начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

Новоизлюпен домоуправител - малко въпроси.

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Новоизлюпен домоуправител - малко въпроси.

Мнениеот kirofabv » 11 Май 2012, 22:33

Привет.
Тези дни ме избраха за домоуправител. Амбицирал съм се да предложа и се захвана с няколко неща за облагородяване и обновяване на входа та искам всичко да е ок, което пък поражда малко въпроси:
1. Трябва ли да ходя да се регистрирам в общината или да нося някакви документи за да декларирам, че вече сме юридическо лице. От години не е имало домоуправител във входа.

2. Какви книжа и документи трябва да проверя и в какво състояние трябва да са? Трябва ли да инициирам ревизия на касата? Какво ще ме посъветвате?

3. Подехме процедура по организиране смяна на вертикалните щрангове и всичко е прието с пълно мнозинство без 1-2 апартамента от 27, които не са плащали никакви пари нито за стълбище, нито за асансьор с години и с тях 100% ще има проблем. Та доколкото знам трябва всичко да е по процедура за да мога да използвам административни лостове за да се накарат тези хора да позволят полагането на вертикални щрангове през техния апартамент, а и да платят за това. Съответно ще е добре от сега да се запозная какви са процедурите защото събирането на капаро стартира. Така де - как да процедирам?

4. Какво друго трябва да знам?

Много ви благодаря предварително.
Поздрави!
kirofabv
Младши потребител
 
Мнения: 12
Регистриран на: 19 Окт 2011, 21:04

Re: Новоизлюпен домоуправител - малко въпроси.

Мнениеот TheOldMan » 12 Май 2012, 00:29

Поне за София има някаква кампания за регистриране на етажните собствености. Попълва се една бланка с данни за сградата - РЗП, брой етажи, тип строителство (панел, монолитна..) още някакви глупости... и се предава в общината. Има доста писано в нета : http://www.blgmun.com/bg/content/150/%D ... 0%BD%D0%B0
Отделно се представя протокол от ОС с решението за избор на управител. Издават ви едно ламинирано листче в удостоверение на това, че вие сте управител - абсолютно безполезно харчене на пари според мен, но ако няма какво друго да правите - подайте документите да запълвате работното време на общинарите ...
А ... не съм сигурен, че сте ЮЛ по смисъла на закона. За да станете трябва да се направят някакви стъпки, които не ги знам какви са, а и не съм сигурен че ще са повече от полза, а не във вреда. Щото монополистите могат да се усетят и да почнат да търсят неплатените сметки за ток, вода и парно от ЮЛ и да прехвърлят бремето за разпределянето на дължимото върху вашата глава. Ползи... не вижда, освен някакви имагинерни възможности за кандидатстване за заеми за саниране на сградата.

2. Ами... силно препоръчително е да знаете с какво разполагате, и къде са отивали парите при предишното ръководство, ако е имало такова. Другия вариант е да "теглите чертата", да приемете това което има в касата и да почнете да си водите счетоводството от днешна дата нататък. Който го интересува къде са отишли парите в предния период -да пита предното ръководство...
3. Доста сложно е това с принудителното събиране на пари от нежелаещи да плащат съкооператори. Ще ви трябва адвокат, време и пари. Аз лично просто не се занимавам с тях - пиша в книгата че дължат еди-колко си, а кога ще ги платят... не знам. За съжаление нямах възможност да наблюдавам постоянно работата на бояджиите при ремонта на входа, и пропуснах да им кажа да не боядисват около вратите на длъжниците... :) Щеше да е едно малко публично назидание - целия вход нов и боядисан, а входните врати на длъжниците и стената около тях да са мръсни, очукани и надраскани.
За тръбите - писах преди време в друга тема. Предупредих, че първия който откаже да плати за подмяната остава със старите тръби - майсторите режат отдолу и оставят старите тръби в неговия имот. Да се оправят сами като им текнат след някоя и друга година. Оказа се че като майсторите почнаха работа, от нашата страна всички успяха да извадят парите отнякъде. Отсрещната половина не можаха да се организират, и сега нямат циркулация на топлата вода поради спукана тръба и ... общо-взето нямат топла вода. Да се оправят, да си търсят майстори, аз няма да обикалям втори път да търся.
С асансьора е малко по-тегаво, но един разговор на 4 очи с техника поддържащ асансьора - да отлага отстраняването на повредата с 2-3 дена - макар и да причинява неудобства и на изрядните платци има доста благотворен ефект :)

4. Друго... абе приключение си е. Преди 2 часа изхвърлих от входа един пиян клошар, който се опитваше да влезе с количката с отпадъци в асансьора. Отивал на гости... Опитаха се да открадната решетката на асансьора. Като се счупи, първо ми звънят на мен, макар че в кабината има залепен телефон на техниците. Аз трябва да сменя крушката, да разбера откъде точно тече някаква тръба и да организирам ремонта, да оправя заключването на входната врата, да разбера кой е разбил отново всички мазета, да сезирам неизвестно кой за това, че пияницата от последния етаж пак реже нещо в хола си, че студентите от 4-я етаж отново са правили купон до 2 часа посред нощ, че еди-кой си простирал чаршафите по дължина, а не по широчина и висяли пред прозорците на живущия отдолу и му закривали слънцето... абе голям сеир е :)
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: Новоизлюпен домоуправител - малко въпроси.

Мнениеот kirofabv » 12 Май 2012, 10:17

Благодаря ти TheOldMan за изчерпателния и полезен отговор.
Доста съм разочарован, че нямам начин да принудя нежелаещите за щранговете защото са по средата на блока и още по-лошо - под мен, което обезсмисля смяната на щранговете нагоре. Четох в закона, че са длъжни да платят за обновяването на общите инсталации.

Въпреки тромавата процедура за принуждаване за която обяснявате може ли малко по-подробно каква е точно. Четох, че има и процедура с която може да се поиска и заплащането на незаплатените месечни такси за асансьор и чистачка и т.н. заедно с глоби и лихви.
Та е добре да съм наясно каква е процедурата точно и какво трябва да направя за да мога да я задействам.

Ако някой друг има също какво да добави - благодаря предварително. ;)
kirofabv
Младши потребител
 
Мнения: 12
Регистриран на: 19 Окт 2011, 21:04

Re: Новоизлюпен домоуправител - малко въпроси.

Мнениеот fantasti4na » 10 Юни 2012, 17:10

Здравейте! :)

Може ли и от мен 1-2 въпроса?

1. Става въпрос за домашните любимци във входа - кучетата се вписват в домовата книга или има отделна Книга за домашните любимци?
А как стои въпроса с котките? Доколкото знам, за тях не се изисква чип и регистрация в общината - трябва ли да се вписват от домоуправителя и къде?

2. някакво Заявление за етажна собственост трябва да се попълва - що е то? В общината ли го подавам? Свързано ли е с Новия кадастър

3. Това е нещо ново - какво трябва да направи домоуправителя?

НАРЕДБА № РД-02-20-8
от 11.05.2012 г.
за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост
(Обн. ДВ. бр. 40 от 29 май 2012 г.) :idea:


Поздрави! :)
fantasti4na
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 02 Фев 2012, 12:35


Назад към Етажна собственост


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта


cron