bozyo написа:като цяло не съм дал изчерпателен отговор, и няма и да дам. имам си достатъчно други неща за вършене, и мога да си чеша клавиатурата по форуми само в рамките на доброволното дарение от личното си време.
То се вижда кой скучае и има време да си чеше клавиатурата, аз го направих от морален дълг, защото смятам, че когато кажеш "А", трябва да кажеш и "Б". По ми е лесно да за**а тоя форум въобще и без това неговият смисъл е практически изчерпан от дефекациите на т.н. от
nikodim77 паразит и трол и си имам достатъчно работа.
bozyo написа:имал съм достатъчно случаи на невлязли в сила фиш, НП или ПАМ, които въпреки това са приложени само защото в системата на КАТ/ПП някой е написал нещо. включително принудително събрани без уведомление и без покана за доброволно плащане, което (ако не ме лъже паметта) позволява да се съкратят част от разноските за принудително събиране.
И аз съм имал такива случаи, същите не са рядкост, затова съм обяснил хипотезите, на които съм се натъквал.
bozyo написа:а дали бавят връчването? съдебната практика дали за фишовете се прилагат давностните срокове за АУАН е противоречива.
Връчването не го бавят само от МВР, но и от АПИ, макар че последните по-скоро се забавят в издаването, но който се интересува от електронните фишове, нека види съдебната практика по делата за тол таксите, там е "буламач фест". У наше село сроковете по АУАН никога не се прилагат за електронните фишове нито от полицията, нито от административния съд. Поне в това местната практика е "константна", доколкото някой от районния съд не се "окъка" и полицията ги домързи да обжалват.
bozyo написа:първо на първо, не е със сигурност писмо с обратна разписка. имал съм в практиката си и случаи с изпращане през "кварталния", който пише, че е посетил адреса и не е намерил получателя. което не е изненада, отчитайки посещението му през работно време и нежеланието му да посещава по време на присъствие на адреса, разбирай извънработно за него. това, че някой счита някое връчване за незаконосъобразно, не помага силно при претупване от страна на АНО и особено при нежелание от страна на съда да разчопли техническите подробности.
Както къзАх "одеве", както се вика из шопийско, чл. 58, ал. 2 ЗАНН не може да се прилага за електронните фишове. То че за НП може, ама и там полицията не "блестят". Пратили му писмо с обратна разписка, човекът не отишъл да го вземе - хоп, чл. 58, ал. 2 ЗАНН. Да, ама не.
bozyo написа:ха! да бяха само скучаещите, с мед да ги намажеш. само преди няколко дни четох съдебен акт, където първоинстанционният състав считаше, че при наличие на препращащата норма на чл.189, ал.14 ЗДвП (второ) препращане към НК по силата на чл.11 ЗАНН е недопустимо. тъй че всякакви размишления за давностни срокове по НК може да бъдат отхвърлени, законосъобразно или не съвсем. при това често можем да се сблъскаме с тънкостите между производството за отмяна на административното наказание и производството за спиране, прекратяване или отмяна на принудителното събиране.
Съдът не е непогрешим, това, че един съдебен акт е постановен, дори и окончателен, не означава, че е правилен и законосъобразен. Все пак, зависи от практиката. Конкретно за нарушенията по ЗАНН - каквото приема местният административен съд, това е. Както казах, във Велико Търново си ги прилагат сроковете по чл. 34 ЗАНН. В шопийските съдилища - шарено отвсякъде. Е, познавам колеги, които си гледат съвестно работата, ама с тази натовареност не е лесно да прочетеш всичко. За приложението на чл. 11 ЗАНН, дори и в хипотезата на чл. 189, ал. 14 ЗДвП има два вида хора, съответно съдебни състави - чели и нечели Тълкувателно постановление № 1 от 27.02.2015 г. на ВКС по тълк. д. № 1/2014 г., ОСНК и ОСС на Втора колегия на Върховния административен съд. В него изрично се казва, че чл. 11 ЗАНН препраща към уредбата на давността по НК, дори и в самия чл. 11 ЗАНН буквално да не говори за "погасяване на административнонаказателното преследване", както един колега вика "С туй тълкувателно постановление дописват закона". Да, ама чл. 130, ал. 2 ЗСВ казва, че тълкувателното постановление е задължително, т.е. всякаква практика в негово отклонение е незаконосъобразна.
bozyo написа:имал съм случаи, когато автоматично изготвеният от камерата протокол пише 0 (нула) нарушения, но АНО има план да изпълнява. имал съм случай, когато представеният по делото протокол за техническо изпитание посочва грешка над 3%, а след това камерата е призната за годна в рамките на заявените 3%. имал съм случаи със снимка на регистрационния номер в едър план, от който дори автомобила не се вижда, камо ли пътната обстановка и дали автомобилът е на посоченото във фиша място. имах случай за фиш, съставен по време, когато полицай съставя АУАН на същия водач на 70-80 км от посоченото във фиша място, но съдът въпреки това не уважи абсурдността на съвпадението. няма проблем да правиш две нарушения на две достатъчно отдалечени места, стига овреме да си платиш и двете глоби.
Нередовността в протокола за мен лично не води до автоматично "отпадане" на нарушението, все пак нали това е основен принцип в наказателния процес - чл. 14, ал. 2 НПК, че няма "царица на доказателствата". Зависи все пак доколко нередовността поставя под съмнение правилното установяване на нарушението. Протоколът по чл. 10 от НАРЕДБА № 8121з-532 ОТ 12 МАЙ 2015 Г. за условията и реда за използване на АТСС не съм убеден, че се изготвя "автоматично" от устройството, ползва се шаблон, който се попълва на ръка с химикал, така правят у наше село ченгетата. Може да внесе съмнение, ако има нередовност, както казах - с дистанцията до знака за ограничение. Пишат, че устройството е "в района на 6-ти километър", да, ама в 1 километър има 1000 метра, знакът е сложен преди началото на "6-ти километър" според Общината, а дистанцията на заснемане е 75 метра. Е, аджеба, бил ли е автомобилът в зоната на знака или не, ако АТСС е в началото на "6-ти километър"? Това, че са написали 0 установени нарушения, ако има съмнение дали наистина е установено такова нарушение, винаги трябва да се провери с другите доказателства - качествена снимка, видеозаписа от нарушението, при необходимост. За грешка над 3% никога не съм срещал, не очаквах полицаите да са толкова немарливи, но пак не се знае какво ще направи съдът - може да приеме, че следва да приспадне по-висок толеранс за грешка от вече приспаднатия 3%-ов и ако все още е в нарушение - да измени най-малкото ЕФ в частта на наказанието. Повечето съдии сигурно ще скочат директно на отмяната. Не съм видял ЕФ да има изискване да се издаде на мига, на момента. Така че, ако нарушението е извършено по-късно, няма пречка да му съставят АУАН, стига наистина за тези 70-80 км да може да ги измине и да не става въпрос за едно и също нарушение. Две нарушения на едно и също място иначе не може. Дори и "обикновен фиш" по чл. 186, ал. 4 ЗДвП не се изисква да се издаде на мига, но следва да се отрази датата и часа на констатацията на нарушението.
bozyo написа:по-често знакът е за 80 км/ч, защото АПИ счита тази скорост за безопасна при движение в тунел. по-рано в темата имаше някакво кръстосване на шпаги по повод ограничение със закон или ограничение със знак, но досега на магистрала не съм виждал тунел без знак. по други републикански пътища, в отсъствието на знак за 80 км/ч, е приложимо стандартното ограничение за 90 км/ч извън населено място.
по магистрала "Хемус" виждам почти всеки ден две други глупости, едната от които е атакуема, другата по-трудно:
1. след Ботевград има ограничение 120 км/ч и табела за действие на знака 27 км. само дето след знака има и кръстовище, и други знаци, та действието на този знак е ...хм, неясно.
2. между втория и третия тунел посока Варна ограничението започва 1000 м преди тунела, идват знаци 120, 100, 80 км/ч, като последният сочи тунела като препятствие и разстояние до него 650 м. любима хранилка на полицаите, често дебнат с камера.
Щом 80 км/ч считат, така да е, аз не съм обръщал внимание къде конкретно колко е ограничението, като го видя, го спазвам. Авторът изначално каза, че било 90 км/ч, но това дали е така или не, нека скучаещите да отидат да видят. По други републикански пътища, които не са магистрали и не са в рамките на урбанизираните територии и г-н
glist1 знае колко е и без да се казва, освен ако не са т.н. "скоростен път", но из моя край такива чудеса няма, обещават ни 30 години магистрала, още не са копнали и 1 сант.
