Здравейте!
Бих искала да попитам дали някой знае: има ли законов срок, в който да мога да върна новозакупена пералня, която според мен има дефект (при една от програмите прескача центрофугирането). Ползвала съм я 4 дни. От търговската верига, от която я закупих, ми отговориха, че не можело току-така да връщам стоки безпричинно. Ако съм настоявала, те щели да ми изпратят техник, който да я погледне, но ако не откриел проблем, трябвало да заплатя за диагностиката. Аз не намирам никаква логика пералнята да се държи по различен начин, само заради градуса на пране - при 30°C и 60°C прави едно, а при 40 °C - друго, но естествено, че той ще ми каже, че просто самата програма е такава. По принцип имам право уж да я върна в срок от 14 дни, тъй като е закупена онлайн, но на практика, май че ще се окаже друго.
Благодаря предварително!
- Дата и час: 24 Ное 2024, 02:49 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Връщане на нова дефектна стока
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
8 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Връщане на нова дефектна стока
Здравейте,
Твърдите,че пералнята е закупена „онлайн” – договор от разстояние? Ако е така, то имате 14-дневен срок, считано от датата на приемане на уреда, да върнете същия без да давате подробни обяснения. Естествено е при Вашите изисквания те да протакат, защото изпускане на срока, ще Ви лиши от възможността да върнете пералнята и ще започне едно ходене по мъките с рекламации, ремонти и т.н., които по закон могат да са в срок до един месец, и така три пъти в рамките на гаранционния срок и едва тогава можете да говорите за връщане или замяна.
И тъй като вероятността да срещнете некоректност е значителна, то следва да предявите желанието си да върнете продукта в 14-дневния срок по явен - доказуем начин.
Между другото (извън правната тематика), готов съм да се обзаложа, че пералнята е -„Indesit”?
Тези боклукчиви „произведения на гениалността” правят именно този проблем.
Твърдите,че пералнята е закупена „онлайн” – договор от разстояние? Ако е така, то имате 14-дневен срок, считано от датата на приемане на уреда, да върнете същия без да давате подробни обяснения. Естествено е при Вашите изисквания те да протакат, защото изпускане на срока, ще Ви лиши от възможността да върнете пералнята и ще започне едно ходене по мъките с рекламации, ремонти и т.н., които по закон могат да са в срок до един месец, и така три пъти в рамките на гаранционния срок и едва тогава можете да говорите за връщане или замяна.
И тъй като вероятността да срещнете некоректност е значителна, то следва да предявите желанието си да върнете продукта в 14-дневния срок по явен - доказуем начин.
Между другото (извън правната тематика), готов съм да се обзаложа, че пералнята е -„Indesit”?
Тези боклукчиви „произведения на гениалността” правят именно този проблем.
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Връщане на нова дефектна стока
nikodim77 написа:Здравейте,
Твърдите,че пералнята е закупена „онлайн” – договор от разстояние? Ако е така, то имате 14-дневен срок, считано от датата на приемане на уреда, да върнете същия без да давате подробни обяснения. Естествено е при Вашите изисквания те да протакат, защото изпускане на срока, ще Ви лиши от възможността да върнете пералнята и ще започне едно ходене по мъките с рекламации, ремонти и т.н., които по закон могат да са в срок до един месец, и така три пъти в рамките на гаранционния срок и едва тогава можете да говорите за връщане или замяна.
И тъй като вероятността да срещнете некоректност е значителна, то следва да предявите желанието си да върнете продукта в 14-дневния срок по явен - доказуем начин.
Между другото (извън правната тематика), готов съм да се обзаложа, че пералнята е -„Indesit”?
Тези боклукчиви „произведения на гениалността” правят именно този проблем.
Здравейте!
Благодаря Ви за отговора! Пералнята е AEG, не че е от значение .
"Да предявя желанието си да върна продукта в 14-дневния срок по явен - доказуем начин" - предвид че пералнята е закупена онлайн, дали ще може на място във физическия магазин да входирам искане за връщане на стоката?
Друго, което ме притеснява, е че изхвърлих излишните упътвания за работа, които са на чужд език (оставих си само на тези на български), както и стиропора, тъй като си мислех, че купувам "хубава марка" и изобщо не съм очаквала, че ще се налага връщане... Това дали може да е основание за отказ от страна на търговеца да я приеме?
Сега чакам да ми се обади техен техник, който да дойде да я погледне. Не съм сигурна обаче, че искам да ми я ремонтират. Взела съм пералня за 1000 лева, която очаквам да работи поне 10 години и не ми се правят компромиси. Техникът в действителност може да я поправи, но доверието ми е силно разклатено и просто не я искам.
- medunka7
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 24 Окт 2018, 12:23
Re: Връщане на нова дефектна стока
Здравейте отново,
За да сте наясно с условията на връщане, следва да се запознаете с общите условия на договора за продажба, както и да вникнете в тяхното съдържание. Да, вярно е, че ОУ не могат в своите клаузи да дерогират закона, който предполага връщане на онлайн – закупен продукт в определен срок, като в същия закон не са посочени условия. Но все пак освен на потребителя, то и на търговеца му се дължи някаква защита от недобросъвестни потребители. Такива защити са налични в договорите за продажба, които повечето компании имат и всеки клиент е с достъп до тях. Още повече, че вероятно, закупувайки (поръчвайки) уреда сте отметнала, че сте запозната и съгласна с ОУ на търговеца.
Ето примерна извадка от ОУ на онлайн-търговец:
Да пазите оригиналната опаковка и пълната окомплектовка на получения продукт. Пазете всичко, наистина всичко - кутии, книжки, найлончета и торбички
Имате право да тествате закупения продукт и да се уверите че Ви хареса, но сте задължени да го пазите в безупречно състояние и вид. Върнатия продукт трябва да бъде без следи от употреба, без драскотини, без следи от удари и с всички защитни покрития, които продукта е имал при получаването му.
Оригиналната опаковка, всички книжки и документи, вкл. документите за собственост, трябва да са здрави, да не са надраскани или повредени.
Предполагам ,че щом липсват елементи от окомплектовката (изключвам стиропора и найлона, макар търговците да държат и на тях), но сочите описания на други езици, които ще са мотив за отказ да Ви бъде приета пералнята.
пп. И пак извън правната тематика:
Предположението ми в предходния ми пост се базира на професионалния ми опит, който е ремонт на битови уреди – основно перални. С този занаят издържам семейството си и обучението ми по специалността „право” във ВТУ. И посочената марка "indesit" правят изключителни келешлъци. За Ваше съжаление сте си закупила само един надпис „AEG”? Днешните „Аег-ета” нямат нищо общо с едно такова от преди 5- 10, че и повече години назад. Сега са просто марки и неизвестни сглобки, независимо какво Ви убеждават в магазина (сайта). Проблемът във Вашия случай е 99% софтуерен, та вероятно колегата, който ще дойде ще включи лаптоп към пералнята и ще отстрани проблема. Или ще свали лицевият панел, за да направи същото, но в сервиза. Ако пералнята е комбинирана със сушилня, не се надявайте да Ви работи 10 години! Дано изкара 5-6 без намеса на колега.
За да сте наясно с условията на връщане, следва да се запознаете с общите условия на договора за продажба, както и да вникнете в тяхното съдържание. Да, вярно е, че ОУ не могат в своите клаузи да дерогират закона, който предполага връщане на онлайн – закупен продукт в определен срок, като в същия закон не са посочени условия. Но все пак освен на потребителя, то и на търговеца му се дължи някаква защита от недобросъвестни потребители. Такива защити са налични в договорите за продажба, които повечето компании имат и всеки клиент е с достъп до тях. Още повече, че вероятно, закупувайки (поръчвайки) уреда сте отметнала, че сте запозната и съгласна с ОУ на търговеца.
Ето примерна извадка от ОУ на онлайн-търговец:
Да пазите оригиналната опаковка и пълната окомплектовка на получения продукт. Пазете всичко, наистина всичко - кутии, книжки, найлончета и торбички
Имате право да тествате закупения продукт и да се уверите че Ви хареса, но сте задължени да го пазите в безупречно състояние и вид. Върнатия продукт трябва да бъде без следи от употреба, без драскотини, без следи от удари и с всички защитни покрития, които продукта е имал при получаването му.
Оригиналната опаковка, всички книжки и документи, вкл. документите за собственост, трябва да са здрави, да не са надраскани или повредени.
Предполагам ,че щом липсват елементи от окомплектовката (изключвам стиропора и найлона, макар търговците да държат и на тях), но сочите описания на други езици, които ще са мотив за отказ да Ви бъде приета пералнята.
пп. И пак извън правната тематика:
Предположението ми в предходния ми пост се базира на професионалния ми опит, който е ремонт на битови уреди – основно перални. С този занаят издържам семейството си и обучението ми по специалността „право” във ВТУ. И посочената марка "indesit" правят изключителни келешлъци. За Ваше съжаление сте си закупила само един надпис „AEG”? Днешните „Аег-ета” нямат нищо общо с едно такова от преди 5- 10, че и повече години назад. Сега са просто марки и неизвестни сглобки, независимо какво Ви убеждават в магазина (сайта). Проблемът във Вашия случай е 99% софтуерен, та вероятно колегата, който ще дойде ще включи лаптоп към пералнята и ще отстрани проблема. Или ще свали лицевият панел, за да направи същото, но в сервиза. Ако пералнята е комбинирана със сушилня, не се надявайте да Ви работи 10 години! Дано изкара 5-6 без намеса на колега.
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Връщане на нова дефектна стока
nikodim77, по отношение на Indesit Ви вярвам
На три програми пералнята спира и иска пак да натиснеш копчето за да
продължи цинтрофугирането Било нормално
На три програми пералнята спира и иска пак да натиснеш копчето за да
продължи цинтрофугирането Било нормално
- gridiron
- Потребител
- Мнения: 290
- Регистриран на: 10 Ное 2013, 21:28
Re: Връщане на нова дефектна стока
Привет,
Когато ми се обади клиент и ми каже, че проблемът му е с „Индезит” или производните на тази фирма, се чувствам като пред казус по МЧП… (още са ми пресни чувствата от изпита в Петък!)
Във Вашия случай не, не е нормално! И не ми се вярва това да Ви го е казал колега - кадърен?! Пералнята е с проблем, и ако е гаранционна си търсете гаранционните права. Ако не е гаранционна, трябва да я види утвърден специалист, че тези издънки на човешкия технически „гений” са много мръснишки за нас, които ги ремонтираме. Скоро една ме мъчи два дена (електрониката ѝ естествено) та ми идваше да хвърля платката и да кажа на клиента да си купи друга, ако ще и летяща чиния, но не и от тази марка. Е, оправих я, по-скоро от професионален инат или както казват „спортна злоба”. В крайна сметка от мен се иска да се оправи а не да мрънкам с "не мога"...
Когато ми се обади клиент и ми каже, че проблемът му е с „Индезит” или производните на тази фирма, се чувствам като пред казус по МЧП… (още са ми пресни чувствата от изпита в Петък!)
Във Вашия случай не, не е нормално! И не ми се вярва това да Ви го е казал колега - кадърен?! Пералнята е с проблем, и ако е гаранционна си търсете гаранционните права. Ако не е гаранционна, трябва да я види утвърден специалист, че тези издънки на човешкия технически „гений” са много мръснишки за нас, които ги ремонтираме. Скоро една ме мъчи два дена (електрониката ѝ естествено) та ми идваше да хвърля платката и да кажа на клиента да си купи друга, ако ще и летяща чиния, но не и от тази марка. Е, оправих я, по-скоро от професионален инат или както казват „спортна злоба”. В крайна сметка от мен се иска да се оправи а не да мрънкам с "не мога"...
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Връщане на нова дефектна стока
Доста притеснителна констатация... Всички членове за рекламация на стока в ЗЗП са отменени тази година с ефект от 01.01.2022 г. Чия идея е тази идиотщина?!
По поставения казус - не мисля, че възможността за връщане се отнася до стока, която вече е използвана. Би следвало да се направи рекламация. Ако проблемът е софтуерен, ще го отстранят и готово.
Несъответствието, което не е особено съществено, подозирам, че може и да е било предварително известно на търговеца, така че може да се пусне жалба до КЗП, пък те да преценят.
По поставения казус - не мисля, че възможността за връщане се отнася до стока, която вече е използвана. Би следвало да се направи рекламация. Ако проблемът е софтуерен, ще го отстранят и готово.
Несъответствието, което не е особено съществено, подозирам, че може и да е било предварително известно на търговеца, така че може да се пусне жалба до КЗП, пък те да преценят.
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
Re: Връщане на нова дефектна стока
Здравейте,
Уважаеми doondie, бихте ли обосновал твърдението си, особено така както е натвърдено с израза – „всички”?!? Не забравяйте, че имаме ТЗ, ЗЗД, и съответните Е-регламенти и директиви, така че не мога да споделя твърдостта в мнението Ви…
Всички членове за рекламация на стока в ЗЗП са отменени
Уважаеми doondie, бихте ли обосновал твърдението си, особено така както е натвърдено с израза – „всички”?!? Не забравяйте, че имаме ТЗ, ЗЗД, и съответните Е-регламенти и директиви, така че не мога да споделя твърдостта в мнението Ви…
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
8 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 58 госта