hidden написа:Клиентът отива при този, който му е препоръчан от познати или в другия вариант - при първия срещнат.
С това ще се съглася- ако не познава някого или няма кой да му препоръча, то клиентът влиза при първия срещнат. От там насетне, както Мели спомена, ако има средства по пътя на емпиричното ще установи кой е неговият. Всъщност, според мен, първият е и неговият адвокат. Хората твърде рядко имат финансовата възможност да повторят консултация при друг( неведнъж съм писала тук, че юридическите услуги не са в потребителската кошница на българина), ерго- всеки с опитът си. И късмета.
hidden написа:И как това, което твърдите, че резултатите са най-важни, противоречи на това, което казах? Аз не съм твърдял нещо различно.
hidden написа:"Добрият" адвокат има името на човек, който "си разбира от нещата" и "си върши работата", а не толкова, че печели делата си
Има разлика, вярвам ще се съгласите с мен. Клиентът не се впечатлява от титли и сертификати- иска крайната цел, за която е платил, да се постигне. Пътят до нея му е абсолютно неважен.
По отношение психологията, за която говорите, на първото впечатление. Мога да се съглася частично с вас, но доверието се гради с времето, не се получава на първата среща.
Не знам как е по големите градове, ама ако ти е препоръчан един адвокат- дали ще изглежда като излязъл от бутик, или има по-обикновено излъчване, пак така.
Гладкото говорене.... да
.. Тази презумпция за к` ми се стори странна, но се сетих за редица колеги- "омайници" и си го обясних. Проблемът е, че резултатите не се покриват с очакванията, но въпреки това- хората отново се връщат при тях. Този феномен е странен за мен, но съществува.
hidden написа:обикновено клиентът не е подготвен, не борави добре с правната материя, не разбира какво трябва да разясни и какви факти и доказателства са нужни на адвоката, за да приложи адекватно закона; поради това е важно какви въпроси ще задава адвокатът, от въпросите ще проличи дали разбира това, което говори клиентът и най-вече - дали действително иска да го разбере. Важно е след това как анализира казуса и как ще обясни на клиента различните варианти и възможности за по-нататъшни действия, защото по същия начин, по който обяснява на клиента си, адвокатът след това ще изложи тезите си и пред съда - по-вероятно е съдът да погледне благосклонно на едно логично и структурирано изложение, в сравнение с един разхвърлен и пълен с неясноти текст.
С кое не се съгласих?- повечето пъти клиентът изобщо не е подготвен и в това няма нищо странно- нито му е работа, нито е квалифициран да разбира. Ако ли бе обратното, то и сам щеше да си оправи проблема, но ако му се презумира незнание не разбирам от къде по зададените му въпроси клиентът ще установи, че този адвокат е неговият човек. Тази корелация не схванах. Отделно, че не съм съгласна с твърдението, че без оглед какво точно говори, щом е гладък изказът му то се презумира к` "добър".
Наскоро ми се наложи да обяснявам на няколко пъти пред различни хора, че Р по 108 ЗС от 2004г. е валидно и с по-голяма тежест от СР по чл. 53 от ЗКИР от 2010г.( имам спор с вас по този въпрос от темата, която пуснах в раздел за юристи). Клиентът чисто интуитивно схвана, че това е в негова полза ( детайлите му убягват все още, но поне интуицията го води в правилна посока), нямах този успех пред служителката от АГКК- тя непрекъснато ми повтаряше" имате ли СР след това Р от 2010г.?"( за втората се презумира, че поне поназнайва нещо). Е, след третия опит да и обясня този проблем навярно гладкостта ми е изчезнала- няма начин да обясня необяснимото за нея и реших да изложа писмено пред АС мотивите си. Добре, че не се приемам за добър адвокат.
по-вероятно е съдът да погледне благосклонно на едно логично и структурирано изложение
Не подценявайте магистратите- дори и да е такова изложението, ако е невярно... загубил сте си времето.
hidden написа:Има добри професионалисти, с които обаче се работи трудно поради особености на характера, което пък от своя страна би създало проблеми при по-дълготрайни отношения. Но ако е за едно дело едва ли би било проблем.
Вярно е, че съществуват добри професионалисти, но не е правило, че същите имат проблем в комуникацията. Проблемът се ражда от неистовото желание на клиента да му се обясняват нееднократно детайлите по делото.Е, вие как издържате всеки ден да ви се звъни и да се налага да обяснявате вече обяснените неща? Или пък да слушате, че някой някъде прочел нещо и смята, че така е правилно да постъпите и вие?
От това идват проблемите в отношенията с клиента- детинското поведение на някои от тях.
И още нещо- връзката адвокат клиент е дълготрайна, поради естеството на делата. Мимолетна е само при определени производства- напр. по чл. 381 НПК, в останалите случаи доста време се работи с определен човек( едно гражданско дело докато се развие до окончателно СР минават поне 2-3 години, дори и с този ГПК. Което ме подсети за още нещо- ежедневно да ви се звъни по телефона и да се налага да обяснявате, че и днес няма резултат по допустимост на КЖ в сайта на ВКС, при все да сте ги уведомили, че ще са първите след вас, които ще го узнаят, не е заветната ви мечта, нали
).
hidden написа:Някои адвокати обичат да се хвалят със специализациите и клиентите си; мисля, че това може да прозвучи по-скоро като изхвърляне - такъв човек обикновено иска да представи нещата в по-"бляскава" светлина, отколкото са в действителност.
hidden написа:Според мен специализираният адвокат е по-вероятно да бъде по-компетентен в областта си, отколкото този, който работи всякакви дела
Всяко едно от твърденията само по себе си е вярно, но поставени в едни пост са неверни- как ще установи клиентът, че адвокатът е специализирал в определена област, ако примерно няма достъп до различните удостоверения за специализацията му?
До скоро и аз имах същото мнение като вашето по този въпрос, но във връзка с работата по една ОП установих какво благо е това
да са оповестени удостоверения за различни квалификации, вкл. и положителни референции от доволни клиенти. Лично аз, все още не съм превъзмогнала този момент от предразсъдъци, но с времето еволюирах до степен да нямам против да чета в нечии кабинет на колега поставени в рамка част от тези документи( не референциите, разбира се). Приемам го за същото като на визитката си да напишат " доктор по право". В края на краищата са вложили време и труд, за да постигнат определена квалификация и няма нужда да им се отрича този факт. Най-малкото от уважение.
п.п. Горното е плод на личното ми възприятие по въпроса, ерго субективно мнение!С което се надявам да съм разсеяла неразбирането ви. Приятен ден от мен.