Здравейте, имам следния въпрос:
Работно място Община. Лицето "А" заема ръководна длъжност - директор Дирекция от 10г. Дирекцията не се състои от голям "персонал" - млади хора, в по-голямата си част от женски пол. Принципът на работа, който е възприет в Дирекцията е на: унижение, незачитане на достойнството /чл.27, ал.2 КТ/ и всичко, соето можете да се сетите.
За съжаление нямам все още опит в сферата на практиката, за да мога да помогна на кога.
На една от служителките е направена забележка и е отправена забрана в устна форма да не посещава стая, в която преди е работила в продължение на 1год. В стаята, м/у другото, която се намира до стаята на шефа = лицета "А", е една от най-добрите й приятелки и съответно има 2компютъра. Наскоро тази служителка е решила да се качи и да си изтегли информацията от компютъра, на който е работила. В тази Дирекция въопще не се работи с квалифицирана информация. Тя е определена от лицито "А" като външен човек и пак - каквито се сетите.
Моля Ви дайте съвет. Благодаря на всички
- Дата и час: 28 Ное 2024, 21:33 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Абсурдно поведение в Администрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Това е част от Етичен кодекс за поведение на служителите в общинската администрация
Поведението на всеки служител се основава на принципите на законност, отговорност, лоялност, прозрачност и честност пред обществото и в служебната йерархия.
ІІІ. Професионално поведение
1. Служителят изпълнява ефективно и законосъобразно своите функции.
2. Служителят не разгласява информация и факти, до които е получил достъп при изпълнение на служебните си задължения или представляват служебна тайна.
3. Служителят изпълнява преките си задължения компетентно и безпристрастно.
4. Служителят не използва служебното си положение при изпълнение на служебните си задължения в свой или чужд личен интерес.
5. Служителят да не допуска корупция в собствената си работа и работата на другите.
6. Служителят да обръща особено внимание на потенциално неравностойни обществени групи.
ІV. Взаимоотношения с колегите
1. Служителят се отнася с колегите си коректно и лоялно. Той не може да уронва имиджа и професионалната дейност на колегите си чрез действия или публични изказвания.
2. Служителят проявява готовност да окаже съдействие на колегите си при изпълнение на служебни задължения.
3. Служителят, който е на ръководна длъжност, трябва да бъде за пример на другите служители със своето лично поведение, отговорност и лоялност.
V. Лично поведение
1. Служителят се придържа към общочовешките добродетели и не допуска поведение, което е недостойно.
2. Служителят придобива и управлява личното и на семейството си имущество по начин, който да не създава съмнение за злоупотреба със служебното му положение.
3. Служителят да има стремеж към успех и желание да развива собствения си потенциал.
4. Служителят трябва да защитава и опазва общинската собственост и да не я използва за други дейности, освен за предвидените.
5. Служителят да изпълнява добросъвестно финансовите си задължения.
6. Служителят трябва да информира или докладва на съответния ръководител случаите на разхищение, злоупотреба или корупция.
Настоящият етичен кодекс е утвърден със Заповед № 602 от 28.05. 2003 г. на Кмета на Община Разград.
Но едва ли само това може да свърши работа, както и разпоредби от КРБ.
Поведението на всеки служител се основава на принципите на законност, отговорност, лоялност, прозрачност и честност пред обществото и в служебната йерархия.
ІІІ. Професионално поведение
1. Служителят изпълнява ефективно и законосъобразно своите функции.
2. Служителят не разгласява информация и факти, до които е получил достъп при изпълнение на служебните си задължения или представляват служебна тайна.
3. Служителят изпълнява преките си задължения компетентно и безпристрастно.
4. Служителят не използва служебното си положение при изпълнение на служебните си задължения в свой или чужд личен интерес.
5. Служителят да не допуска корупция в собствената си работа и работата на другите.
6. Служителят да обръща особено внимание на потенциално неравностойни обществени групи.
ІV. Взаимоотношения с колегите
1. Служителят се отнася с колегите си коректно и лоялно. Той не може да уронва имиджа и професионалната дейност на колегите си чрез действия или публични изказвания.
2. Служителят проявява готовност да окаже съдействие на колегите си при изпълнение на служебни задължения.
3. Служителят, който е на ръководна длъжност, трябва да бъде за пример на другите служители със своето лично поведение, отговорност и лоялност.
V. Лично поведение
1. Служителят се придържа към общочовешките добродетели и не допуска поведение, което е недостойно.
2. Служителят придобива и управлява личното и на семейството си имущество по начин, който да не създава съмнение за злоупотреба със служебното му положение.
3. Служителят да има стремеж към успех и желание да развива собствения си потенциал.
4. Служителят трябва да защитава и опазва общинската собственост и да не я използва за други дейности, освен за предвидените.
5. Служителят да изпълнява добросъвестно финансовите си задължения.
6. Служителят трябва да информира или докладва на съответния ръководител случаите на разхищение, злоупотреба или корупция.
Настоящият етичен кодекс е утвърден със Заповед № 602 от 28.05. 2003 г. на Кмета на Община Разград.
