града. Къде могат да се намерят копия на тези стари кадастр. планове- на кого предадоха архивите си териториалните кадастри и какъв е достъпа до тях. Аз лично съм питала в централен кадастър и ДА -отричат да има при тях.
Ако някой може и желае да даде някаква насока, предварително бпагодаря.
- Дата и час: 30 Ное 2024, 07:50 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Закон за кадастър и комасация
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
ЗАКОН за единния кадастър на Народна република България
Обн., ДВ, бр. 35 от 4.05.1979 г., в сила от 1.01.1980 г., изм., бр. 102 от 29.12.1981 г., бр. 45 от 8.06.1984 г., изм. и доп., бр. 104 от 6.12.1996 г., в сила от 7.01.1997 г., отм., бр. 34 от 25.04.2000 г., в сила от 1.01.2001 г.
Библиотека закони - АПИС, т. 1, р. 4, № 420
Глава трета
Изработване, одобряване и поддържане на единния кадастър
Чл. 10. Плановете, картите, книжата и другите материали на единния кадастър се изработват в съответствие с административно-териториалното деление на страната по програма на Министерството на строителството и селищното устройство:
1. за централния кадастър - от службите по кадастъра към Министерството на строителството и селищното устройство;
2. за териториалните кадастри - от службите по кадастъра към окръжните народни съвети;
3. за ведомствените кадастри - от службите на съответните ведомства.
Чл. 11. Плановете и картите по предходния член се одобряват за централния кадастър от Министерския съвет, а за териториалните и ведомствените кадастри - от министъра на строителството и селищното устройство.
Чл. 12. Органите по кадастъра отразяват своевременно в плановете, картите, книжата и другите материали на единния кадастър промените в данните и периодично обновяват материалите.
Чл. 13. (1) Държавните органи и социалистическите организации са длъжни в едномесечен срок да изпращат на службите по териториалните кадастри препис от акта, с който се извършва промяна на вещните права върху недвижимите имоти, на техните граници и на използуването на природните ресурси, както и препис от разрешението за строеж и от акта за завършване и приемане на построения обект.
(2) Извън случаите по предходната алинея гражданите са длъжни в едномесечен срок да уведомяват службите по териториалните кадастри за изградените или премахнати от тях строежи и други съоръжения.
(3) По искане на службите по единния кадастър държавните органи и социалистическите организации по ал. 1 са длъжни да предоставят необходимите документи за имота.
(4) По искане на службите по единния кадастър гражданите са длъжни да предоставят необходимите документи за притежаваните или ползуваните от тях имоти, когато в съответните държавни органи няма данни за тях.
(5) По искане на службите по единния кадастър държавните органи, социалистическите организации и гражданите са длъжни:
1. да означават на свои разноски с трайни знаци границите на имотите, които притежават или ползуват;
2. да осигуряват свободен достъп в имотите си за извършване на необходимите проучвания, измервания и проверки.
Чл. 14. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 104 от 1996 г.) Службите по вписванията, службите при народните съвети и ведомствата са длъжни да изпращат на службите по териториалния кадастър препис от всеки нотариален акт, договор или друг акт, с който се прехвърля право на собственост или се учредява, прехвърля, изменя или прекратява друго вещно право върху недвижим имот, в едномесечен срок от деня на вписването им, съответно от деня на издаването им.
(2) Съдилищата са длъжни да изпращат на службите по териториалния кадастър препис от съдебния акт, с който се прехвърля право на собственост или се учредява, прехвърля, изменя или прекратява друго вещно право върху недвижим имот, в едномесечен срок от влизането му в сила.
Чл. 15. Редът за изработване, одобряване и поддържане на единния кадастър и за поправяне на допуснати грешки и непълноти се определя с правилника за прилагане на закона.
Глава четвърта
Органи за управление на единния кадастър
Чл. 16. (1) Централният кадастър се организира към Министерството на строителството и селищното устройство, а териториалните кадастри - към окръжните народни съвети.
(2) Ведомствени кадастри се организират към Националния аграрнопромишлен съюз, Министерството на горите и горската промишленост и Комитета за опазване на природната среда. Ведомствени кадастри могат да се организират и към други ведомства, определени от Министерския съвет.
Чл. 17. (1) Дейността по изработване, поддържане и използуване на единния кадастър се ръководи и контролира от Министерството на строителството и селищното устройство.
(2) Указанията на Министерството на строителството и селищното устройство, дадени в рамките на предоставената му компетентност, са задължителни за министерствата, другите ведомства и изпълнителните комитети на окръжните народни съвети и за службите по кадастъра към тях.
Чл. 18. Службите на окръжните народни съвети по изработването, поддържането и използуването на териториалните кадастри са подчинени и на Министерството на строителството и селищното устройство.
Чл. 19. (1) Службите на министерствата и другите ведомства по изработването, поддържането и използването на ведомствените кадастри извършват своята дейност под методическото ръководство на Министерството на строителството и селищното устройство.
Чл. 20. (1) Към Министерството на строителството и селищното устройство има съвет по единния кадастър, който е съвещателен орган. Той обсъжда основните проблеми и прави препоръки по изработването и поддържането на единния кадастър и по координиране дейността между централния, териториалните и ведомствените кадастри.
(2) Утвърдените от министъра на строителството и селищното устройство предложения на съвета са задължителни за държавните органи, стопанските и обществените организации и гражданите, за които се отнасят.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Обн., ДВ, бр. 35 от 4.05.1979 г., в сила от 1.01.1980 г., изм., бр. 102 от 29.12.1981 г., бр. 45 от 8.06.1984 г., изм. и доп., бр. 104 от 6.12.1996 г., в сила от 7.01.1997 г., отм., бр. 34 от 25.04.2000 г., в сила от 1.01.2001 г.
Библиотека закони - АПИС, т. 1, р. 4, № 420
Глава трета
Изработване, одобряване и поддържане на единния кадастър
Чл. 10. Плановете, картите, книжата и другите материали на единния кадастър се изработват в съответствие с административно-териториалното деление на страната по програма на Министерството на строителството и селищното устройство:
1. за централния кадастър - от службите по кадастъра към Министерството на строителството и селищното устройство;
2. за териториалните кадастри - от службите по кадастъра към окръжните народни съвети;
3. за ведомствените кадастри - от службите на съответните ведомства.
Чл. 11. Плановете и картите по предходния член се одобряват за централния кадастър от Министерския съвет, а за териториалните и ведомствените кадастри - от министъра на строителството и селищното устройство.
Чл. 12. Органите по кадастъра отразяват своевременно в плановете, картите, книжата и другите материали на единния кадастър промените в данните и периодично обновяват материалите.
Чл. 13. (1) Държавните органи и социалистическите организации са длъжни в едномесечен срок да изпращат на службите по териториалните кадастри препис от акта, с който се извършва промяна на вещните права върху недвижимите имоти, на техните граници и на използуването на природните ресурси, както и препис от разрешението за строеж и от акта за завършване и приемане на построения обект.
(2) Извън случаите по предходната алинея гражданите са длъжни в едномесечен срок да уведомяват службите по териториалните кадастри за изградените или премахнати от тях строежи и други съоръжения.
(3) По искане на службите по единния кадастър държавните органи и социалистическите организации по ал. 1 са длъжни да предоставят необходимите документи за имота.
(4) По искане на службите по единния кадастър гражданите са длъжни да предоставят необходимите документи за притежаваните или ползуваните от тях имоти, когато в съответните държавни органи няма данни за тях.
(5) По искане на службите по единния кадастър държавните органи, социалистическите организации и гражданите са длъжни:
1. да означават на свои разноски с трайни знаци границите на имотите, които притежават или ползуват;
2. да осигуряват свободен достъп в имотите си за извършване на необходимите проучвания, измервания и проверки.
Чл. 14. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 104 от 1996 г.) Службите по вписванията, службите при народните съвети и ведомствата са длъжни да изпращат на службите по териториалния кадастър препис от всеки нотариален акт, договор или друг акт, с който се прехвърля право на собственост или се учредява, прехвърля, изменя или прекратява друго вещно право върху недвижим имот, в едномесечен срок от деня на вписването им, съответно от деня на издаването им.
(2) Съдилищата са длъжни да изпращат на службите по териториалния кадастър препис от съдебния акт, с който се прехвърля право на собственост или се учредява, прехвърля, изменя или прекратява друго вещно право върху недвижим имот, в едномесечен срок от влизането му в сила.
Чл. 15. Редът за изработване, одобряване и поддържане на единния кадастър и за поправяне на допуснати грешки и непълноти се определя с правилника за прилагане на закона.
Глава четвърта
Органи за управление на единния кадастър
Чл. 16. (1) Централният кадастър се организира към Министерството на строителството и селищното устройство, а териториалните кадастри - към окръжните народни съвети.
(2) Ведомствени кадастри се организират към Националния аграрнопромишлен съюз, Министерството на горите и горската промишленост и Комитета за опазване на природната среда. Ведомствени кадастри могат да се организират и към други ведомства, определени от Министерския съвет.
Чл. 17. (1) Дейността по изработване, поддържане и използуване на единния кадастър се ръководи и контролира от Министерството на строителството и селищното устройство.
(2) Указанията на Министерството на строителството и селищното устройство, дадени в рамките на предоставената му компетентност, са задължителни за министерствата, другите ведомства и изпълнителните комитети на окръжните народни съвети и за службите по кадастъра към тях.
Чл. 18. Службите на окръжните народни съвети по изработването, поддържането и използуването на териториалните кадастри са подчинени и на Министерството на строителството и селищното устройство.
Чл. 19. (1) Службите на министерствата и другите ведомства по изработването, поддържането и използването на ведомствените кадастри извършват своята дейност под методическото ръководство на Министерството на строителството и селищното устройство.
Чл. 20. (1) Към Министерството на строителството и селищното устройство има съвет по единния кадастър, който е съвещателен орган. Той обсъжда основните проблеми и прави препоръки по изработването и поддържането на единния кадастър и по координиране дейността между централния, териториалните и ведомствените кадастри.
