Помощ срещу банка ОББ
Публикувано на: 10 Дек 2013, 15:29
Привет,
Преди повече от три месеца кредитната ми карта бе "източена". Информирах банката веднага, след като видях известието. Попълнил съм всички необходими (според банката) документи в първите работни часове. Към банката съм подал и входящ номер от жалбата, която трябвало да подам по случая в близкото 6-то РУП.
Месец след жалбата проверих в банката - уверяваха ме, че няма нищо за мене и сякаш случайно в една папка се появи писмо, което било до мене и не било възможно аз да не съм знаел и никой да не ми се е обадил. В писмото накратко ме информираха, че разглеждането на жалбата ми ще се забави(без посочен срок!?) и ме подканяха да представя входящ номер от жалба към МВР - нещо, което вече бях направил седмици по-рано.
В началото на декември, след поредния ми разговор с телефонния център на банката, относно безумното забавяне изведнъж по картата ми се появи сума. Тази сума обаче се оказва с повече от 100/сто/ лева по-малка от липсващата. Няколко часа по-късно любезно момиче от телефонния център ме информира, че сумата ми е възстановена. На въпроса: "Кога да очаквам останалата част?" - получих първо изненада и след кратко ровене отговор, че са ми "...удържани 15% по чл. 53 от закона за платежните услуги и платежните инструменти...". Бях уверен от нея, че най-късно в понеделник (9.12.2013) ще мога да получа това банково решение писмено в клон на банката. Вчера бях там, според уговорката и след 20мин издирване на обещаният ми документ се оказа, че липсва.
Проверих чл. 53 от ЗПУПС, който ми се стори единственият с близко име до споменатия - не открих основание за каквито и да било видове удръжки или такси.
Наскоро подобна случка преживя и мой колега - отне му три посещения, в рамките на четири работни дни, от които последното бе, за да си получи нова карта, а парите му бяха възстановени преди това. Естествено банката е различна.
Аз загубих седмица само в 6то РУП, където милите нам пазители ме пратиха в НСБОП?!?! ... и до ден днешен се опитвам да забравя ... не пожелавам на никого да му се налага да се потапя толкова дълбоко във висините на интелекта в тези институции.
Може би съм твърде афектиран в момента, но се надявам адвокат да намери основание да съдим тази банка за граничещото с безумие (според мене) поведение. Може би е полезно да спомена, че вече загубих топлите си чувства и не съществува нещо, което да ме задържа при банката, като например задължения по кредити и/или подобни и съм готов да се разделя с нея по всяко време.
Разбира се и други полезни коментари и съвети са добре дошли.
Горното сякаш покрива по-важните моменти от случката - пишете, ако трябва нещо да допълвам.
Преди повече от три месеца кредитната ми карта бе "източена". Информирах банката веднага, след като видях известието. Попълнил съм всички необходими (според банката) документи в първите работни часове. Към банката съм подал и входящ номер от жалбата, която трябвало да подам по случая в близкото 6-то РУП.
Месец след жалбата проверих в банката - уверяваха ме, че няма нищо за мене и сякаш случайно в една папка се появи писмо, което било до мене и не било възможно аз да не съм знаел и никой да не ми се е обадил. В писмото накратко ме информираха, че разглеждането на жалбата ми ще се забави(без посочен срок!?) и ме подканяха да представя входящ номер от жалба към МВР - нещо, което вече бях направил седмици по-рано.
В началото на декември, след поредния ми разговор с телефонния център на банката, относно безумното забавяне изведнъж по картата ми се появи сума. Тази сума обаче се оказва с повече от 100/сто/ лева по-малка от липсващата. Няколко часа по-късно любезно момиче от телефонния център ме информира, че сумата ми е възстановена. На въпроса: "Кога да очаквам останалата част?" - получих първо изненада и след кратко ровене отговор, че са ми "...удържани 15% по чл. 53 от закона за платежните услуги и платежните инструменти...". Бях уверен от нея, че най-късно в понеделник (9.12.2013) ще мога да получа това банково решение писмено в клон на банката. Вчера бях там, според уговорката и след 20мин издирване на обещаният ми документ се оказа, че липсва.
Проверих чл. 53 от ЗПУПС, който ми се стори единственият с близко име до споменатия - не открих основание за каквито и да било видове удръжки или такси.
Наскоро подобна случка преживя и мой колега - отне му три посещения, в рамките на четири работни дни, от които последното бе, за да си получи нова карта, а парите му бяха възстановени преди това. Естествено банката е различна.
Аз загубих седмица само в 6то РУП, където милите нам пазители ме пратиха в НСБОП?!?! ... и до ден днешен се опитвам да забравя ... не пожелавам на никого да му се налага да се потапя толкова дълбоко във висините на интелекта в тези институции.
Може би съм твърде афектиран в момента, но се надявам адвокат да намери основание да съдим тази банка за граничещото с безумие (според мене) поведение. Може би е полезно да спомена, че вече загубих топлите си чувства и не съществува нещо, което да ме задържа при банката, като например задължения по кредити и/или подобни и съм готов да се разделя с нея по всяко време.
Разбира се и други полезни коментари и съвети са добре дошли.
Горното сякаш покрива по-важните моменти от случката - пишете, ако трябва нещо да допълвам.