начало

Обявиха три конкурса за 37 места в административните съдилища – 18 са за външен Обявиха три конкурса за 37 места в административните съдилища – 18 са за външен

нотариален акт за офис

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


нотариален акт за офис

Мнениеот mar_ia » 06 Окт 2012, 09:02

Моля, за помощ и разяснения. ситуацията е следната: физическо лице съм и собственик на земя в УПИ
обезщетиха ме при строителството с офис, но какво става в последствие не мога да разбера, ето и хронология на събитията:
1.в ценообразуване е записан като офис - 07.2008г.
2.имам издаден нотариален акт за учредяване право на строеж на офис в жилищна кооперация съгласно архитектурен проект - 12.2008г.
3.в договора за строителство е записан като офис - 02.2009г.
4.има поправка на проекта на гараж - 04.2009
5.в разрешителното за стоеж имота е записан като гараж - 05.2009г.
6.в кадастралната карта имота е вписан като офис - 06.2010.
7.в акт за въвеждане в експлоатация е записан като гараж - 08.2012г.
8.в декларацията подадена в местни данъци и такси е записан като офис - 09.2012г.
Искам да го ползвам като офис и да си плащам данъците като такъв или да го давам под наем като офис.
Въпросът ми е: възможно ли е да бъда санкционирана като незаконно строителство, възможно ли е да отменят акта за въвеждане в експлоатация за офиса и кой акт стои по-високо в нормативната уредба и от гледна точка на законите кой е с по-голяма тежест евентуално ако се стигне до съд?
Моля за помощ и разяснения, предварително благодаря Ви!
mar_ia
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 06 Окт 2012, 08:25

Re: нотариален акт за офис

Мнениеот julyanvonemona » 06 Окт 2012, 17:49

Определящо е разрешението за строеж, още повече че и съобразно него обекта е въведен в експлоатация като гараж. От тук нататък всички останали действия застават под команда "равнис" и се поправят съобразно това фактическо положение! Ако искатеа да преустроите така създадения гараж в офис трябва да го направите чрез инвестиционен проект и ново разрешение за строеж. В случай че обекта се намира в София - няма да стане! Противоречи на чл.18 (2) от ЗУЗСО
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52

Re: нотариален акт за офис

Мнениеот mar_ia » 07 Окт 2012, 07:08

От Бургас съм.

"Ако искате да преустроите така създадения гараж в офис трябва да го направите чрез инвестиционен проект и ново разрешение за строеж."

Само инвестиционен проект ли трябва? Към него други документи не се ли изискват?
Молба за ново разрешително за строеж към кой се отправя към районния архитект или към главният архитект на общината?
Новия инвестиционния проект гледа ли се на експертен съвет?
Това което важи за София /забраната/ важи ли и за Бургас?
mar_ia
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 06 Окт 2012, 08:25

Re: нотариален акт за офис

Мнениеот julyanvonemona » 07 Окт 2012, 08:54

За Бургас не важи! ЗУЗСО е специален зцакон за територията на Столична община. Побързайте обаче защото "умниците" от София имат голямо влияние в МРРБ и се готвят да внесат изменение на ЗУТ по начин забраната да важи в цяла България. А до кого и какви молби и за какво трябва да подавате попитайте някой бургаски колега архитект или в общината. Има тенденция без все още да е регламентирана в ЗУТ , да не ви разрешат, но отказа може да се обжалва пред органите на ДНСК-Бургас.
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52

Re: нотариален акт за офис

Мнениеот mar_ia » 09 Окт 2012, 07:27

Не мога ли да оставя всичко така както е /да не променям нищо/ да си плащам данъците като офис и след 10 години по давност нещата да се уредят от само себе си?
mar_ia
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 06 Окт 2012, 08:25

Re: нотариален акт за офис

Мнениеот julyanvonemona » 09 Окт 2012, 13:07

mar_ia написа:Не мога ли да оставя всичко така както е /да не променям нищо/ да си плащам данъците като офис и след 10 години по давност нещата да се уредят от само себе си?

С десетгодишна давност евентуално се придобива право на собственост, но не и промяна предназначението на обекта. Това става само с проекти и разрешение за строеж.
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52


Назад към Строителство и регулация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта


cron