- Дата и час: 29 Ное 2024, 11:46 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
получаване на точни данни за държавен имот
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
получаване на точни данни за държавен имот
Ситуацията е следната: закрито държавно училище. Инспектората, на който е предоставен имота със заповед на министъра следва да заведе счетоводно сградния фонд. Проблема е, че няма актуална данъчна оценка, а за да се изготви такава трябва да се подаде декларация по чл. 14, ал. 1 ЗМДТ. И тук възниква още по - голям проблем - няма как да се подадат точни данни за декларацията, защото актовете за държавна собственост за отпреди близо 40 години. Някои от описаните сгради вече ги няма, а данните за останалите почти сигурно са остарели. Да не говорим, че не става напълно ясно колко е общо площта на земята. Въпросът е къде със сигурност се съхранява точна и съвременна информация за това училище и за земята. Нужна ми е спешно - дали в кметството (съмнявам се), кадастъра, Областна управа или и аз не знам вече къде... Не вярвам, че е възможно да няма актуални данни.
- fester1
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран на: 08 Дек 2006, 15:25
Последно имате ли акт за държавна собственост?
Счетоводния проблем се решава от счетоводители - не от юристи, но оценъчната стойност на имота, по която ще бъде заведена в съответната счетоводна сметка сградата и земята е различна и няма нищо общо с данъчната оценка. Следователно намирате си лицензиран оценител, който да даде актуално становище за стойността на сградите и то само на тези които могат да се ползват и за земята. По неговата оценка ще стартирате сметка 201 и 203, и това при положение, че в заповедта нямате оценъчна стойност.
Не знам дали държавата и общините декларират данъчно имотите си, тъй като май не плащат местен данък.
Колкото до АДС-то проверете го ако имате такова - на определен период върху него има отбелязване, че имота е огледан и има или няма промяна - обикновено на няколко години. В АДС-то всичко е описано. Ако има сграда описана в него, която я няма - сега при приемане на обекта смятам, че следва да се уведоми областния управител и да се иска деактуване поради липса на сграда, за да не Ви питат в един момент къде е?
Счетоводния проблем се решава от счетоводители - не от юристи, но оценъчната стойност на имота, по която ще бъде заведена в съответната счетоводна сметка сградата и земята е различна и няма нищо общо с данъчната оценка. Следователно намирате си лицензиран оценител, който да даде актуално становище за стойността на сградите и то само на тези които могат да се ползват и за земята. По неговата оценка ще стартирате сметка 201 и 203, и това при положение, че в заповедта нямате оценъчна стойност.
Не знам дали държавата и общините декларират данъчно имотите си, тъй като май не плащат местен данък.
Колкото до АДС-то проверете го ако имате такова - на определен период върху него има отбелязване, че имота е огледан и има или няма промяна - обикновено на няколко години. В АДС-то всичко е описано. Ако има сграда описана в него, която я няма - сега при приемане на обекта смятам, че следва да се уведоми областния управител и да се иска деактуване поради липса на сграда, за да не Ви питат в един момент къде е?
- peip
- Потребител
- Мнения: 139
- Регистриран на: 21 Фев 2002, 16:08
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта