Работя като консултант по изграждане и внедряване на системи за управление на качеството и системи за управленив безопасността на храните. Работя като външен консултант за две консултантски фирми и освен това и като независим. До тази година това беше въпрос на доброволен избор от фирмите. От 2007 е задължително изграждането и внедряването на Системи за управление безопасността на храните при всички оператори в хранителната верига. Опериращите с животинска продукция вече внедриха такива системи защото срокът за тях беше 2006г - съответно бяха проверявани от ДВСК. Проблеми тук с органите за контрол по проверка и одитиране на ситемите не е имало. Обаче сега е ред на РИОКОЗ... И тук срещнах сериозен проблем.
Първо мои клиенти при които изграждаме системи (НАССР), се оплакаха че инспекторът от РИОКОЗ им казал че съм "мошеник". Реших засега да оставя тази обида във въздуха. Но няколко дни по късно по много полицейски начин се състоя и среща на Директора на РИОКОЗ и Директор на дирекция "Контрол на хранителни обекти и храни" с мен. На тази среща те се държаха много мило - направо не е за вярване след всички приказки изприказвани по мой адрес и начина по който се организира срещата. Накрая заявиха че много ще се радват да им покажа как изглежда една такава система - "защото не били виждали". И ме очакват в най-скоро време да я предоставя.
Уговорих с едни от моите клиенти с които сме на финалния край да покажем тяхната система. Те обясниха че няма проблем за тях т.к. и без това са били вече "притиснати" да я предоставят след като е готова и това вече им се е случвало при подготвянето на системите за самоконтрол. И тогава служителите на ХЕИ са им взели документите и са ги копирали - след което са ги продали на други фирми...
Въпросът ми е има ли закон, правилник или друг документ, който да регламентира забраната за копирането на такъв вид фирмена документация, особено що се отнася когато действието се извършва от държавен чиновник. Попитах няколко познати мои адвокати биха ли ли помогнали професионално, но те казаха че това е много трудно. Че мога да сигнализирам за съмнение за корупция, но много трудно мога да докажа това. Затова сега реших да попитам тук. Благодаря за отделеното време, дори само затова че сте прочели тази тема.
- Дата и час: 28 Ное 2024, 20:44 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Държавните служители и информация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Извинете ме за любопитството, но за РИОКОЗ в кой град става въпрос? Ако можете да докажете твърденията си (със свидетели или нещо специфично като белег на въпросната сисетма) и ако попаднете на свестен прокурор, може да бъде образувано наказателно производство срещу виновните лица, а Вие да получите защита на соствеността си.
- sunshine_75
- Потребител
- Мнения: 822
- Регистриран на: 13 Окт 2004, 09:36
Засега се притеснявам да съобщавам града. Директорът на РИОКОЗ в този град е несменяем от доста време, както и въпросния директор на дирекция храни.
Не се притеснявам за мен а за клиентите ми.
Проверките от следващата година ще се провеждат на базата на Регламент 882 на ЕС, и ще са най-общо одит на система и инспекция. Одитите касаят моята работа и там нямам притеснения. Но що се касае за инспекции - там ако един инспектор има желание винаги може да намери място откъдето да вземе проба и да докаже недостатъчна хигиена. Всичко това произлиза от това че по Регламент 852 на ЕС имаше анекс за разработване на национални наръчници по добри практики които общо взето да интерпретират по-конкетно заложения регламент, но това не беше направено и сега фрази в R852 като:
Когато нуждите на технологичния процес налагат, в обектите за производство и търговия с храни се осигуряват:
достатъчно съоръжения за почистване, дезинфекция и съхранение на работните инвентар и оборудване;
условия за измиване на храните; всяка мивка или съоръжение за измиване на храни се захранва с достатъчно количество топла и/или студена питейна вода
и.т.
Тази дума достатъчно е всъщност основание на много проблеми които ще възникнат. Прекалено голяма неопределеност. Кое е достаъчно? и кой ще го определи.
Но повече ме притеснява това, че вече работя година и половина, две, тази работа а все още нямам клиент който да иска да води война с корупционните практики в тази област . Всеки предпочита да плати 200-300 лв. един два пъти годишно, а ако е нещо по-сериозно и примерно може да се стигне до глоба - цената е долу горе колкото глобата около 1000 лв. Дори имам клиент в момента, който сподели, че ако знаел как да предложи пари би го направил, за да го оставят на мира, а когато има нужда от съвет да го изслушат а не да се държат с него като потенциален престъпник. Така че подходящи свидетели няма.
Наистина по-другия въпрос - белег на въпросната система - това може би може да се докаже, всеки консултант има специфичен подход, но пак опира до това че трябва да въвлека и клиентите си в това
Все пак Ви благодаря за мнението.
Не се притеснявам за мен а за клиентите ми.
Проверките от следващата година ще се провеждат на базата на Регламент 882 на ЕС, и ще са най-общо одит на система и инспекция. Одитите касаят моята работа и там нямам притеснения. Но що се касае за инспекции - там ако един инспектор има желание винаги може да намери място откъдето да вземе проба и да докаже недостатъчна хигиена. Всичко това произлиза от това че по Регламент 852 на ЕС имаше анекс за разработване на национални наръчници по добри практики които общо взето да интерпретират по-конкетно заложения регламент, но това не беше направено и сега фрази в R852 като:
Когато нуждите на технологичния процес налагат, в обектите за производство и търговия с храни се осигуряват:
достатъчно съоръжения за почистване, дезинфекция и съхранение на работните инвентар и оборудване;
условия за измиване на храните; всяка мивка или съоръжение за измиване на храни се захранва с достатъчно количество топла и/или студена питейна вода
и.т.
Тази дума достатъчно е всъщност основание на много проблеми които ще възникнат. Прекалено голяма неопределеност. Кое е достаъчно? и кой ще го определи.
Но повече ме притеснява това, че вече работя година и половина, две, тази работа а все още нямам клиент който да иска да води война с корупционните практики в тази област . Всеки предпочита да плати 200-300 лв. един два пъти годишно, а ако е нещо по-сериозно и примерно може да се стигне до глоба - цената е долу горе колкото глобата около 1000 лв. Дори имам клиент в момента, който сподели, че ако знаел как да предложи пари би го направил, за да го оставят на мира, а когато има нужда от съвет да го изслушат а не да се държат с него като потенциален престъпник. Така че подходящи свидетели няма.
Наистина по-другия въпрос - белег на въпросната система - това може би може да се докаже, всеки консултант има специфичен подход, но пак опира до това че трябва да въвлека и клиентите си в това
Все пак Ви благодаря за мнението.
- Marcii
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 25 Ное 2006, 13:09
3 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта