начало

Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ

цех за производство на закуски?

Казуси за недвижими имоти


цех за производство на закуски?

Мнениеот Mikaela_69 » 02 Авг 2007, 10:05

Здравейте,
харесаха ми темите дискутирани тук. Има интересни мнения и препоръки. Затова се обръщам към Вас за съвет:
имам разрешение от общината за строеж на гараж и той е построен /в двора на къщата/. Искам да го разщиря и направя цех за производство на закуски, но незнам от къде да започна с документите, къде по интернет да потърся необходимите изисквания за това.
Иска ми се предварително да знам дали да се захващам.
Благодаря Ви предварително за помоща.
Поздрави от мен :)
Mikaela_69
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 02 Авг 2007, 09:49

Мнениеот zelen » 02 Авг 2007, 11:06

здравейте,
Хареса ми и на мен темата, предложена от вас.
Не ми стана ясно какво искате да знаете предварително дали да се захващате - какви документи ви трябват или дали ще върви бизнеса ви.
Ако уточните - може и да получите отговор/и.
zelen
Потребител
 
Мнения: 479
Регистриран на: 30 Апр 2006, 14:29
Местоположение: София област

Мнениеот iskrec » 02 Авг 2007, 11:30

Въпроса Ви, е свързан с специалисти по архитектура и градостроиство
Съгласно новите евростандрти изискванията са много и са свързани с
много финансови средства. В частност ще Ви начертая пътя по които трябва да минете. А той е: "Преустроиство и смяна на предназначение"
за което се вади разрешение за строеж. Етапите са следните.
1ч. Проект по части:
а/ архитектурен проект.
б/ конструктивен / при събаряне или бутане на стена/-понякога се минава и само с становище
в/ електро-инсталация.
г/ ВиК.
д/ отопление и вентилация.
Цена за проект от 15 до 25 лв. кв.м Срок: 25-30 дни.

2ч. Оценка за съотвествие на проекта.
Органите издаващи разрешенията са: СРИКОЗ /бившото ХЕИ/, СИ-ДВСК, САПБ /пожарна/, експертен съвет.
Цена от 500 до 3000 лв.Срок около 45 дни.

3ч. Решение за право на строеж.
Вади се от общината Срок 15-30 дни Общ.такса -350 лв.

4ч. Въвеждане в експлотация.
а/ издаване на удостоверение -доклад на строителен надзор.Идват спесиалисти по Ел.инст.,ВиК,
б/ удостоверение от Софийски кадастър /ако е в София/, че е сменено предназначението.
в/измерване на шума от лаборатория-издава се тех.паспорт на обекта
около 7-8 страници.
г/ удостоверение за въвеждане в експлотация. общ такса до 100 кв.м е 300 лв. над 100 по 0.60 лв на кв.м .
Общия срок е около3-4 мес. ако не възникнат проблеми.

Ако желаете мога да Ви свържа със специалист в тази област с които работим съвместно. В случаи, че сте от София.
За повече информация потърсете в GOOGLE . УСПЕХ !
Аватар
iskrec
Потребител
 
Мнения: 235
Регистриран на: 08 Дек 2006, 14:12
Местоположение: София

допълнение

Мнениеот Mikaela_69 » 02 Авг 2007, 14:25

Благодаря за отзивите :)
за ZELEN- интересува ме издаването на документи за строеж, разрешителни и други.

за LYUTIYAT - изискванията на РИОКОЗ са ми ясни, не са ми проблем. Част от тях ще са обхванати от архитектурния птоект.

за ISKREC - благодаря за подробното обяснение. От Варна съм.

Доколкото ми стана ясно, трябва да имам архитектурен проект, който да се одобри от архитекта на общината. Но ме притеснява това - дали условията за строеж отговарят на изискванията /това, че цеха ще е в двора на къща, разстояние от постройки и други подобни, тоест дали точно на това място мога да строя/.
Май ще трябва предварителна среща с архитекта, или поне консултация с фирма, занимаваща се с тези неща. Не ми се иска да направя проект, който няма да одобрят.
По интернет свалих ЗУТ, ще го изчета.
Mikaela_69
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 02 Авг 2007, 09:49

Мнениеот iskrec » 02 Авг 2007, 15:26

В ЗУТ са описани отстоянията. Допълнително едно от основанията да има писмено съгласие на съседа, но това не се отнася за вида ва Вашето производство. На практика много от производителите на детски закуски са в личните им имоти. В София повечето заведения
за продажба на бърза закуска са в самото заведение, стига да отговаря на горе посочените евроизисквания и да има необходимата документация.
Аватар
iskrec
Потребител
 
Мнения: 235
Регистриран на: 08 Дек 2006, 14:12
Местоположение: София

Мнениеот georgi07 » 02 Авг 2007, 17:11

Микаела, колегите добре ви насочиха.Но без консултанска фирма едва ли ще се справите.Те най-добре могат да придвижат документите по съответния ред, а и ще го направят доста по-бързо от вас.
georgi07
Потребител
 
Мнения: 357
Регистриран на: 02 Авг 2006, 11:44

Мнениеот friend28 » 02 Авг 2007, 19:14

1вариант.Влезте във форума на Столична регионална инспекция по опазване и контрол на общественото здраве на адрес http://siokoz.com и задайте въпрос относно хигиенно-защитната зона за Вашия вид обект, като го опишете максимално точно. Ще ви отговори оторизирано лице, най-вероятно на база Наредба №7 за хигиенните изисквания за здравна защита на селищната среда / ДВ бр.46/92, посл.изм.ДВбр.20/99г. - любима наредба на всички РИОКОЗ /. Но там е посочено отстояние 50 м от съседни жилищни сгради!!
2вариант.Поискайте скица от Общината и внесете скицата в РИОКОЗ - Варна за съгласуване площадката за изграждане на Вашия обект. При евентуален отказ, по реда на чл.4 ал.2 от същата Наредба №7, може да поръчате изготвяне на комплексна екологична експертиза със здравна оценка от независим експерт, която да внесете в МЗ, а оттам по принцип разрешават. Проблема че тази оценка никак не е евтина -поне 2000 лв.
ІІІвариант.Потърсете близки в РИОКОЗ-Варна и питайте в неофициален разговор каква е практиката за подобни случаи в региона. Важно е да не забрявате, че вашият обект подлежи на регистрация в РИОКОЗ - всички евентуални спънки ще дойдат оттам.
Това, че съседите биха дали нотариално заверено съгласие за изграждане на обекта, помага евентуално пред общината, но не винаги помага пред РИОКОЗ, а и не е законно основание за разрешаване изграждането на обекта.
мнение на архитект
friend28
Потребител
 
Мнения: 140
Регистриран на: 20 Юни 2006, 12:54

Мнениеот Mikaela_69 » 10 Авг 2007, 19:19

Благодаря на всички.
Запознах се със ЗУТ и ще действам по въшроса.
Решила съм за издаване на разрешителните да наема фирма.
Те са наясно с реда и имат познати по изституциите.
Поздрави на всички :)
Mikaela_69
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 02 Авг 2007, 09:49


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта


cron