Проблеми със оторизиран сервиз
Публикувано на: 30 Авг 2023, 22:36
Здравейте,
Историята е доста дълга, но си заслужава. Става въпрос за официалния сервиз на Ленд Ровър в гр.Бургас(Мото Пфое). Притежавам МПС Рейндж Роувър Спорт 2016г, което миналата година даде дефект и двигателя(блока) трябваше да бъде сменен. След над 3 месеца чакане от въпросното дилърство най-накрая си свършиха работа и гаранционно проблема беше решен. До тук добре. Тази година на 5-ти Април отидох в същото дилърство за да сменя маслото и филтрите. След като напуснах обекта, на 2км от тях двигателя блокира. Още там, а и на техния паркинг имаше много масло, което се е изляло от двигателя. Стана ясно, че двигателя е отново за смяна. Като причина, след 1 месец чакане, беше установено, че проблема е бил в дефектна дюза, от която налягането в двигателя се покачило и от там е избило през семеринга за да хвърли маслото. Независима оценка не беше направена, но докато беше уважена гаранцията минаха 2 месеца. Самият застраховател явно имаше съмнения, как така кола която е без никакви симптоми отново ще трябва да и се сменя блока. След още доста чакане, защото се забавиха частите, на 11-ти Август от сервиза ми се обадиха, че двигателя е сложен и всичко работи, но докато са тествали колата са установили проблем в раздатката. Главния техник от сервиза е усетил някакво припукване, такова не съм усещал лично аз преди колата да влезне в сервиза. Те твърдят, че или колата така е влязла в сервиза или от самото стоене се е случило. Пробвали са да и сменят маслото, да я обучат наново, но явно че има проблем. Щели да поръчат нова и просто трябвало да изчакаме. Аз се замислих, защото докато чакаме 4-ри месеца, колата излезе от гаранция. Попитах ги дали ще се признае гаранцията и те след ново едноседмично мислене ми отговориха не, защото събитието се е случило след края на гаранцията, а самата раздатка струва към 10000лв. Според тях те нямат абсолютно никаква вина. Сега в момента раздатката е изпратена в друг сервиз, за да се отремонтира, но въпроса ми е дали е ок една кола да влезе в даден сервиз/дилърство без какъвто и да било проблем и след това да седи близо 5 месеца там, а и клиента да трябва да плаща накрая. Също така тук се намесва и тяхното забавяне, през което реално течеше гаранцията. Подал съм сигнал в КЗП, но там имат 1 месец срок и те самите ми отговориха, че заради лятото са доста заети. Реално ако този проблем беше установен по-рано, щяха просто да поръчат новата раздатка и застрахователя да плати по гаранцията. Идва и другия момент, че тази кола не съм я виждал почти 5 месеца и извинението "ама ние не сме виновни, проблема в часта е от ЕГН-то" ми изглеждат доста съмнителни.
Някой имал ли е подобен казус? Имам доста снимки от случката на 5-ти Април, така и видео от камерата в колата.
Историята е доста дълга, но си заслужава. Става въпрос за официалния сервиз на Ленд Ровър в гр.Бургас(Мото Пфое). Притежавам МПС Рейндж Роувър Спорт 2016г, което миналата година даде дефект и двигателя(блока) трябваше да бъде сменен. След над 3 месеца чакане от въпросното дилърство най-накрая си свършиха работа и гаранционно проблема беше решен. До тук добре. Тази година на 5-ти Април отидох в същото дилърство за да сменя маслото и филтрите. След като напуснах обекта, на 2км от тях двигателя блокира. Още там, а и на техния паркинг имаше много масло, което се е изляло от двигателя. Стана ясно, че двигателя е отново за смяна. Като причина, след 1 месец чакане, беше установено, че проблема е бил в дефектна дюза, от която налягането в двигателя се покачило и от там е избило през семеринга за да хвърли маслото. Независима оценка не беше направена, но докато беше уважена гаранцията минаха 2 месеца. Самият застраховател явно имаше съмнения, как така кола която е без никакви симптоми отново ще трябва да и се сменя блока. След още доста чакане, защото се забавиха частите, на 11-ти Август от сервиза ми се обадиха, че двигателя е сложен и всичко работи, но докато са тествали колата са установили проблем в раздатката. Главния техник от сервиза е усетил някакво припукване, такова не съм усещал лично аз преди колата да влезне в сервиза. Те твърдят, че или колата така е влязла в сервиза или от самото стоене се е случило. Пробвали са да и сменят маслото, да я обучат наново, но явно че има проблем. Щели да поръчат нова и просто трябвало да изчакаме. Аз се замислих, защото докато чакаме 4-ри месеца, колата излезе от гаранция. Попитах ги дали ще се признае гаранцията и те след ново едноседмично мислене ми отговориха не, защото събитието се е случило след края на гаранцията, а самата раздатка струва към 10000лв. Според тях те нямат абсолютно никаква вина. Сега в момента раздатката е изпратена в друг сервиз, за да се отремонтира, но въпроса ми е дали е ок една кола да влезе в даден сервиз/дилърство без какъвто и да било проблем и след това да седи близо 5 месеца там, а и клиента да трябва да плаща накрая. Също така тук се намесва и тяхното забавяне, през което реално течеше гаранцията. Подал съм сигнал в КЗП, но там имат 1 месец срок и те самите ми отговориха, че заради лятото са доста заети. Реално ако този проблем беше установен по-рано, щяха просто да поръчат новата раздатка и застрахователя да плати по гаранцията. Идва и другия момент, че тази кола не съм я виждал почти 5 месеца и извинението "ама ние не сме виновни, проблема в часта е от ЕГН-то" ми изглеждат доста съмнителни.
Някой имал ли е подобен казус? Имам доста снимки от случката на 5-ти Април, така и видео от камерата в колата.