начало

Тълкувателно решение: И чиновниците в МВР имат право на пари за храна Тълкувателно решение: И чиновниците в МВР имат право на пари за храна

Връщане на нова дефектна стока

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот medunka7 » 08 Мар 2021, 20:17

Здравейте!

Бих искала да попитам дали някой знае: има ли законов срок, в който да мога да върна новозакупена пералня, която според мен има дефект (при една от програмите прескача центрофугирането). Ползвала съм я 4 дни. От търговската верига, от която я закупих, ми отговориха, че не можело току-така да връщам стоки безпричинно. Ако съм настоявала, те щели да ми изпратят техник, който да я погледне, но ако не откриел проблем, трябвало да заплатя за диагностиката. Аз не намирам никаква логика пералнята да се държи по различен начин, само заради градуса на пране - при 30°C и 60°C прави едно, а при 40 °C - друго, но естествено, че той ще ми каже, че просто самата програма е такава. По принцип имам право уж да я върна в срок от 14 дни, тъй като е закупена онлайн, но на практика, май че ще се окаже друго.

Благодаря предварително!
medunka7
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 24 Окт 2018, 12:23

Re: Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот nikodim77 » 08 Мар 2021, 21:35

Здравейте,
Твърдите,че пералнята е закупена „онлайн” – договор от разстояние? Ако е така, то имате 14-дневен срок, считано от датата на приемане на уреда, да върнете същия без да давате подробни обяснения. Естествено е при Вашите изисквания те да протакат, защото изпускане на срока, ще Ви лиши от възможността да върнете пералнята и ще започне едно ходене по мъките с рекламации, ремонти и т.н., които по закон могат да са в срок до един месец, и така три пъти в рамките на гаранционния срок и едва тогава можете да говорите за връщане или замяна.
И тъй като вероятността да срещнете некоректност е значителна, то следва да предявите желанието си да върнете продукта в 14-дневния срок по явен - доказуем начин.

Между другото (извън правната тематика), готов съм да се обзаложа, че пералнята е -„Indesit”? :roll: :mrgreen:
Тези боклукчиви „произведения на гениалността” правят именно този проблем.
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1289
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Re: Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот medunka7 » 09 Мар 2021, 10:57

nikodim77 написа:Здравейте,
Твърдите,че пералнята е закупена „онлайн” – договор от разстояние? Ако е така, то имате 14-дневен срок, считано от датата на приемане на уреда, да върнете същия без да давате подробни обяснения. Естествено е при Вашите изисквания те да протакат, защото изпускане на срока, ще Ви лиши от възможността да върнете пералнята и ще започне едно ходене по мъките с рекламации, ремонти и т.н., които по закон могат да са в срок до един месец, и така три пъти в рамките на гаранционния срок и едва тогава можете да говорите за връщане или замяна.
И тъй като вероятността да срещнете некоректност е значителна, то следва да предявите желанието си да върнете продукта в 14-дневния срок по явен - доказуем начин.

Между другото (извън правната тематика), готов съм да се обзаложа, че пералнята е -„Indesit”? :roll: :mrgreen:
Тези боклукчиви „произведения на гениалността” правят именно този проблем.



Здравейте!

Благодаря Ви за отговора! Пералнята е AEG, не че е от значение :).

"Да предявя желанието си да върна продукта в 14-дневния срок по явен - доказуем начин" - предвид че пералнята е закупена онлайн, дали ще може на място във физическия магазин да входирам искане за връщане на стоката?

Друго, което ме притеснява, е че изхвърлих излишните упътвания за работа, които са на чужд език (оставих си само на тези на български), както и стиропора, тъй като си мислех, че купувам "хубава марка" и изобщо не съм очаквала, че ще се налага връщане... Това дали може да е основание за отказ от страна на търговеца да я приеме?

Сега чакам да ми се обади техен техник, който да дойде да я погледне. Не съм сигурна обаче, че искам да ми я ремонтират. Взела съм пералня за 1000 лева, която очаквам да работи поне 10 години и не ми се правят компромиси. Техникът в действителност може да я поправи, но доверието ми е силно разклатено и просто не я искам.
medunka7
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 24 Окт 2018, 12:23

Re: Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот nikodim77 » 09 Мар 2021, 14:34