Мисля, че и двете "хипотези" са трудно атакуеми. Втората ясно защо, първата - защото на магистралите технически кръстовища не може да има, поне по дефиниция. Съгласно § 6, т. 8 ДР на ЗДвП "кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на
едно ниво. Според чл. 3, ал. 7, т. 2 ЗП пресичането на други пътища, железни или трамвайни линии с автомагистрала става на
различни нива. Това, дет му викат "детелина", свързана с "рампи" и тем подобни, не са кръстовища по смисъла на закона.
nikodim77 написа:Колега Войков,
Запознат съм с цитираното от Вас ТР. И макар да съм с резерви досежно някои от твърденията му да, резонно е... Относно сроковете по 34 –ЗАНН единствено този за едногодишния период в който не е съставен акт (фиш) се взема по-сериозно впредвид в съдебната практика.
Последен случай е с връчен фиш на собственик на МПС, за нарушение извършено преди 11 месеца, той пуска декларация по реда на ЗДвП, през това време изтичат 12 месеца, и АНП е прекратено, без издаване на ЕФ по отношение на водача, управлявал МПС.
Според мен такава следва да е практиката по ЗАНН - чл. 34 да не се прилага за ЕФ. Първите срокове са за "съставяне на АУАН", нямаме съставяне на АУАН, имаме издаване на ЕФ. Вторият срок е за издаване на НП, нямаме НП. ТР казва, че процедурата е различна. Да, то хубаво би било администрацията да не бави, да бърза, да търси, да издирва, такава е била идеята на този закон, приет през миналия век, но сега дали тази бързина е възможна, доколкото всеки може да има постоянен и настоящ адрес, но да не пребивава на него. Едно време "жителството" е ограничавало хората в придвижването и местоживеенето, населението е било по-малко мобилно, а електронните неща трудно навлизат в държавната (в широк смисъл) администрация. Ами какво става, ако имаме образувано досъдебно производство или отказ на прокурора да образува такова след сигнал с твърдения за извършено престъпление, когато след 2-3 години делото е изпратено на съответния наказващ орган, без да е съставен АУАН? Трябва ли да се прилагат някакви 1-годишни, 3-месечни и 6-месечни срокове. Според мен не, няма изискване когато прокурорът изпраща делото на наказващия орган, да бъде съставен АУАН. Хайде, в хипотезата на отказ от образуване на наказателно производство от прокурора, то там най-вероятно сроковете по ЗАНН може и да не са изтекли. Вече, ако имаме ДП, отиват поне 6 месеца в "разследване".
Колкото до дадения от Вас пример как е постъпил АНО след подадена декларация от собственика на МПС, аналогичен случай у моя вилает - след 1-2 години връчват на управителя на ЕООД фиш, че автомобил, собственост на дружеството, е извършил нарушение за скорост. Подадена е декларация с копие от СУМПС на водача, който е карал, издаден нов ЕФ на водача, връчен му е 2023 г. февруари или март, самото нарушение беше май от края на 2019 г., ЕФ не се сещам кога беше издаден. Жалбата - чл. 34 ЗАНН изтекъл, чл. 82 ЗАНН изтекъл, бля, бля, бля. Първа инстанция потвърждава, втора инстанция потвърждава първа + 80 лв. разноски на ОДМВР, общо пасив 130 лв. с глобата, бам - "на домой" - както викаше "Лъчо Коняка" едно време на лекции. Всичко това се развива и приключва до есента на 2023 г., така че формално абсолютната давност по любимия ни НК не е изтекла. ЧСИ му образувал изпълнително дело (може би заради 80-те лева разноски, тях публичните изпълнители отказват да събират) - обжалва ИЛ, обжалва нещо друго. Без разглеждане, щото не изпълнил указания и не внесъл такса (даа, местният административен съд държи и на такси за частни дела). Направил опит за възобновяване. 0% шанс за успеваемост според мен, не знам какво е станало по-нататък. От 50 лв. глоба, с разноските за ЧСИ сигурно има тотал 500 лв. да плаща. Да се оправя.