Неприлагане на закон поради "липса на техническа база"
Публикувано на: 03 Апр 2020, 01:53
Здравейте! Считате ли, че неприлагането на закон, поради "липса на изградена техническа база" е основание за търсене на отговорност на държавата (администрацията).
Случаят е следния: текст от ЗАКОНА за предучилищното и училищното образование Обн., ДВ, бр. 79 от 13.10.2015 г., в сила от 1.08.2016 г., изм. и доп., бр. 98 от 9.12.2016 г., в сила от 1.01.2017 г., изм., бр. 105 от 30.12.2016 г., в сила от 1.01.2017 г., бр. 58 от 18.07.2017 г., в сила от 18.07.2017 г. ) към момента е неприложим. Имам официално заведена кореспонденция от 2018 година , в която Министерство на образованието ме информират, че трябва да изчакам 2019 година, когато детето ми, бидейки вече 5 клас ще може да бъде обучавано в предвидената в чл.113 (1) от Закона дистанционна форма.
/чл. 113. (1) Дистанционна форма може да се организира за обучение в класовете от V до ХІІ включително за:
1. ученици, които по здравословни причини, удостоверени с медицински документ, издаден от съответната експертна лекарска комисия, определена в Закона за здравето, не могат да се обучават в дневна форма;
2. ученици със специални образователни потребности;
3. ученици с изявени дарби;
4. ученици, които поради семейни причини пребивават трайно на
територията на друга държава и не могат да посещават училище на
нейната територия./
Трайно със семейството ми живеем извън страната. Също така държим дъщеря ми да получи българско образование. Две години след първоначалната ми кореспонденция с МО , в която те недвусмислено се позоваха на чл113 от Закона и на това че единствена пречка през 2018 година дъщеря ми да премине в дистанционна форма е това, че законовия текст предвижда че тази форма на обучение се отнася за ученици от и над 5ти клас, а тя тогава беше 4ти клас. Сега, когато и предстои да бъде в 6ти , се оказва че те "нямат техническа база" и не предлагат практически дистанционното обучение, предвидено в Закона.
Считате ли , че имам основание да търся отговорност на държавата (неприлагане на закон). Благодаря за вниманието, насоките и идеите! Бъдете здрави!
Случаят е следния: текст от ЗАКОНА за предучилищното и училищното образование Обн., ДВ, бр. 79 от 13.10.2015 г., в сила от 1.08.2016 г., изм. и доп., бр. 98 от 9.12.2016 г., в сила от 1.01.2017 г., изм., бр. 105 от 30.12.2016 г., в сила от 1.01.2017 г., бр. 58 от 18.07.2017 г., в сила от 18.07.2017 г. ) към момента е неприложим. Имам официално заведена кореспонденция от 2018 година , в която Министерство на образованието ме информират, че трябва да изчакам 2019 година, когато детето ми, бидейки вече 5 клас ще може да бъде обучавано в предвидената в чл.113 (1) от Закона дистанционна форма.
/чл. 113. (1) Дистанционна форма може да се организира за обучение в класовете от V до ХІІ включително за:
1. ученици, които по здравословни причини, удостоверени с медицински документ, издаден от съответната експертна лекарска комисия, определена в Закона за здравето, не могат да се обучават в дневна форма;
2. ученици със специални образователни потребности;
3. ученици с изявени дарби;
4. ученици, които поради семейни причини пребивават трайно на
територията на друга държава и не могат да посещават училище на
нейната територия./
Трайно със семейството ми живеем извън страната. Също така държим дъщеря ми да получи българско образование. Две години след първоначалната ми кореспонденция с МО , в която те недвусмислено се позоваха на чл113 от Закона и на това че единствена пречка през 2018 година дъщеря ми да премине в дистанционна форма е това, че законовия текст предвижда че тази форма на обучение се отнася за ученици от и над 5ти клас, а тя тогава беше 4ти клас. Сега, когато и предстои да бъде в 6ти , се оказва че те "нямат техническа база" и не предлагат практически дистанционното обучение, предвидено в Закона.
Считате ли , че имам основание да търся отговорност на държавата (неприлагане на закон). Благодаря за вниманието, насоките и идеите! Бъдете здрави!