начало

Първо заседание на ВСС: Няма кандидати за председател на ВАС Първо заседание на ВСС: Няма кандидати за председател на ВАС

Рекламен билборд.

Казуси за недвижими имоти


Рекламен билборд.

Мнениеот escapeluxor » 22 Дек 2006, 18:44

Родителите ми са собственици на магазин в жилищна кооперация.Стената (не витрината) на магазинът гледа към едно от най натоварените кръстовища .
Искаме да сложим рекламен билборд (изцяло на стената на собственият ни имот без да засягаме стената на горния апартамент или нечия друга стена) ,който да отдаваме под наем.
Интересува ме трябва ли да искаме някакво разрешение на живущите в кооперацията?
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 23 Дек 2006, 00:28

:shock:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот alejandro » 23 Дек 2006, 00:51

НАРЕДБА за преместваемите обекти и рекламните елементи на територията на Столичната община
Приета с Решение № 463 по Протокол № 53 от 14.07.2005 г. на Столичния общински съвет. Допълнена с Решение № 280 по протокол № 76 от 27.04.2006.

Глава първа:
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1. Тази наредба определя условията и реда за поставяне и премахване на преместваемите обекти и рекламните елементи на територията на СО.

Чл.2. Преместваемите обекти от тази наредба, не представляват строежи по смисъла на ЗУТ, не са недвижими имоти, не се нанасят в кадастралните карти и регистри, нямат постоянен устройствен статут, не са трайно свързани с недвижимия имот, върху който са поставени и могат да се преместят на повече от едно място.

Чл.3. Разпоредбите на тази наредба важат и за преместваемите обекти в незастроени поземлени имоти към временни открити паркинги, пазари за сергийна търговия, детски и спортни площадки и други подобни открити обекти по чл.55 на ЗУТ.

Чл.4. (1) Преместваемите обекти са:

1. Преместваеми обекти за извършване на търговска дейност;
2. Елементи на градското обзавеждане.
3. Рекламни елементи;

(2) Рекламните елементи освен преместваеми обекти могат да бъдат и стационарни (рекламни рисунки, графити и др.)

Чл.5. (1) За всички обекти по чл.4 ал.1 на настоящата наредба се издава разрешение за поставяне въз основа на одобрена схема и проектна документация.

(2) Преместваемите обекти трябва да отговарят на устройствените, инж.-техническите, противопожарните и санитарно-хигиенните и други норми и нормативи за формиране на благоприятна жизнена среда.

Глава втора:
ВИДОВЕ ПРЕМЕСТВАЕМИ ОБЕКТИ и рекламни елементи

Чл. 6. (1) Преместваеми обекти за извършване на търговска дейност са:

1. Павилиони, навеси и козирки кьм тьрговски обекти;

2. Автомати за продажба на стоки, телефонни и тоалетни кабини;

3. Маси, открити щандове и други елементи за сергийна търговия.

(2) Гаражни клетки

Чл. 7. Елементи на градското обзавеждане са:

1. Навеси и козирки към спирки на МГТ;

2. Пейки, съдове за отпадъци, осветителни тела, съоръжения обслужващи детски и спортни площадки, чешми;

3. Фонтани ,часовници и др.елементи на градското обзавеждане;

4. Информационни табла и информационно-указателни табели;

5. Монументални декоративни елементи на градското обзавеждане.



Чл. 8. Рекламни елементи са:


(1) Преместваеми обекти:

1. Пана за плакати (билбордове, пана върху калкани и покриви на сгради);

2. Рекламни касети;

3. Премостващи арки;

4. Афишни колони/табли;

5. Фирмени надписи и указателни табели;

6. Рекламни елементи с кратковременен характер (знамена, транспаранти и др.).


(2) Стационарни рекламни елементи (рекламни рисунки, графити и др.)


(3) Мобилни рекламни елементи:

1. Реклама със специализирани рекламни автомобили или такива, пригодени да носят реклама в обществения транспорт.

2. Реклама от въздух, включваща летателни апарати за разпространяване на рекламни съобщения, за изписване на знаци в небето, за теглене на плакати и флагове, както и за други публични представяния във въздуха.

Чл. 9. (1) В зависимост от прикрепването си преместваемите обекти могат да бъдат:

1. Без връзка с терена.

2. Свързани нетрайно с терена.

(2) В зависимост от обвързването им с инженерна инфраструктура преместваемите обекти биват:

1. Без връзка.

2. Свързани нетрайно с мрежите за доставка на вода, енергия и др. комуникации;

Глава трета:
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПРЕМЕСТВАЕМИТЕ ОБЕКТИ и рекламните елементи

Чл. 10 Преместваемите обекти и рекламните елементи, независимо от техния вид, трябва:

1. Да отговарят на нормите за безопасност;
2. Да бъдат поддържани в добро състояние;
3. Да не нарушават условията на обитаване;
4. Да не затрудняват достъпността и проходимостта на градската среда.
5. Да бъде отбелязано името и адреса на собственика на обекта.

Чл. 11. Забранява се поставянето на преместваеми обекти и рекламните елементи:

1. в нарушение на настоящата наредба и на действащото законодателство;
2. в нарушение или отклонение на одобрените схеми;
3. в изградени озеленени площи, паркове, природни забележителности и резервати, освен информационно-указателни табели, свързани с ползването им;
4. без разрешение за поставяне;
5. върху съоръжения на инженерната инфраструктура или сервитутната им зона, съгласно съответната Наредба на МРРБ;
6. в обхвата на спирките на МГТ, освен специализираните обекти по типов проект към самата спирка, спирконавес, спирков знак и спирков павильон за билети, карти и вестници.

Чл. 12. (1) Рекламните елементи могат да се поставят:

1. самостоятелно, върху поземлени имоти;
2. върху калкани и покриви на сгради:
3. в подлези , метростанции и други обществени интериорни пространства;
4. към преместваеми обекти /елементите на градското обзавеждане/
5. към автомобили, превозни средства на обществения транспорт, летателни апарати и др.

(2) Рекламните елементи могат да обслужват:

1. светлинна и друга реклама по покриви и калкани на сгради;

2. крайпътна реклама, закрепена неподвижно, касети, осветени отвътре, рекламни пана за лепене на плакати (осветени или неосветени);

3. реклама по фасади на нежилищни сгради над партерните етажи;

4. реклама към градския партер: магазини, заведения и др. обекти с обществено-обслужващи функции, разположени перпендикулярно или успоредно на фасадата;

5. реклама по подвижния състав на градския транспорт – автобуси, тролейбуси, трамвайни и подземни мотриси и др.

6. реклама със специализирани рекламни автомобили или автомобили, пригодени да носят такава;

7. реклама от въздуха с помощта на летателни апарати, вкл. рекламни балони.

(3) Несветещите рекламни елементи се поставят на не по-малко от 0.5 м. от нивото на терена.

Чл. 13. (1) Забранява се поставянето на рекламни и информационни елементи:
1. върху скулптурни паметници и др. елементи на декоративната пластика, както и непосредствено във визуалния обсег на възприятието им;
2. върху сгради на представителни институции и на паметници на културата, както и непосредствено във визуалния обсег на възприятието им;
3. върху всякакъв вид дървета и едроразмерна растителност;
4. върху фасади на жилищни сгради, с изключение на калканни стени и покриви;
5. върху ажурни декоративни огради;
6. върху стени на гробищни паркове, както и в самите такива;
7. върху стълбове на електрическата мрежа и електроконтактната мрежа от системата на МГТ;
8. върху елементи от системата за регулиране на движението по пътищата;
9. върху сгради, когато те не се поддържат в добър естетичен вид;
10. при които се използват светлинни символи и шрифтови надписи, прилагани или наподобяващи елементите от системата за регулиране на движението;
11. поставянето на реклами в сервитута на спирките на МГТ, освен на определените за това места с единична площ до 2 м2.
12. С текстове, изписани само на чужд език

Чл. 14. Афишни колони/афишни табла се поставят само върху имоти общинска собственост, по схема одобрена от гл. архитект на СО. Схемите за разполагане на афишни колони/афишни табла се разглеждат предварително от ПК по устройство на територията и жилищната политика към СОС. Редът за разполагане на безплатни съобщения за културни, спортни, хуманитарни прояви и др. върху афишните колони и афишните табла се определя със заповед на кмета на СО

Чл. 15. Гл. архитект на СО, след съгласуване с ОЕСУТ, утвърждава типови проекти за афишни колони/афишни табла.

Чл. 16. (1) Фирмените надписи могат да бъдат поставяни по местодомуването на обекта до нивото на приземния етаж:



(2) Надписите са елемент от проекта за графично и цветово оформление на обекта, за който са предназначени. Одобряването на този проект се извършва от органа, който одобрява инвестиционния проект за обекта. Надписите поставени върху стена или успоредно на нея не трябва да надвишават нейните граници, нито да бъдат разположени на повече от 25 см. от нея.

(3) Надписът се премахва от собственика (ползвателя) на обекта за негова сметка и мястото се привежда в първоначалния му вид в непосредствено след прекратяване на дейността на обекта, за който е предназначен.

Чл. 17. (1) Фирмените информационно-указателни табели по тази наредба изключват указателните знаци, описани в Закона за движение по пътищата и Правилника за неговото прилагане.

(2) Фирмените информационно-указателни табели се разполагат на не повече от 100 м. от обекта, чиято дейност (функция, местоположение) указват.

(3) Всяко физическо или юридическо лице има право да разположи възмездно до 5 бр. информационно-указателни табели, свързани с един негов обект.

(4) Размерите на информационно-указателните табели не трябва да надвишават 1,5м2 като вертикалният ръб трябва да бъде поставен на разстояние от уличното платно не по-малко от 0,80 м., а долният хоризонтален ръб – на височина не по-малко от 2,50 м. от нивото на терена.

Чл. 18. (1) Елементи с кратковременен характер (знамена, транспаранти, надписи и др.), могат да се разполагат на определените за това места и да носят само информация, свързана с икономически, социални, културни, политически и спортни прояви. Те могат да бъдат поставяни за срок не по-дълъг от един месец.

(2) Не се разрешава поставянето на материали по предходната алинея на улици и булеварди над контактната мрежа за градския транспорт.

(3) Безплатна временна информация може да бъде разрешена от кмета на Столична община по изключение, във връзка със събития от общоградски, национален или международен характер, а такава от районен характер с разрешение на кмета на района.

(4) Рекламни материали (знамена, транспаранти) надписи и информационно-указателни табели с кратковременен характер се демонтират до 3 дни след изтичане на срока за разрешаването им от тези които са ги поставили.

Чл. 19. Информационно-указателните табели за улици, площади и адресна регистрация се изпълняват по унифицирана програма за цялата община, приета от СОС.

Чл.20. Главният архитект на СО след съгласуване с ОЕСУТ одобрява проекти за типови преместваеми обекти.

Глава четвърта:
СХЕМИ НА ПРЕМЕСТВАЕМИТЕ ОБЕКТИ

Чл. 21. Ситуационното разположение на всеки обект по тази наредба се обозначава чрез схема на преместваемите обекти, която е задължителна предпоставка за съгласуване и одобряване на проекти и издаване на разрешение за поставяне.

Чл. 22. Схемите на преместваемите обекти според собствеността на имота, върху който се разполагат, биват:

1. Схеми за обекти върху имоти - частна собственост;

2. Схеми за обекти върху имоти - държавна собственост:

а) публична държавна собственост;

б) частна държавна собственост;

3. Схеми за обекти върху имоти общинска собственост:

а) публична общинска собственост;

б) частна общинска собственост.

Чл. 23. (1) Схемите по чл. 22, т.1 се изработват от заинтересованите собственици на недвижимия имот и се одобряват от главния архитект на района по местонахождение на обекта.

(2) Схемите по ал.1 имат характера, формата и съдържанието на виза за проучване и проектиране по смисъла на чл.140 от ЗУТ.

Чл. 24. Схемата по чл. 22, т.2 се внася от съответната централна администрация, която стопанисва имота, а в останалите случаи – от областния управител за разглеждане в ПК по устройство на територията и жилищната политика към СОС. Главният архитект на СО е длъжен да се произнесе в съответствие с правомощията си по чл. 56, ал. 2 от ЗУТ в едномесечен срок от датата на разглеждането.

Чл. 25. (1) Съобразно своя териториален обхват схемите за разполагане на преместваеми обекти по чл. 4, ал. 1, т. 1 и т. 2 върху имоти публична и частна общинска собственост биват:

1. столични – за територията на Столична община или за повече от един район в нея;

2. районни – за територията на един район от Столична община;

3. за територията на отделни населени места в Столична община;

4. локални – за обособени по определен териториален признак зони, за един или няколко съседни квартала, както и за отделни поземлени имоти. Локални схеми се допускат само при условията, че е налична схема по т.1, 2 или 3 за съответната територия.

(2) Съобразно своето предназначение схемите по предходната алинея биват:

1.за преместваеми обекти за извършване на търговска дейност;

2. за елементи на градското обзавеждане;

3. за рекламни елементи.

(3)Схемите за рекламни елементи се разработват съобразно Зоните на СО по приложение № 1.

Чл. 26. (1) Схемите по чл. 25 се изготвят служебно и се внасят за разглеждане в ПК по устройство на територията и жилищна политика към СОС. Главният архитект на СО е длъжен да се произнесе в съответствие с правомощията си по чл. 56, ал. 2 от ЗУТ в едномесечен срок от датата на разглеждането.

(2) В зависимост от своя териториален обхват схемите по чл. 25, ал. 1 се изготвят и внасят за разглеждане от ПК по устройство на територията и жилищна политика към СОС по т. 1 от ДАГ – СО и по т. 2, 3 и 4 от съответната районна администрация.

(3) Преди да се внесат за разглеждане от ПК по устройство на територията и жилищна политика към СОС, схемите по предходните алинеи се съгласуват в зависимост от своя обхват и предназначение с "Електроразпределение", "Софийска вода", "Топлофикация", СТТС, КАТ, СХЕИ, СДВР-ПАБ, НИПК, Дирекция "Зелени системи" на СО, Сектор “Реклама” на СО и др.
(4) Схемите по чл. 25 могат да се разработват и като съпътстващ материал към съответните подробни устройствени планове на местностите в СО.

Чл. 27. Изменения в схемите се правят по реда на създаването им.

Чл. 28. (1) Схемите се изработват върху копие от действащия план за регулация или върху копие от наличните планове по §6, ал.7 от ПР на ЗУТ, когато няма действащ план за регулация.

(2) Всички схеми по тази Наредба са публични и се съхраняват на достъпно за гражданите място в столичната и районните общински администрации.

(3) Схемите за обекти разположени на терени извън уличната регулация се съобразяват с нормите по Наредба №7 на МРРБ за съответните устройствени зони.

Чл. 29. Преместваемите обекти се отразяват в схемата с точното им местоположение спрямо границите на имотите, вид /вкл. унифициран тип/,площ и функция.

Глава пета:

ПОСТАВЯНЕ И РЕГИСТРИРАНЕ НА ПРЕМЕСТВАЕМИТЕ ОБЕКТИ и рекламните елементи.

Чл. 30. (1) Поставяне на преместваеми обекти се извършва:

1. по искане на собственика на поземления имот;

2. по искане на лице с договор за наем със собственика (собствениците) на имота или с изрично писмено съгласие от собственика (собствениците) на имота;

3. по искане на един от съсобствениците на поземления имот с договор за наем с останалите съсобственици на имота или с изричното им писмено съгласие.

(2) Договорът за наем и съгласието от етажна собственост се оформят по реда на Закона за собствеността и на Правилника за управлението, реда и надзора на етажната собственост.

Чл. 31. (1) Разрешение за поставяне на преместваеми обекти се издава от главния архитект, одобрил схемата за поставянето им заедно с одобряване на проектната документация в едномесечен срок след датата на подаване на молбата.
(2) Разрешение за поставяне на преместваеми обекти с 20 м2 и повече застроена площ по чл. 22 т. 2 и 3 се издава от главния архитект на СО заедно с одобряване на съответната проектна документация, след разглеждане от ПК по устройство на територията и жилищната политика към СОС, в едномесечен срок след датата на протокола от обсъждането в комисията.

Чл. 32.(1) За издаване на разрешение за поставяне се представят следните документи:

1. Молба-образец

2. Проектна документация;

3. Документ за собственост, за ползване или за наем.

(2) Проектната документация се съгласува със специализираните контролни и съгласувателни органи в зависимост от вида и местоположението на преместваемия обект.

(3) Когато искането е за поставяне на типов преместваем обект, одобрен от главния архитект на СО, се изисква индивидуална проектна документация само относно ситуацията и временните външни връзки на обекта.

(4) За издаване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти по чл.7, т.4 чл. 8, т.4 не се изисква проектна документация.

(5) Проектът за рекламни елементи трябва да бъде окомплектован както следва:
1. ситуационно решение;
2. архитектурно-дизайнерски проект;
3. снимки, колажи и др. материали, доказващи адаптацията на рекламни елементи в градската среда;
4. конструктивен проект;
5. инсталационен проект за ел. част в случаите на светлинна реклама;
6. обяснителна записка.

(6) Книжата по т.т. 1, 2, 4, 5 и 6 от предходната алинея се представят в три екземпляра, изработени и подписани от правоспособен архитект, художник и инженер.

Чл. 33. (1) Разрешението за поставяне на преместваеми обекти се издава за срок до 3 години в зависимост от срока на договора за наем или от срока на даденото съгласие.

(2) Ако не бъде удължен срока на договора за наем или срока на даденото съгласие преместваемият обект се премахва от собственика му за негова сметка.

(3) В случай на удължаване срока на сключения наемен договор, срокът на издаденото разрешение за поставяне се счита автоматично за удължен съобразно новия срок на наемния договор, без да е необходимо това обстоятелство да се вписва в разрешението или да се издава ново разрешение.

(4) В случай на предсрочно прекратяване на наемния договор, срокът на разрешението за поставяне се счита автоматично за изтекъл и обектите се премахват по реда на ал. 2.

Чл. 34. (1) Процедурата за отдаване под наем на терени и сгради общинска собственост за разполагане на преместваеми обекти и рекламни елементи с изключение на тези по чл. 7, т. 4 и чл. 8, ал. 1 т. 6 се провежда по реда на Наредбата за условията и реда за провеждане на търгове и конкурси, като наемният срок не може да бъде за повече от три години.

(2) Договорите за поставяне на рекламни елементи се сключват от кмета на СО, респективно кмета на района, по цени не по-ниски от определените в Тарифата по Приложение № 2 от настоящата Наредба.

(3) Компетентните общински органи могат да откажат разполагането на рекламни елементи в случаите, когато:

1. рекламните елементи не отговарят на изискванията на закона, другите нормативни актове, както и на настоящата наредба.

2. заявителят е нарушавал разпоредбите или сключените с общината договори при или по повод разполагането на други рекламни елементи;

3. вече има зададено друго разрешение за разполагане на рекламни елементи върху или в непосредствена близост на мястото, посочено от заявителя;

4. когато заявителят се явява свързано лице по смисъла на Търговския закон с лице, нарушавало разпоредбите или сключените със СО договори по повод разполагането на други рекламни елементи.

(4) Отказът за разполагането на рекламни елементи се постановява в писмен вид, като се посочват мотивите за отказа.

Чл. 35. (1) Директорът на Дирекция “Контрол по строителството” организира воденето на публичен регистър на разрешенията за поставяне на преместваеми обекти.

(2) В регистъра по ал. 1 се вписват данни за местоположението на обекта, функцията му и срока за поставяне.

(3) Копие от всяко издадено от районната администрация разрешение се изпраща на Директора на Дирекция “Контрол по строителството” на Столична община в тридневен срок от издаването му.

Глава шеста:

АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ. ПРЕМАХВАНЕ НА ОБЕКТИ.

Чл. 36. Кметът на СО и кметовете на райони или упълномощени от тях лица упражняват общ надзор по спазването на тази наредба.

Чл. 37. (1) Длъжностни лица от Столичен инспекторат и такива, определени със заповед на кмета на Столичната община съставят констативни актове за нарушенията. Същите се съобщават на заинтересованите лица по предвидения законов ред, които могат да възразят по тях.

(2) След изтичане на тридневен срок от връчване на констативния акт по ал. 1 лицата по Чл. 36 издават наказателно постановление, с което могат да наложат глоба в размер от 50 до 500 лв., съобразно тежестта на извършеното нарушение, ако нарушителят не подлежи на по-тежко наказание по друг нормативен акт.

(4) Когато е констатирано нарушение, лицата по Чл. 37 изпращат образуваната преписка на кмета на района със становище за премахване на преместваемия обект.


Чл. 38. Преместваеми обекти се премахват принудително по реда на чл. 57а от ЗУТ.

Чл. 39. За неправомерно поставени плакати, ако извършителят не може да бъде установен, акт за нарушение се съставя на лицето организатор на рекламираната проява, което се счита за възложител по смисъла на чл. 49 от ЗЗД.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ



§ 1. По смисъла на тази Наредба:



1. “Фирмен надпис” е всеки текст, обемна форма или изображение, закрепени върху сграда, свързани с функцията на даден обект в нея;

2. “Информационно-указателна табела” е всеки текст, обемна форма или изображение, указващи близостта на една сграда или терен, където се извършва определена дейност;
3. “Рекламни елементи с кратковременен характер” са знамена, транспаранти и др., обозначаващи акционни, обществени, строително-ремонтни работи или предоставяне под наем и други дейности.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§2.Започнатите производства за разполагане на преместваеми обекти се привеждат в съответствие с настоящата наредба.

§3.(1) Собствениците на преместваеми обекти, които вече са поставени, са длъжни да ги премахнат или приведат в съответствие с изискванията на тази Наредба в едногодишен срок от влизането й в сила.

(2) Поставените преместваеми обекти, които не отговарят на изискванията на тази Наредба и не могат да се приведат или не са приведени в съответствие с изискванията й в срока по ал.1 се премахват по реда на чл. 57а от ЗУТ.

§4. Указания по прилагането на тази Наредба се дават от кмета на СО в срок от един месец от влизането в сила на Наредбата.

§5. Тази Наредба се издава на основание чл. 55 ,чл.56 и чл.57 от Закона за устройство на територията и влиза в сила от деня на приемането й от Столичния общински съвет.

§6. Наредбата отменя Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми съоръжения на територията на Столична община (Решение № 1 по Протокол № 60/05.07.1999 г. на Столичния общински съвет) и Наредбата за рекламната дейност на територията на СО (Решение № 1, Протокол № 14 от 30.07.1996 г.)

§7. (1) Всички схеми за преместваеми обекти, одобрени преди влизане в сила на настоящата наредба, са валидни до приемането на нови схеми.

(2) В срок от 6 месеца от приемане на Наредбата главният архитект на СО и кметовете на районите внасят за разглеждане от ПК по устройство на територията и жилищната политика към СОС схемите по тази Наредба.

(3) В срок от 6 месеца от приемане на Наредбата гл. архитект на СО съгласувано с КАТ внася за ододбрение от СОС правила за разполагане на рекламни елементи в сервитута на кръстовищата, високоскоростните улици и булеварди на територията на СО, определени с Наредбата за организацията на движението на територията на СО и отстоянията от пътните знаци.

§8. В срок от 6 месеца от приемането на Наредбата кметът на СО внася за одобрение от СОС Програма за информационно-указателните табели за улици, площади и адресна регистрация на територията на СО по чл. 19 от настоящата Наредба.

§9. В срок от 6 месеца след влизането в сила на настоящата Наредба главният архитект на СО утвърждава типови проекти по чл. 20.

§10. Редът за извършване на рекламна дейност на територията на СО се определя с отделна наредба.

Приложение № 1 към чл. 25, ал 3 от Наредбата за преместваемите обекти на територията на СО

Зони на Столична община
Зона забранена за разполагане на преместваеми обекти
Пл. “Независимост”, пл. “Буров”, пл. Княз Ал.Батемберг, пл. “Народно събрание”, пл. “Св.Ал.Невски”

Зона І

Обхваща районът разположен между: бул. “В.Левски”, бул. “Цар Освободител”, вкл. пл. “Орлов мост”, бул. “П.Евтимий”, бул. “Витоша”, вкл. пл. “Св.Неделя”, бул. “Княгина М.Луиза” – до ул. “Пиротска”, бул. “Ал.Дондуков”. Обхватът на ограничителния район е 25 м. извън описаните кръстовища.

Зона ІІ

Обхваща районът разположен между: бул. Евл.Георгиев, бул. България, бул. П.Славейков, бул. Цар Борис ІІІ, бул. Тотлебен, ул. Опълченска, бул. Сливница, бул. В.Левски, бул. Я.Сакъзов. Плюс бул. Цариградско шосе - до колело ІV-ти км., бул. Др.Цанков – до бул. П.Яворов, бул. Черни връх – до бул. Арсеналски, бул. България – до бул. Г.Делчев, бул. Тотлебен – до бул. Акад.Ив.Гешов, бул. Т.Александров – до бул. К.Величков.

Зона ІІІ

Обхваща районът разположен между: бул. Ситняково, бул. П.Яворов, бул. Н.Вапцаров, бул. Черни връх, бул. Арсеналски, бул. П.Тодоров, бул. Акад.Ив.Гешов, бул. К.Величков, ул. Габрово, ул. Скопие, бул. Княгина М.Луиза, бул. Д.Николаев. Плюс бул. Ботевградско шосе – до ул. Витиня, бул. Цариградско шосе – до ул. Д.Пешев, бул. Брюксел, бул. Др.Цанков – до бул. Г.М.Димитров, бул. Черни връх – до ул. Сребърна, бул. България – до бул. Т.Каблешков, бул. Цар Борис ІІІ – до бул. Овча купел, бул. Т.Александров / бул. Царица Йоана – до бул. Вардар, бул. Сливница – до бул. Добринова скала.

Зона ІV

Всички останали терени.

Приложение № 2 към чл. 34, ал. 2 от Наредбата за преместваемите обекти на територията на СО

Тарифа за минимални цени за отдаване под наем на общински площи за поставяне на рекламни елементи на територията на СО



Чл. 1 (1)Минималните цени за отдаване под наем на общински площи за разполагане на рекламни елементи се определят съобразно зоните на СО, както следва:



ЦЕНА В ЛЕВА ЗА 1 КВАДРАТЕН МЕТЪР НА МЕСЕЦ



РЕКЛАМНИ ЕЛЕМЕНТИ
Зона 1
Зона 2
Зона 3
Зона 4


1
- с едностранна площ до 6 кв. м.
50
45
35
28


2
- с едностранна площ до 12 кв. м.
45
40
30
24


3
- с едностранна площ до 24 кв. м.
40
35
26
20

4.
- с едностранна площ над 24 кв. м.
35
30
20
16



ЦЕНА В ЛЕВА ЗА 1 КВАДРАТЕН МЕТЪР НА ДЕН

5.
Реклама с кампаниен характер
20
16
10
10




Чл. 2. При двустранни рекламни елементи цената се увеличава със 70%.



ПРЕДСЕДАТЕЛ:

/Владимир Кисьов/
alejandro
Младши потребител
 
Мнения: 19
Регистриран на: 24 Май 2006, 15:58

Мнениеот escapeluxor » 23 Дек 2006, 14:56

Ако може по кратко и точно и междудругото не става въпрос за Столичната община . :shock:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 25 Дек 2006, 02:42

Ако може по кратко и точно и междудругото не става въпрос за Столичната община . :)
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 27 Дек 2006, 00:50

:cry:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот vanina65 » 27 Дек 2006, 14:16

здравейте
честита коледа на всички.бъдете живи и здрави и вного щастливи.

прочетете чл.38 от Закона за собствеността и Правилника за етажната съсобственост.външната стена е част от фасадата на сградата и е обща част.изисква се съгласието на етажните съсобственици и т.н.
УСПЕХ.
vanina65
Потребител
 
Мнения: 169
Регистриран на: 21 Сеп 2006, 13:20

Мнениеот escapeluxor » 27 Дек 2006, 22:27

Добре де това означава ли ,че съседните магазини е трябвало да искат разрешение за рекламите си които са закачили на стената над тях независимо от това колко са големи по размер:?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 28 Дек 2006, 11:43

Добре де това означава ли ,че съседните магазини е трябвало да искат разрешение за рекламите си които са закачили на стената над тях независимо от това ,че са по малки от билборда който аз искам да сложа :?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 28 Дек 2006, 11:44

:?: :?: :?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 28 Дек 2006, 11:44

:?: :?: :?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 28 Дек 2006, 11:45

:?: :?: :?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 28 Дек 2006, 11:45

:?: :?: :?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 28 Дек 2006, 11:46

:?: :?: :?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот escapeluxor » 28 Дек 2006, 11:54

Извинявам се ,че доста пъти съм повторил тези - :?:
escapeluxor
Младши потребител
 
Мнения: 52
Регистриран на: 18 Дек 2006, 15:59

Мнениеот marter » 28 Дек 2006, 16:52

:wink: Колеги, освен Закон за собствеността (дял "Етажна собственост"-чл. 37-49вкл. и ПУРНЕС) водещо значение има и Закон за устройство на територията (ЗУТ)- , Раздел ІХ (Преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане) -вижте най-вече чл.57 от същия!!!!! Имайте предвид, че не само в София се издават специални наредби. Подобни наредби има и в: Благоевград, Русе, Царево, Варна, Бургас, Сливен и други градове на страната ни. Твърде възможно е и във Вашия град да има издаден такъв нормативен акт. :idea:
marter
Потребител
 
Мнения: 390
Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта


cron