Длъжници в Етажна собственост - как да постъпи Упр.съвет?
Публикувано на: 05 Дек 2011, 15:34
Здравейте,
Пиша ви с молба за съвет.
На 02.02.2011 с Общо събрание бях избрана за зам. управител на Етажната собственост. На същото събрание бяха взети важни решения за извършването на няколко ремонта в сградата - подмяна на ВиК инсталацията, подмяна на входната врата и домофонната система. Беше определен и срока за събиране на оферти и извършването на ремонтите.
Управителния съвет изпълни в срок всички решения на ЕС и свика ново ОС. На следващото Общо събрание представихме 4 оферти за подмяна на вратата и 4 за домофонната ситема. Поканихме и представители на 3 фирми занимашащи се с ВиК ремонти да презентират предложенията си.
В края на събранието бяха избрани чрез единодушни гласувания конкретни оферти за планираните ремонти.
След второто ОС управителя подписа договори /в които бяха заложени без промяна параметрите от гласуваните оферти/ с фирмите избрани за изпълнители.
Всички ремонти бяха извършени в срок.
За подмяната на входната врата и домофонната сисема заплатихме веднага.
За подмяната на Вик Инсталацията заплатихме първоначално 8000лв. и два месеца по-късно, съгласно договора още 2000лв.
От общата сума дължима за този ремонт остана малка част /1747лв/, които все още са дължими на изпълнителя.
За да направим всички плащания използвахме средства от касата на ЕС съгласно рещението на ОС, но те се оказаха недостатъчни. За да събере недостигащите средства УС подготви бюджет и разпредели недостигащата сума м/у съсобствениците. От 18 събственици заплатиха 13.
За дължимата сума от 1747лв. фирмата изпълнител ще завете дело с/у ЕС.
Фирмата най-вероятно ще спечели делото т.к. те извършиха всичко много качествено и в срок.
Потърпевши от създалата се ситуация 13-те семейства, които солидарно с длъжниците ще трябва да плащат отново.
Моля за съвет - има ли изход за редовните платци и какво може да предприеме УС.
Пиша ви с молба за съвет.
На 02.02.2011 с Общо събрание бях избрана за зам. управител на Етажната собственост. На същото събрание бяха взети важни решения за извършването на няколко ремонта в сградата - подмяна на ВиК инсталацията, подмяна на входната врата и домофонната система. Беше определен и срока за събиране на оферти и извършването на ремонтите.
Управителния съвет изпълни в срок всички решения на ЕС и свика ново ОС. На следващото Общо събрание представихме 4 оферти за подмяна на вратата и 4 за домофонната ситема. Поканихме и представители на 3 фирми занимашащи се с ВиК ремонти да презентират предложенията си.
В края на събранието бяха избрани чрез единодушни гласувания конкретни оферти за планираните ремонти.
След второто ОС управителя подписа договори /в които бяха заложени без промяна параметрите от гласуваните оферти/ с фирмите избрани за изпълнители.
Всички ремонти бяха извършени в срок.
За подмяната на входната врата и домофонната сисема заплатихме веднага.
За подмяната на Вик Инсталацията заплатихме първоначално 8000лв. и два месеца по-късно, съгласно договора още 2000лв.
От общата сума дължима за този ремонт остана малка част /1747лв/, които все още са дължими на изпълнителя.
За да направим всички плащания използвахме средства от касата на ЕС съгласно рещението на ОС, но те се оказаха недостатъчни. За да събере недостигащите средства УС подготви бюджет и разпредели недостигащата сума м/у съсобствениците. От 18 събственици заплатиха 13.
За дължимата сума от 1747лв. фирмата изпълнител ще завете дело с/у ЕС.
Фирмата най-вероятно ще спечели делото т.к. те извършиха всичко много качествено и в срок.
Потърпевши от създалата се ситуация 13-те семейства, които солидарно с длъжниците ще трябва да плащат отново.
Моля за съвет - има ли изход за редовните платци и какво може да предприеме УС.