Моля, кажете ми къде да намеря законния минимум за разстояние между жп линия и строеж на сграда.
Благодаря.
- Дата и час: 29 Ное 2024, 11:39 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Строеж - разстояние от жп линия
|
|
8 мнения
• Страница 1 от 1
Освен ЗУТ, вж. Закона за железопътния транспорт (ДВ бр.97/2000г.)
и по-точно чл.4, ал.2:
Чл. 4. (1) Железопътната инфраструктура има от двете си страни ограничителна строителна линия, която се разполага на 60 м от оста на крайния железопътен коловоз или на 100 м от нея - за магистрални железопътни линии, построени за скорост, по-висока от 160 км в час. В чертите на населените места ограничителната строителна линия се определя с градоустройствените и застроителните планове.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Зоната за отчуждение на железопътната инфраструктура е площта, необходима за разполагане на земното платно, елементите на железопътната инфраструктура и въздушното пространство над нея, определени в проект. Минималната зона на отчуждение е 6 м от крайната релса, мерена хоризонтално и перпендикулярно на оста на железопътния път.
(3) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Управителят на железопътната инфраструктура изготвя, поддържа и съхранява регистър за обектите на железопътната инфраструктура, предоставена му за управление.
(4) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Министърът на транспорта определя с наредба дейностите, които могат да се извършват в площта, определена от ограничителната строителна линия, и в зоната за отчуждение, както и обектите, които могат да се изграждат и реконструират.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Стандартното междурелсие на железните пътища в Република България е 1435 мм. По изключение и при доказана необходимост министърът на транспорта може да съгласува и други междурелсия.
УСПЕХ!
и по-точно чл.4, ал.2:
Чл. 4. (1) Железопътната инфраструктура има от двете си страни ограничителна строителна линия, която се разполага на 60 м от оста на крайния железопътен коловоз или на 100 м от нея - за магистрални железопътни линии, построени за скорост, по-висока от 160 км в час. В чертите на населените места ограничителната строителна линия се определя с градоустройствените и застроителните планове.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Зоната за отчуждение на железопътната инфраструктура е площта, необходима за разполагане на земното платно, елементите на железопътната инфраструктура и въздушното пространство над нея, определени в проект. Минималната зона на отчуждение е 6 м от крайната релса, мерена хоризонтално и перпендикулярно на оста на железопътния път.
(3) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Управителят на железопътната инфраструктура изготвя, поддържа и съхранява регистър за обектите на железопътната инфраструктура, предоставена му за управление.
(4) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Министърът на транспорта определя с наредба дейностите, които могат да се извършват в площта, определена от ограничителната строителна линия, и в зоната за отчуждение, както и обектите, които могат да се изграждат и реконструират.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 92 от 2006 г., в сила от 14.11.2006 г.) Стандартното междурелсие на железните пътища в Република България е 1435 мм. По изключение и при доказана необходимост министърът на транспорта може да съгласува и други междурелсия.
УСПЕХ!
- fetisov
- Потребител
- Мнения: 146
- Регистриран на: 31 Май 2006, 17:40
Според Наредба №7 на МЗ и МЗГ за хигиенни изисквания за здравна защита, санитарно-хигиенната зона за жп гара и път е 50 м. Ак остава дума за строеж в рамките на населено място, ще ви искат съгласувка с РИОКОЗ. Текста на наредбата може да изтеглите от http://www.kab.bg/index6_3.php
- friend28
- Потребител
- Мнения: 140
- Регистриран на: 20 Юни 2006, 12:54
Благодаря на всички, които ми помогнахте. Имам още една молба, моля помогнете ми да разтълкувам чл. 4 от закона за железопътния транспорт. За строеж извън рамките на населено място какво е необходимото разстояние - между 60 и 100 м. или 6 м. т.е. коя алинея е приложима в моя случай?
Предварително благодаря.
Предварително благодаря.
- kavkaz_
- Младши потребител
- Мнения: 51
- Регистриран на: 03 Яну 2006, 16:20
Според мен е необходимо разстояние от 6 м (в които не може да се строи).
