Страница 1 от 1

Съгласие за преустройство в офис

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2007, 19:11
от totomanov
Фактическа обстановка: Притежавам апартамент на 2 етаж. Под мене е магазин. Собственика над мене иска моето съгласие да преустрои апартамента си в офис с достъп на значителен брой външни лица в сградата и съответно в офиса.
Моя апартамент е празен, като смятам след 3-5-10 години да го продавам.
Ако дам моето съгласие на собственика над мене, то след години когато го продавам апартамента няма да може да се продаде за жилищни нужди защото шума от посетителите в горният апартамент ще бъде значителен.
Бих се съгласил да дам съгласието на собственика над мене при условие, че собственика над мене и собственика под мене ми дадат изрично писмено нотариално заверено съгласие да преустроя моя апартамента в офис. (В сградата има по един апартамент на етаж)

Проблема е че ако ми дадат СЕГА собствениците под мене и над мене такова нотариално заверено съгласие да преустроя моя апартамента в офисе и аз не го използувам това съгласие сега да узаконя офиса в общината, то в бъдеще някой от собствениците дали ми съгласие може да оттегли даденото си нотариално съгласие да направя офис и на практика моя апартамент става непродаваем след години. (За жилищни нужди е неизползваем поради шума, а офис не може да стане поради липса на съгласие)

При тази фактическа ситуация ДОПУСТИМО ли е сключването на ДОГОВОР с собственика над мене и с собственика под мене с следният текст. ДОПУСТИМО ли е вписване на такъв ДОГОВОР в книгата за вписване на районният съд.


Д О Г О В О Р
Днес 1 Септември 2007 г. в гр.Пловдив се сключи настоящият договор между

ААА ЕГН xxxxxxxxxx, документ за самоличност, лична карта № aaaaaaaaaa издаден от МВР Пловдив на 01.01.2001 год., с постоянен адрес: гр..Пловдив, ул.“Тепе” № 1, ет.2, собственик на втори (първи надпартерен) етаж в сградата етажна собственост ул. Незабравка № 2 от една страна и

БББ ЕГН xxxxxxxxxx, документ за самоличност, лична карта № сссссссссс издаден от МВР Пловдив на 01.01.2001 год., с постоянен адрес: гр..Пловдив, ул.“Пете” № 3, ет.3, собственик на трети (втори надпартерен) етаж в сградата етажна собственост ул. Незабравка № 2 от друга страна

Двете страни СЕ СПОРАЗУМЯХА ЗА СЛЕДНОТО:

I. ПРЕДМЕТ НА ДОГОВОРА

Чл. 1. Двете страни дават съгласие една на друга за преустройство и промяна на предназначението на части от жилището или на цялото жилище, притежавано от тях в сградата етажна собственост ул. Незабравка № 2, в офис, за ателие за индивидуална творческа дейност или за кабинет за здравни нужди.

Чл. 2. Съгласието по Чл.1 е валидно за всички наследници или бъдещи собственици на имотите на двете страни, независимо от начина на придобиване на собствеността.

II. СРОК НА ДОГОВОРА

Чл. 3. Настоящият договор е Безсрочен

III. ПРОМЯНА НА ДОГОВОРА

Чл. 4. Настоящият договор може да бъде изменян или допълван само по взаимо съгласие на страните, изразено в писмена форма и нотариално заверено и вписано в книгата за вписване на районният съд.

IV. НЕУСТОЙКИ

Чл. 5. При нарушаване на Чл.1 на настоящият Договор, страната която нарушава договора, като оттегля съгласието си дадено на другата страна с настоящият Договор за преустройство и промяна на предназначението на части от жилището или на цялото жилище в офис, за ателие за индивидуална творческа дейност или за кабинет за здравни нужди дължи неустойка на другата страна в размер на 50% (петдесет процента) от пазарната цена на имота на другата страна към датата на оттегляне на съгласието.

V. ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 6. Настоящия договор трябва да е нотариално заверено и вписан в книгата за вписване на районният съд.

Чл. 7. Страните по настоящия договор ще решават споровете, възникнали относно изпълнението му, по споразумение, а когато това се окаже невъзможно съгласно действащото законодателство.

Настоящият договор се изготви в два еднообразни екземплята, по един за всяка от страните


........................................... ........................................
/ААА/ ...................... .................. /БББ/