Здравейте отново,
За да сте наясно с условията на връщане, следва да се запознаете с общите условия на договора за продажба, както и да вникнете в тяхното съдържание. Да, вярно е, че ОУ не могат в своите клаузи да дерогират закона, който предполага връщане на онлайн – закупен продукт в определен срок, като в същия закон не са посочени условия. Но все пак освен на потребителя, то и на търговеца му се дължи някаква защита от недобросъвестни потребители. Такива защити са налични в договорите за продажба, които повечето компании имат и всеки клиент е с достъп до тях. Още повече, че вероятно, закупувайки (поръчвайки) уреда сте отметнала, че сте запозната и съгласна с ОУ на търговеца.
Ето примерна извадка от ОУ на онлайн-търговец:
Да пазите оригиналната опаковка и пълната окомплектовка на получения продукт. Пазете всичко, наистина всичко - кутии, книжки, найлончета и торбички
Имате право да тествате закупения продукт и да се уверите че Ви хареса, но сте задължени да го пазите в безупречно състояние и вид. Върнатия продукт трябва да бъде без следи от употреба, без драскотини, без следи от удари и с всички защитни покрития, които продукта е имал при получаването му.
Оригиналната опаковка, всички книжки и документи, вкл. документите за собственост, трябва да са здрави, да не са надраскани или повредени.

Предполагам ,че щом липсват елементи от окомплектовката (изключвам стиропора и найлона, макар търговците да държат и на тях), но сочите описания на други езици, които ще са мотив за отказ да Ви бъде приета пералнята.

пп. И пак извън правната тематика:
Предположението ми в предходния ми пост се базира на професионалния ми опит, който е ремонт на битови уреди – основно перални. С този занаят издържам семейството си и обучението ми по специалността „право” във ВТУ. И посочената марка "indesit" правят изключителни келешлъци. За Ваше съжаление сте си закупила само един надпис „AEG”? Днешните „Аег-ета” нямат нищо общо с едно такова от преди 5- 10, че и повече години назад. Сега са просто марки и неизвестни сглобки, независимо какво Ви убеждават в магазина (сайта). Проблемът във Вашия случай е 99% софтуерен, та вероятно колегата, който ще дойде ще включи лаптоп към пералнята и ще отстрани проблема. Или ще свали лицевият панел, за да направи същото, но в сервиза. Ако пералнята е комбинирана със сушилня, не се надявайте да Ви работи 10 години! Дано изкара 5-6 без намеса на колега. :roll:
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1289
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Re: Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот gridiron » 02 Апр 2021, 21:09

nikodim77, по отношение на Indesit Ви вярвам

На три програми пералнята спира и иска пак да натиснеш копчето за да
продължи цинтрофугирането Било нормално
gridiron
Потребител
 
Мнения: 290
Регистриран на: 10 Ное 2013, 21:28

Re: Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот nikodim77 » 03 Апр 2021, 02:21

Привет,
Когато ми се обади клиент и ми каже, че проблемът му е с „Индезит” или производните на тази фирма, се чувствам като пред казус по МЧП… (още са ми пресни чувствата от изпита в Петък!) :D
Във Вашия случай не, не е нормално! И не ми се вярва това да Ви го е казал колега - кадърен?! Пералнята е с проблем, и ако е гаранционна си търсете гаранционните права. Ако не е гаранционна, трябва да я види утвърден специалист, че тези издънки на човешкия технически „гений” са много мръснишки за нас, които ги ремонтираме. Скоро една ме мъчи два дена (електрониката ѝ естествено) та ми идваше да хвърля платката и да кажа на клиента да си купи друга, ако ще и летяща чиния, но не и от тази марка. Е, оправих я, по-скоро от професионален инат или както казват „спортна злоба”. В крайна сметка от мен се иска да се оправи а не да мрънкам с "не мога"... :roll:
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1289
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Re: Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот doondie » 07 Апр 2021, 16:30

Доста притеснителна констатация... Всички членове за рекламация на стока в ЗЗП са отменени тази година с ефект от 01.01.2022 г. Чия идея е тази идиотщина?!

По поставения казус - не мисля, че възможността за връщане се отнася до стока, която вече е използвана. Би следвало да се направи рекламация. Ако проблемът е софтуерен, ще го отстранят и готово.
Несъответствието, което не е особено съществено, подозирам, че може и да е било предварително известно на търговеца, така че може да се пусне жалба до КЗП, пък те да преценят.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 539
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: Връщане на нова дефектна стока

Мнениеот nikodim77 » 07 Апр 2021, 21:56

Здравейте,
Всички членове за рекламация на стока в ЗЗП са отменени

Уважаеми doondie, бихте ли обосновал твърдението си, особено така както е натвърдено с израза – „всички”?!? Не забравяйте, че имаме ТЗ, ЗЗД, и съответните Е-регламенти и директиви, така че не мога да споделя твърдостта в мнението Ви… :wink:
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1289
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта


cron