Как изглежда протокол за груб строеж по чл.181, ал.2 от ЗУТ?
Публикувано на: 03 Фев 2006, 01:16
От една година се опитвам да закупя един новостроящ се апартамент в Орландовци. След много месеци ходене по мъките работите зациклиха около документа за завъшен груб строеж, който строителите ми предоставиха.
В него пише, че обектът е на етап "мазилка и монтирана дограма". Нотариусът, с който банката, която ще ми отпуска ипотечния кредит, отказа да приеме този документ, като мотивът му беше, че никъде не пишело, че обектът е на етап "завършен груб строеж", нито пък се споменава някъде въпросния член на ЗУТ, с две думи, че този документ нямал никаква юридическа стойност. Че груб строеж било да има носещи стени и покрив, а пък мазилка и дограма можело да се поставят и без да има покрив.
Чиновникът от общината казал на строителите ми нещо от сорта на "какъв е пък тоя нотариус, откъде накъде, това си е документът, нищо няма да променям".
Апропо, въз основа на този документ е издадена и данъчната оценка на имота.
Може ли някой да ме осветли, как трябва да изглежда този протокол? Има ли си някакъв общоприет образец или всяка община си пише каквото си знае вътре?
Всякаква информация ще ми бъде от полза, аз съм прост човек - програмист - и нищо не разбирам от ЗУТ, ДНСК и прочее.
В него пише, че обектът е на етап "мазилка и монтирана дограма". Нотариусът, с който банката, която ще ми отпуска ипотечния кредит, отказа да приеме този документ, като мотивът му беше, че никъде не пишело, че обектът е на етап "завършен груб строеж", нито пък се споменава някъде въпросния член на ЗУТ, с две думи, че този документ нямал никаква юридическа стойност. Че груб строеж било да има носещи стени и покрив, а пък мазилка и дограма можело да се поставят и без да има покрив.
Чиновникът от общината казал на строителите ми нещо от сорта на "какъв е пък тоя нотариус, откъде накъде, това си е документът, нищо няма да променям".
Апропо, въз основа на този документ е издадена и данъчната оценка на имота.
Може ли някой да ме осветли, как трябва да изглежда този протокол? Има ли си някакъв общоприет образец или всяка община си пише каквото си знае вътре?
Всякаква информация ще ми бъде от полза, аз съм прост човек - програмист - и нищо не разбирам от ЗУТ, ДНСК и прочее.