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2007, 22:26
от civilista
То хубаво трябва да бъде заверен нотариално, но ако не се завери, какво правим :?: :?: :?:
Вписването вече не е в районния съд, а в имотния регистър при Агенция по вписванията и ми се чини, че този вид съгласия, даже да се оформят като договори, не подлежат на вписване, макар да няма забрана за сключване на тъпи договори :D :wink: .
PS За съжаление на всички "паралии" българската система на вписванията на актове относно недвижими имоти е строго формална и на вписване подлежат само изрично посочените в чл. 112 - 114 от ЗС /закона за собствеността/ и съответните норми от Правилника за вписванията актове. Там не пише обаче например "договорите с нотариална заверка, в които е предвидено да се впишат". :idea: :shock: :shock: :shock: /на емотикона пише "шок", пък аз исках с него да изразя колко съм умен, защото ококорените очи ми приличат на очилата на някой зубър/.
Консултирайте се с колега, защото за съжаление нещата не са така прости. Навремето Наполеон се е опитал да направи един Кодекс, който да е ясен за всеки, но у нас сме по друга система и правото не е написано за обикновените хора, дори е трудно за професионалистите да го знаят цялото.
Извод не се вписва какво то и да е, а само това, което подлежи на вписване.
За да сме все пак от помощ - вижте си ЗУТ, примерно около чл. 36 - 40.
Офис на 3 етаж в жилищна сграда е съмнително. Какъв шум ще идва оттам, офис на звукозаписна компания ли ще правят или ще изпитват флексове и къртачи?
След 3-5-10 години, много се надявам да не може в една сграда да има едновременно офиси и жилища, пзащото това е една ориенталщина, която рано или късно трябва да свърши. В нормалния свят има офис-сгради и жилищни сгради, даже хората работят в Ситито /Ларгото, Даунтауна/ и си спят в предградията /Гетото, ако щете/. Може тогава да не ти важи съгласието, пък и то е индивидуално все пак.

МнениеПубликувано на: 31 Авг 2007, 09:23
от georgi07
Съгласно ЗУТ може офисът да е и на горните етажи.Ако толкова ви притеснява офисът над вас може вие също да преустроите вашия апартамнт в офис и така след 3-5-10г. да го продадете.Защото сега много по лесно се преустройва от офис в жилище отколкото обратното.

МнениеПубликувано на: 31 Авг 2007, 10:21
от ciara
Въпрос към totomanov

Тъи като и мен ме интересува темата ,а вие проучвате този въпрос, имате ли представа дали само съгласиено на директните съседи или на всички ,живущи във входа е необходимо.
Между другото, по повод на шума - в нашия вход има две фирми - работят си тихо и от време на време идва някои при тях.А и поемат почти всички разходи на входа - повечето живущи там не искат да плащат.
Обаче, от един от апартаментите - които не е офис - по цели нощи дъни някаква странна музика и не може нищо да се направи - живущият там е тип мафиозо.
Поярваите,с офис над вас може да имате по - малки проблеми.Поне през нощта

МнениеПубликувано на: 31 Авг 2007, 17:47
от totomanov
KCN_kg написа:

А и за момента не е разрешено офиси в жилищни сгради , някъде по етажите ( справка ЗУТ ) и това си има обяснение ...

Хайде със здраве !

Напротив - Р АЗРЕШЕНО Е:
Чл. 38. (1)...............
(3)......................
По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.

KCN_kg написа:Казано е точно и ясно !

Хайде , стига повече празни приказки !...

Хайде със здраве !

МнениеПубликувано на: 31 Авг 2007, 18:07
от totomanov
ciara написа:Въпрос към totomanov

Тъи като и мен ме интересува темата ,а вие проучвате този въпрос, имате ли представа дали само съгласиено на директните съседи или на всички ,живущи във входа е необходимо.


ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВОТО НА ТЕРИТОРИЯТА
Чл. 38. (1) ........
(2) ........
(3) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците на жилища, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.

Ако преустрояваното жилище е на първия или на полуподземния етаж според закона не се иска решение на общото събрание на собствениците, но ако преустрояваното жилище е на 2 или по-горен етаж се иска решение на общото събрание на собствениците.

Един от най-често срещаните случаи, пораждащи конфликти в етажната собственост, е осъществяването на преустройството със смяна на предназначението на части от жилище или на цялото жилище на някои от собствениците в офис, магазин, лекарски кабинет или за други разрешени от закона дейности. В тези случаи е необходимо изработването и одобряването на проекти и издаване на разрешение за строеж. Освен това се изисква съгласието на непосредствените съседи на преустрояваното жилище – това са съседните апартаменти от всички страни, включително над и под него. Това съгласие трябва да е заверено нотариално.

Решение на общото събрание на собствениците в етажната собственост в случая, когато преустрояваното жилище не е на партера се взима с мнозинство повече от половината от присъстващите собственици.

Когато жилищното помещение ще се използва за офис и не се налага преустройство, промяната се обявява в общинската администрация и се иска одобрението й.

При преустройство или при промяна на предназначението се образува административно производство за индивидуален административен акт -одобрение на промяната.
Той се издава от главния архитект на общината (или кметството) след одобрение от архитектурно-градоустройствена комисия.
Тя е длъжна да се произнесе в едномесечен срок, който започва да тече от датата на внасяне на искането в съответната администрация. При връщане на преписката за корекция, срокът започва да тече отново от момента на депозиране на корекцията.
Отказите могат да се обжалват по административен ред пред началника на Дирекцията за национален строителен контрол.