"Няма основание за равно заплащане при равен труд" - това е отговор на МДААР. Държавен служител съм в агенция от 2.5 г. С колеги назначени преди 6 г. сме с един и същи ранг, еднакви длъжностни xарактеристики, а разлика в основна заплата е вече над 120 лв. и всяка година при еднакви атестационни оценки - заплатата им ще се увеличава много повече от моята.
По същият начин стои въпроса и с майчинството. След 2-3 години майчинство жената ще взема с 150 лв. по-малко от колегата й.
ПМС 175 не се прилага при нас и кои може да ги задължи???
Не е ли нарушаване на човешките права?
- Дата и час: 28 Ное 2024, 22:28 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
"Няма основание за равен труд и равно заплащане"
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
14 мнения
• Страница 1 от 1
Някой да е осъдил държавата за такова нещо??? Пише, че е дадена възможност....
Не е императивна?????
А това, че сме се подписали под договори с по-ниски заплати си е наш проблем. А това, че не сме знаели че има и по-високи??? Назначаването за първи път е на миниума.
Не е императивна?????
А това, че сме се подписали под договори с по-ниски заплати си е наш проблем. А това, че не сме знаели че има и по-високи??? Назначаването за първи път е на миниума.
Последна промяна 4ere6ka на 21 Май 2008, 13:00, променена общо 2 пъти
- 4ere6ka
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Дек 2007, 19:14
Чл. 8.
(1) В рамките на текущата година, извън случаите по чл. 11, индивидуалните основни месечни заплати на работещите в държавната администрация могат да се увеличават:
1. по мотивирано предложение на непосредствения ръководител и/или по решение на ръководителя на административната структура за служители, получили оценка на изпълнението на длъжността при последното атестиране не по-ниска от 3 "Изпълнението отговаря на изискванията", съгласно критерии, определени с вътрешните правила за организация на работната заплата;
2. по мотивирано предложение на непосредствения ръководител след изтичането на срока по чл. 12 от Закона за държавния служител или на срока за изпитване по чл. 70, ал. 1 от Кодекса на труда за служители, получили оценка на изпълнението на длъжността при последното атестиране не по-ниска от 3 "Изпълнението отговаря на изискванията", съгласно критерии, определени с вътрешните правила за организация на работната заплата.
(2) Увеличаването на индивидуалните основни месечни заплати по ал. 1 се извършва в рамките на средствата за заплати, като новият размер на индивидуалната заплата не може да надвишава максималния размер, определен за съответната длъжност.
Чл. 9.
(1) При намаляване числеността на персонала, извън случаите на извеждане на дейности от бюджетно на друго финансиране и случаите на намаляване на персонала в резултат на преминаване на функции и персонал към друго бюджетно предприятие, икономиите от средствата за работна заплата могат да се използват за увеличаване на индивидуалните основни месечни заплати в рамките на максималния размер за съответната длъжност и/или за издръжка в съответната административна структура или бюджетна организация.
(2) В случаите по ал. 1 намаляването на числеността на персонала се извършва чрез промяна в устройствения правилник и не се отразява при формирането на годишния размер на средствата за работна заплата за следващата година.
(1) В рамките на текущата година, извън случаите по чл. 11, индивидуалните основни месечни заплати на работещите в държавната администрация могат да се увеличават:
1. по мотивирано предложение на непосредствения ръководител и/или по решение на ръководителя на административната структура за служители, получили оценка на изпълнението на длъжността при последното атестиране не по-ниска от 3 "Изпълнението отговаря на изискванията", съгласно критерии, определени с вътрешните правила за организация на работната заплата;
2. по мотивирано предложение на непосредствения ръководител след изтичането на срока по чл. 12 от Закона за държавния служител или на срока за изпитване по чл. 70, ал. 1 от Кодекса на труда за служители, получили оценка на изпълнението на длъжността при последното атестиране не по-ниска от 3 "Изпълнението отговаря на изискванията", съгласно критерии, определени с вътрешните правила за организация на работната заплата.
(2) Увеличаването на индивидуалните основни месечни заплати по ал. 1 се извършва в рамките на средствата за заплати, като новият размер на индивидуалната заплата не може да надвишава максималния размер, определен за съответната длъжност.
Чл. 9.
(1) При намаляване числеността на персонала, извън случаите на извеждане на дейности от бюджетно на друго финансиране и случаите на намаляване на персонала в резултат на преминаване на функции и персонал към друго бюджетно предприятие, икономиите от средствата за работна заплата могат да се използват за увеличаване на индивидуалните основни месечни заплати в рамките на максималния размер за съответната длъжност и/или за издръжка в съответната административна структура или бюджетна организация.
(2) В случаите по ал. 1 намаляването на числеността на персонала се извършва чрез промяна в устройствения правилник и не се отразява при формирането на годишния размер на средствата за работна заплата за следващата година.
- 4ere6ka
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Дек 2007, 19:14
Щом няма нарушаване на закона ...
Отговорността за "целесъобразност" се носи пред по-горестоящия орган и в крайна сметка и пред обществото/народа ...
Отговорността за "целесъобразност" се носи пред по-горестоящия орган и в крайна сметка и пред обществото/народа ...
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Явно е - само баламите бачкат. И е законно. Е, за това няма да се оправим НИКОГА! Затова само пенсионери и некомпетентни ще остават в администрацията. И нямало да има корупция, ли???
Последна промяна 4ere6ka на 21 Май 2008, 13:09, променена общо 1 път
- 4ere6ka
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Дек 2007, 19:14
Не е точно така ... все някога ще се "оправим" ... кога? - когато излезнем да гласуваме и започнем да избираме "Хора" ... а не ... да не казвам какво ...
Докато идващите с автобусите от съседни нам държави избират управляващите ... (не визирам само тяхната партия ... а още поне една-две ... сещате се защо ... )
Само с "мрънкане" и говорене ... НЕ става ...
Докато идващите с автобусите от съседни нам държави избират управляващите ... (не визирам само тяхната партия ... а още поне една-две ... сещате се защо ... )
Само с "мрънкане" и говорене ... НЕ става ...
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
знаеш ли колко майки напускат след неактуализирана заплата??? А за едни други два дни от КТ, които по ЗДСл не се дават?
Закона е над КТ. А жените винаги са прецакани (aко бащата не излиза в майчинство)-затова работещите бабата или дядото (и някоя осигуровка им се губи).
Закона е над КТ. А жените винаги са прецакани (aко бащата не излиза в майчинство)-затова работещите бабата или дядото (и някоя осигуровка им се губи).
Последна промяна 4ere6ka на 21 Май 2008, 14:22, променена общо 1 път
- 4ere6ka
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Дек 2007, 19:14
4ere6ka написа:А за едни други два дни от КТ, които по ЗДСл не се дават?
тук аз ще помола за разяснение...
-
hasplu - Потребител
- Мнения: 487
- Регистриран на: 06 Фев 2002, 12:42
Едни допълнителни два дни отпуск, които се даваха на майки с две и повече деца до 18 години.
Преди майката имаше безусловно право на тях, само че по актуалния КТ са при условие, че това е предвидено в КТД май беше... Вероятно в бюджета ги дават и сега.
Обаче "законът е над КТ", това е важното! Или обратното.
Преди майката имаше безусловно право на тях, само че по актуалния КТ са при условие, че това е предвидено в КТД май беше... Вероятно в бюджета ги дават и сега.
Обаче "законът е над КТ", това е важното! Или обратното.
"Ребенком на чужбине плакал я, лишь гордое твое заслышав имя,
сегодня с поседевшей головой я слезы лью над болями твоими."
сегодня с поседевшей головой я слезы лью над болями твоими."
- brymm
- Потребител
- Мнения: 237
- Регистриран на: 11 Дек 2007, 00:17
brymm написа:Едни допълнителни два дни отпуск, които се даваха на майки с две и повече деца до 18 години.
Преди майката имаше безусловно право на тях, само че по актуалния КТ са при условие, че това е предвидено в КТД май беше... Вероятно в бюджета ги дават и сега.
Обаче "законът е над КТ", това е важното! Или обратното.
ааа - спомних си мерси, бръм, а за второто не искам и да го коментирам...
-
hasplu - Потребител
- Мнения: 487
- Регистриран на: 06 Фев 2002, 12:42
Чл. 168. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г.) Ако е уговорено в колективен трудов договор, работничка или служителка с две живи деца до 18-годишна възраст има право на два работни дни, а работничка или служителка с три или повече живи деца до 18-годишна възраст - на 4 работни дни платен отпуск за всяка календарна година. Този отпуск се ползва, когато работничката или служителката пожелае, и не може да се компенсира с парично обезщетение, освен при прекратяване на трудовото правоотношение.
(2) Работничката или служителката има право да ползува отпуска по предходната алинея включително и за календарната година, в която някое или всички деца навършват 18-годишна възраст.
(2) Работничката или служителката има право да ползува отпуска по предходната алинея включително и за календарната година, в която някое или всички деца навършват 18-годишна възраст.
- 4ere6ka
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Дек 2007, 19:14
Re: "Няма основание за равен труд и равно заплащане&quo
4ere6ka написа:"Няма основание за равно заплащане при равен труд" - това е отговор на МДААР.
МДААР са идиоти.
Конвенция № 100 за равенството в заплащането, 1951 г.
Член 2
1. Всяка държава - членка на организацията, е длъжна чрез средства, съответстващи на действащите методи за определяне на размера на възнаграждението, да насърчава и в степента, в която това е съвместимо с тези методи, да осигурява прилагането към всички трудещи се на принципа за равенство на възнаграждението между мъжката и женската работна ръка за равен труд.
Закон за защита от дискриминацията
Чл. 14. (1) Работодателят осигурява равно възнаграждение за еднакъв или равностоен труд.
(2) Алинея 1 се прилага за всички възнаграждения, плащани пряко или непряко, в брой или в натура.
(3) Критериите за оценка на труда при определяне на трудовите възнаграждения и оценката на трудовото изпълнение са еднакви за всички работници и служители и се определят с колективните трудови договори или с вътрешните правила за работната заплата, или с нормативно установените условия и ред за атестиране на служителите в държавната администрация без оглед на признаците по чл. 4, ал. 1 .
- Ntriple
- Младши потребител
- Мнения: 67
- Регистриран на: 23 Мар 2008, 21:02
4ere6ka написа:Чл. 168. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г.) Ако е уговорено в колективен трудов договор.....
Колективен трудов договор няма=>служебен стаж и служебна книжка.
(3) Критериите за оценка на труда при определяне на трудовите възнаграждения и оценката на трудовото изпълнение са еднакви за всички работници и служители и се определят с колективните трудови договори или с вътрешните правила за работната заплата, или с нормативно установените условия и ред за атестиране на служителите в държавната администрация без оглед на признаците по чл. 4, ал. 1 .
Остана индивидуално членство в КНСБ например срещу 2 лв. месечно.
- 4ere6ka
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Дек 2007, 19:14
sasunek написа:Е, за това няма да се оправим НИКОГА! Затова само пенсионери и некомпетентни ще остават в администрацията. И нямало да има корупция, ли???
- sasunek
- Младши потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 09 Май 2007, 21:20
14 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта