Здравейте. Много ще се радвам, ако някой ми помогне да получа отговор на няколко въпроса.
Заедно с още един човек ще правим агензия за недвижими имоти. Имаме регистрирана фирма и сега предстои да възобновим дейността й, а също така и да променим същата (в момент е регистрирана като ЕТ за търговия на дребно) в посредничество. Въпросът ми тек е след това за да е законно функционираща агенция нужно ли е да се направи още нещо???
Освен това може ли фирмата да е с едно наименование, а агенцията да я кръстим по различен начин, защото глупаво ми се вижда да е с име "ЕТ-****".
Благодаря на всички, които се отзоват и помогнат.
- Дата и час: 29 Ное 2024, 13:26 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Агенция
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Нямаме възможност да регистрираме ООД и да закрием ЕТ-то. Това е свързано с разходи, а имаме ограничен капитал.
- d_mavrodieva
- Потребител
- Мнения: 114
- Регистриран на: 15 Ное 2005, 14:31
Няма да забравя - преди години, как една "мутра" се обясняваше в мое присъствие по телефона: " А той какво иска? Без да вложи, да печели?! Това само адвокатите го могат!!" Така че дерзайте - агенция за недвижими имоти без капитал... но сте учили за адвокати ... кой знае...
- friend28
- Потребител
- Мнения: 140
- Регистриран на: 20 Юни 2006, 12:54
Здравейте колега,
Първо от все сърце Ви желая успех в начинанието. Относно въпросите Ви:
1. Според чл.7 от ТЗ "Фирмата е наименованието, под което търговецът упражнява занятието си и се подписва", тя не трябва да въвежда клиентите на този търговец в заблуждение. Бихте могли след ЕТ" името на собственика да добавите свободно избрана добавка" н.е. ЕТ" името- Кадастра"/но това име вече е заето, давам го просто като пример/ и да се представяте в телефонните си разговори, при срещи с клиенти или на рекламно табло или лого с избраната добавка. Но по отношение на посредническите договори, които ще Ви се наложи да подпивате с клиенти трябва да се представяте и с правно организационната си форма, както и с др. индивидуализиращи фирмата белези.
2. По отношение какво трябва да извършите още , за да имате функционираща агенция за недвижими имоти.
- Посредничеството при покупко продажба на недвижими имоти и отдаването им под наем и др. е патентна дейност. По мои спомени, моля проверете, в седмичен срок преди стартиране на дейността трябва да декларирате това пред данъчните органи. За първият месец за извършване на дейността няма да заплащате патент. Истината е , че според мен добро време за стартиране на дейност е края на годината, след като разполагате с ограничен капитал- патентният данък е дължим до края на календарната година, дори да преустановите дейността си. Направете справка в ЗДДФЛ, но за Пловдив ще е около 2000 лв. предполагам, ако не и повече.
- Трябва да регистриарате фирмата си в агенция за финансово разузнаване;
- Трябва, ако имате назначени служители по трудов договор да им осигурите безопасни и здравословни условия на труд, да се направи оценка на риска на работната среда, най - вероятно от фирма по трудова медицина.
- Ще Ви трябва касов апарат, ако старото ЕТ няма такъв,
- Когато започнете да имате приходи не е зле да ангажирате счетоводител, досаттъчно е да Ви посещава веднъж месечно;
- Ако мога да бъда полезна с някаква информация за организацията на самата дейност, питайте, ще се радвам да Ви помогна. Работата е безкрайно отговорна, подходете като /рист, а не като навъдилите се напоследък псевдо- брокери.
Успех
Първо от все сърце Ви желая успех в начинанието. Относно въпросите Ви:
1. Според чл.7 от ТЗ "Фирмата е наименованието, под което търговецът упражнява занятието си и се подписва", тя не трябва да въвежда клиентите на този търговец в заблуждение. Бихте могли след ЕТ" името на собственика да добавите свободно избрана добавка" н.е. ЕТ" името- Кадастра"/но това име вече е заето, давам го просто като пример/ и да се представяте в телефонните си разговори, при срещи с клиенти или на рекламно табло или лого с избраната добавка. Но по отношение на посредническите договори, които ще Ви се наложи да подпивате с клиенти трябва да се представяте и с правно организационната си форма, както и с др. индивидуализиращи фирмата белези.
2. По отношение какво трябва да извършите още , за да имате функционираща агенция за недвижими имоти.
- Посредничеството при покупко продажба на недвижими имоти и отдаването им под наем и др. е патентна дейност. По мои спомени, моля проверете, в седмичен срок преди стартиране на дейността трябва да декларирате това пред данъчните органи. За първият месец за извършване на дейността няма да заплащате патент. Истината е , че според мен добро време за стартиране на дейност е края на годината, след като разполагате с ограничен капитал- патентният данък е дължим до края на календарната година, дори да преустановите дейността си. Направете справка в ЗДДФЛ, но за Пловдив ще е около 2000 лв. предполагам, ако не и повече.
- Трябва да регистриарате фирмата си в агенция за финансово разузнаване;
- Трябва, ако имате назначени служители по трудов договор да им осигурите безопасни и здравословни условия на труд, да се направи оценка на риска на работната среда, най - вероятно от фирма по трудова медицина.
- Ще Ви трябва касов апарат, ако старото ЕТ няма такъв,
- Когато започнете да имате приходи не е зле да ангажирате счетоводител, досаттъчно е да Ви посещава веднъж месечно;
- Ако мога да бъда полезна с някаква информация за организацията на самата дейност, питайте, ще се радвам да Ви помогна. Работата е безкрайно отговорна, подходете като /рист, а не като навъдилите се напоследък псевдо- брокери.
Успех
- irina_van
- Потребител
- Мнения: 106
- Регистриран на: 06 Апр 2006, 10:52
- Местоположение: Пловдив
А ако фирмата вече е регистрирана в Агенцията по финансово разузнаване по повод друга нейна дейност и стартира нов предмет-посредничество с недвижими имоти трябва ли да уведоми тази Агенция?
- pitasht
- Активен потребител
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18
7 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 78 госта