Относно 60-те респ. 100-те м (като в населените места тези разстояния са определени с градоустройствените планове), това струва ми се е сервитутна ивица по смисъла на §5, т.33 от ЗУТ, "за която с нормативен акт са въведени ограничения в режима на застрояване и ползване на поземления имот" (даже в първоначалната редакция на ЗЖТ след думите "зоната за отчуждаване" в скобки бе добавено "сервитут" - сега това май го няма!?). В конкретния случай нормативният акт, въвеждащ ограниченията на застрояване, е ЗЖТ, а съгласно чл.4, ал.4 от същия закон "Министърът на транспорта определя с наредба дейностите, които могат да се извършват в площта, определена от ограничителната строителна линия, и в зоната за отчуждение, както и обектите, които могат да се изграждат и реконструират.", т.е. сигурно има издадена наредба, уреждаща тези отношения (т.е. какво точно може да се строи и как), само че отдавна не съм се занимавал с "ж.п." въпроси и не съм съвсем сигурен, че съм сведущ по темата
Защо наистина не намериш телефони на .... мисля, че беше "Управление на собствеността и кадастър" в НК "ЖИ" и не помолиш да ти обяснят? Вж. за контакти в сайта на компанията, някой го беше дал по-горе. А може да попиташ и в Министерството на транспорта напр. някой от ИА "Железопътна администрация".
УСПЕХ!
Относно 60-те респ. 100-те м (като в населените места тези разстояния са определени с градоустройствените планове), това струва ми се е сервитутна ивица по смисъла на §5, т.33 от ЗУТ, "за която с нормативен акт са въведени ограничения в режима на застрояване и ползване на поземления имот" (даже в първоначалната редакция на ЗЖТ след думите "зоната за отчуждаване" в скобки бе добавено "сервитут" - сега това май го няма!?). В конкретния случай нормативният акт, въвеждащ ограниченията на застрояване, е ЗЖТ, а съгласно чл.4, ал.4 от същия закон "Министърът на транспорта определя с наредба дейностите, които могат да се извършват в площта, определена от ограничителната строителна линия, и в зоната за отчуждение, както и обектите, които могат да се изграждат и реконструират.", т.е. сигурно има издадена наредба, уреждаща тези отношения (т.е. какво точно може да се строи и как), само че отдавна не съм се занимавал с "ж.п." въпроси и не съм съвсем сигурен, че съм сведущ по темата
Защо наистина не намериш телефони на .... мисля, че беше "Управление на собствеността и кадастър" в НК "ЖИ" и не помолиш да ти обяснят? Вж. за контакти в сайта на компанията, някой го беше дал по-горе. А може да попиташ и в Министерството на транспорта напр. някой от ИА "Железопътна администрация".
УСПЕХ!
- fetisov
- Потребител
- Мнения: 146
- Регистриран на: 31 Май 2006, 17:40
Сега взех, че влязох и аз в сайта на НК "ЖИ" - въпросното управление сега вече е "Дирекция Управление на собствеността и кадастър" с Директор инж. Ст.Илчев. Може и да ти помогне човекът...
Ако ли не, можеш да потърсиш и контакт с някой колега от "Правното обслужване"... Иначе сградата им е на бул. "Мария Луиза" 110, бившето Ж.П. Управление - София (ако го знаеш, до Транспортна болница е - от гарата в посока надлез "Надежда", първата спирка на градския транспорт).
УСПЕХ!
Ако ли не, можеш да потърсиш и контакт с някой колега от "Правното обслужване"... Иначе сградата им е на бул. "Мария Луиза" 110, бившето Ж.П. Управление - София (ако го знаеш, до Транспортна болница е - от гарата в посока надлез "Надежда", първата спирка на градския транспорт).
УСПЕХ!
- fetisov
- Потребител
- Мнения: 146
- Регистриран на: 31 Май 2006, 17:40
8 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 79 госта