(2) Утвърдените от министъра на строителството и селищното устройство предложения на съвета са задължителни за държавните органи, стопанските и обществените организации и гражданите, за които се отнасят.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- daris
- Младши потребител
- Мнения: 88
- Регистриран на: 06 Апр 2005, 22:26
Благодаря много за отговора ,но аз питам за едно по-далечно време, преди влизане в сила на ЗЕК и ПП му-1959г.;1970г.;1973г.
- julia
- Потребител
- Мнения: 131
- Регистриран на: 04 Май 2006, 13:50
Re: Закон за кадастър и комасация
julia написа:Някой знае ли реда за изработване и одобрение на кадастр. планове по този закон и кой орган ги е одобрявал ?
И още нещо: В чл.79 от ЗПИНМ /всила от 1950г./е записано: Редът за извършване и одобрение на кадастъра по ЗКК, не се прилага за кадастр. планове в стр. граници на НМ. ППЗПИНМ е в сила от 1960г., ЗЕК -от 1980г.,а ЗТСУ от 1973г.
Въпросите са ми .Кой е органа , одобряващ кадастър в 1959г., 1973, 1970г. Става въпрос за населено място-град и селищно образувание /махала/, включено после в града. Къде могат да се намерят копия на тези стари кадастр. планове- на кого предадоха архивите си териториалните кадастри и какъв е достъпа до тях. Аз лично съм питала в централен кадастър и ДА -отричат да има при тях.
Ако някой може и желае да даде някаква насока, предварително бпагодаря.
Във всеки областен център има "Служба по кадастъра". Ако е за района на София - може да намерите кадастрални планове от онова време в "Софийски кадастър", който се намира зад банята, в сграда, известна под името "Архитектура и градоустройство". Шефът на този кадастър, инж. Румен Янков, е рядко компетентен и коректен, а и неговите служители са перфектни.
- inganev
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 08 Юли 2008, 10:32
Благодаря Ви много inganev,
Не става дума за София , а за района на Пловдив, където нещата не стоят така и можем само да завиждаме на гражданите на района на София за компетентните,коректни и перфектни служители, които ги обслужват, в което не се и съмняваме. Тези служби по кадастър и АБ би следвало да са предали плановете на Агенцията по Геодезия и Картография към МРРБ съгласно ЗКИР. А териториалните й служби съхраняват /според ЗКИР / само материалите от геодез. заснемания/. Не съм сигурна дали в областните служби СК и АБ, а и в Общините са останали копия на кадастр. и регул. планове от преди 1973г. , но при устно поискване на справка отричат да имат такива.
Самия ЗКИР -чл.41 ако не се лъжа ,има впредвид само планове , одобрени по ЗЕК и ЗТСУ /отменени/. А мен ме интересува кой е одобрявал кад. планове преди влизане в сила на ЗТСУ/1973г./ и ЗЕК /1980г./и каква е юридическата стойност на неодобрен план от 1959г.
Всъщност кадастралния план по смисъла на ЗПИНМ/1950г/ е задължителна основа на ПИНМ и се е изработвал по програма ,която е придружавала самия ГУП и може би с утвърждаване на самия градоустройствен план се е считал за одобрен. А ГУП са се утвърждавали от МС или от ДКСА към него. Така си отговарям на въпроса. Не знам дали съм права.Ето ,дори и по ЗЕК това са органите , одобряващи кадастр. планове-МС и МССУ /бившДКСА/
Не става дума за София , а за района на Пловдив, където нещата не стоят така и можем само да завиждаме на гражданите на района на София за компетентните,коректни и перфектни служители, които ги обслужват, в което не се и съмняваме. Тези служби по кадастър и АБ би следвало да са предали плановете на Агенцията по Геодезия и Картография към МРРБ съгласно ЗКИР. А териториалните й служби съхраняват /според ЗКИР / само материалите от геодез. заснемания/. Не съм сигурна дали в областните служби СК и АБ, а и в Общините са останали копия на кадастр. и регул. планове от преди 1973г. , но при устно поискване на справка отричат да имат такива.
Самия ЗКИР -чл.41 ако не се лъжа ,има впредвид само планове , одобрени по ЗЕК и ЗТСУ /отменени/. А мен ме интересува кой е одобрявал кад. планове преди влизане в сила на ЗТСУ/1973г./ и ЗЕК /1980г./и каква е юридическата стойност на неодобрен план от 1959г.
Всъщност кадастралния план по смисъла на ЗПИНМ/1950г/ е задължителна основа на ПИНМ и се е изработвал по програма ,която е придружавала самия ГУП и може би с утвърждаване на самия градоустройствен план се е считал за одобрен. А ГУП са се утвърждавали от МС или от ДКСА към него. Така си отговарям на въпроса. Не знам дали съм права.Ето ,дори и по ЗЕК това са органите , одобряващи кадастр. планове-МС и МССУ /бившДКСА/
- julia
- Потребител
- Мнения: 131
- Регистриран на: 04 Май 2006, 13:50
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта