Няколко въпроса относно ЗУЕС
Публикувано на: 31 Окт 2012, 22:46
Здравейте,
Извинявам се ако на това което питам вече е било отговорено, но не намерих нищо задоволително с търсачката на форума.
Първото ми питане е относно:
" 3. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) за извършване на полезни разходи и за получаване на кредити - с мнозинство не по-малко от 75 на сто идеални части от общите части; "
5. (нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) за обновяване, за извършване на основен ремонт и за усвояване на средства от фондовете на Европейския съюз и/или от държавния или общинския бюджет, безвъзмездна помощ и субсидии и/или собствени средства или други източници на финансиране - с мнозинство не по-малко от 67 на сто идеални части от общите части;
Какво означава полезни разходи? Всеки ремонт, смяна на дограми/домофони/врати облагородяване? Или нещо специфично?
75% от представените на събранието идеални части или от общите идеални части се има в предвид?
Тоест собствениците на 75% от всички общи части трябва да са съгласни с даден ремонт или 75% от присъстващите?
Примерно не е имало първи кворум отлага се с 1 час и представените ИЧ са само 50%. 75 % от тези 50 ли се броят или просто с такова присъствие не може да се гласува по ремонти?
Другото ми питане е относно Управителният съвет/Управител:
В закона до колкото разбирам не се позволява да има само Управител (1 човек), а трябва да е Управителен съвет от минимум 3ма души, да е с нечетен брой членове и Прецедател (на който му се казва Управител). Когато ме избираха за дом. упр. преди една година понеже никой небеше си направил труда да види, че има такова нещо като ЗУЕС камо ли да го прочете, ме избраха мен за Дом. УПР, една жена за касиерка (която и преди това си беше) и един друг съсед за Контрольор и това е.
Законно ли е така да оперираме или трябва да се прегласуват нещата.
Моля за помощ. Запръв път се зблъсквам с четене на закони и тълкуване и малко ми идва нанагорно ...
Благодаря предварително
Извинявам се ако на това което питам вече е било отговорено, но не намерих нищо задоволително с търсачката на форума.
Първото ми питане е относно:
" 3. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) за извършване на полезни разходи и за получаване на кредити - с мнозинство не по-малко от 75 на сто идеални части от общите части; "
5. (нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) за обновяване, за извършване на основен ремонт и за усвояване на средства от фондовете на Европейския съюз и/или от държавния или общинския бюджет, безвъзмездна помощ и субсидии и/или собствени средства или други източници на финансиране - с мнозинство не по-малко от 67 на сто идеални части от общите части;
Какво означава полезни разходи? Всеки ремонт, смяна на дограми/домофони/врати облагородяване? Или нещо специфично?
75% от представените на събранието идеални части или от общите идеални части се има в предвид?
Тоест собствениците на 75% от всички общи части трябва да са съгласни с даден ремонт или 75% от присъстващите?
Примерно не е имало първи кворум отлага се с 1 час и представените ИЧ са само 50%. 75 % от тези 50 ли се броят или просто с такова присъствие не може да се гласува по ремонти?
Другото ми питане е относно Управителният съвет/Управител:
В закона до колкото разбирам не се позволява да има само Управител (1 човек), а трябва да е Управителен съвет от минимум 3ма души, да е с нечетен брой членове и Прецедател (на който му се казва Управител). Когато ме избираха за дом. упр. преди една година понеже никой небеше си направил труда да види, че има такова нещо като ЗУЕС камо ли да го прочете, ме избраха мен за Дом. УПР, една жена за касиерка (която и преди това си беше) и един друг съсед за Контрольор и това е.
Законно ли е така да оперираме или трябва да се прегласуват нещата.
Моля за помощ. Запръв път се зблъсквам с четене на закони и тълкуване и малко ми идва нанагорно ...
Благодаря предварително