Но едва ли само това може да свърши работа, както и разпоредби от КРБ.
- mushushu
- Младши потребител
- Мнения: 59
- Регистриран на: 28 Дек 2006, 21:13
+ Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация, който се приема от Министерския съвет.
- mushushu
- Младши потребител
- Мнения: 59
- Регистриран на: 28 Дек 2006, 21:13
По лично мое мнение:
1.Началника е началник до смяната му.
Ако служителите считат,че той не следва да е Н. то уведомяват висшестоящо ръководство. За предпочитане е - първо да проведат разговор с Н. и ако няма резултат - тогава уведомяват В.Р.
Ако пак нищо не се предприема - или напускаш,или се подчиняваш, или се подчиняваш и едновременно опитваш да промениш нещата.
2.Заповедите на началника са задължителни.
Ако противоречат на закон и т.н. Могат / и е задължително/ да бъдат оспорени пред него, или ако ги поддържа пред В.Р.
Но докато не са отменени - са задължителни за подчичените - затова има Началници и подчинени - един взима решение,задължително за друг.
3.Информацията от компютъра не е служителката,а на Общината. Служителката я е качила в изпълнение на служебните си задължения.
Ако й е била нужна впоследствие - за изпълнение на работата й - то е трябвало да поиска тази И. от началника - или достъп до компютъра.
4.Работното време не е за "приятелски приказки",а за работа. Дали си приятел, или не с даден колега,е без значение - трябва да поддържаш коректни, любезни и на взаимопомощ отношения с всички - длъжен си.
Интереса на дейността го изисква.
Следователно - в конкретния случай - служителката следва да бъде санкционирана.
Задължително трябва да има реакция от Н. - иначе скоро всеки ще започне да си прави каквото поиска - кораб без капитан.
1.Началника е началник до смяната му.
Ако служителите считат,че той не следва да е Н. то уведомяват висшестоящо ръководство. За предпочитане е - първо да проведат разговор с Н. и ако няма резултат - тогава уведомяват В.Р.
Ако пак нищо не се предприема - или напускаш,или се подчиняваш, или се подчиняваш и едновременно опитваш да промениш нещата.
2.Заповедите на началника са задължителни.
Ако противоречат на закон и т.н. Могат / и е задължително/ да бъдат оспорени пред него, или ако ги поддържа пред В.Р.
Но докато не са отменени - са задължителни за подчичените - затова има Началници и подчинени - един взима решение,задължително за друг.
3.Информацията от компютъра не е служителката,а на Общината. Служителката я е качила в изпълнение на служебните си задължения.
Ако й е била нужна впоследствие - за изпълнение на работата й - то е трябвало да поиска тази И. от началника - или достъп до компютъра.
4.Работното време не е за "приятелски приказки",а за работа. Дали си приятел, или не с даден колега,е без значение - трябва да поддържаш коректни, любезни и на взаимопомощ отношения с всички - длъжен си.
Интереса на дейността го изисква.
Следователно - в конкретния случай - служителката следва да бъде санкционирана.
Задължително трябва да има реакция от Н. - иначе скоро всеки ще започне да си прави каквото поиска - кораб без капитан.
- stroitel
- Потребител
- Мнения: 191
- Регистриран на: 09 Ное 2007, 17:54
- Местоположение: София
Благодаря зя отговора!
Ситуацията е такава, че този Началник му се търси цаката и дори по-висшестоящото ръководство търси как да го хване.
Той заповеди не издава в писмен вид. Запозната съм, че ако служител не е съгласен със съответната воже да поиска да бъде издадена в писмен вид и т.н.
Целта на този Н. е постоянно да всява раздор и взаимно недоверие м/у колегите, за да може да контролира всички + постоянното унижение, което си е потъпкване на достойнството.
За действията на колежката съм съгласна!
Но главният проблем остава + това се разпространява и невярна информация, която е преувеличена, а лошото е, че с това не са съгласни мн. малко хора, както и зам-кмета на съответния ресор, но явно няма нужната смелост пък и всичко е в такава форма, че не ще може лесно да се докаже!
Моля, ако някой др. също има някакви идеи да ги сподели.
Благодаря!
Ситуацията е такава, че този Началник му се търси цаката и дори по-висшестоящото ръководство търси как да го хване.
Той заповеди не издава в писмен вид. Запозната съм, че ако служител не е съгласен със съответната воже да поиска да бъде издадена в писмен вид и т.н.
Целта на този Н. е постоянно да всява раздор и взаимно недоверие м/у колегите, за да може да контролира всички + постоянното унижение, което си е потъпкване на достойнството.
За действията на колежката съм съгласна!
Но главният проблем остава + това се разпространява и невярна информация, която е преувеличена, а лошото е, че с това не са съгласни мн. малко хора, както и зам-кмета на съответния ресор, но явно няма нужната смелост пък и всичко е в такава форма, че не ще може лесно да се докаже!
Моля, ако някой др. също има някакви идеи да ги сподели.
Благодаря!
- mushushu
- Младши потребител
- Мнения: 59
- Регистриран на: 28 Дек 2006, 21:13
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта