toni_sf написа:Вие живеете в тип затворен комплекс, какво очаквате, имате си решение на ОС .Не сте го оспорвали в срока .
така че и 3000евро да Ви искат на месец, ще си ги плащате
vikipeshkina написа:Не разбрах,след като не ползваме консумативи,защото сме с отделен вход,длъжни ли сме да плащаме ...
Да! ...Колко - е отделен въпрос!
vikipeshkina написа:...да плащаме 10 евро БЕС ДДС след като е прието на общо събрание ?
чл 51(3)гласи който отсъства за месеците да плати 50%,оправданието им е че е сезонно управление,а тока е за 12 месеца,както и заплата за управител,и т.н.
На ОС, могат да решат, да им "плащате" и по 50'000 Е/месец. Това, не е Ваш проблем!
П.П. Решенията на ОС, най-малкото, не могат да противоречат на закона, морала и добрите нрави!
ЗУЕС - Чл. 51. (1) Консумативните разходи и разходите за текущо поддържане за общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите.
(2) Деца до 6-годишна възраст и обитатели, които пребивават в етажната собственост не повече от един месец, не заплащат разходите по ал. 1.
(3) Собственик или обитател, който отсъства повече от един месец, заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от консумативните разходи по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателя на управителния съвет (управителя).
(4) Когато по решение на общото събрание на собствениците или на сдружението в сградата има портиер, разходите за него се разпределят при условията и по реда на ал. 1 и 3.
(5) Собственици или обитатели, които упражняват професия или извършват дейност в етажната собственост, при която достъпът на външни лица е по-голям от обичайния, заплащат консумативни разходи до петкратния размер на разходите по ал. 1.
(6) Собственици или ползватели на магазини, ресторанти, производствени, стопански и други помещения с нежилищно предназначение заплащат консумативните разходи в размера по ал. 5.П.П.
И в допълнение на поста - от 31 Окт 2010, 11:27 - думата "ревизия" на касата на ЕС, говори ли Ви нещо?! След като сте в КС на ЕС, Ваша работа е, да контролирате изразходването на средствата на ЕС - по предназначение, приходите в касата на ЕС, както и общите средства в наличност (в касата на ЕС), като цяло!Т.е.
Съгл. счетоводните документи: Дали действително, Х лв., са изразходвани - за това и това?!; ...Дали действително У лв., са изразходвани за това и онова?!; Дали действително, Z лв. - представляващи обща сума за месеца (примерно), действително са изразходвани, като цяло - за консумативи и текуща подръжка на Общите части на ЕС или не са?!; Има ли злоупотреба със средствата на ЕС (т.е. примерно, изразходване не по предназначение)?!; Какви средства има в касата, към момента на проверката в действителност?!; Какви приходи има в касата на ЕС - от къде, как и защо?! и т.н., и т.н.;
Не забравяйте, че във Вашия случай, ЕС, разполага, както с разходи, така и с ПРИХОДИ - които също са общи за ЕС! vikipeshkina написа:Не нямаме сдружение,мисля че е коплекс от затворен тип.Води се Представителна сграда с магазини,офиси и апартаменти с басейн за сезонно обетаване . ...
...Това, би трябвало, само да Ви радва!
...Контролният съвет (контрольорът), следва да извършва проверка на касата -
най-малко веднъж годишно!
ЗУЕС - Чл. 24. (4) Контролният съвет (контрольорът) контролира дейността на управителния съвет (управителя) по изпълнението на бюджета и решенията на общото събрание за изразходването на средствата на етажната собственост.
(5) Контролният съвет (контрольорът) извършва проверка на касата най-малко веднъж годишно и представя на общото събрание доклад за резултатите от нея. Когато етажната собственост няма контролен съвет (контрольор), общото събрание определя измежду собствениците лица, които да извършат проверката и да отчетат резултатите от нея.
ЗУЕС - Чл. 23. (2) Управителният съвет (управителят) се отчита с писмен доклад пред общото събрание в края на мандата си. Докладът и протоколите от заседанията на управителния съвет се предоставят за запознаване на всеки собственик или обитател при поискване.Дори и да не сте собственик и член на ОУ на ЕС:
В случай, че имате данни или съмнения, относно злоупотреба със средства на ЕС незабавно подайте Жалба до Районна прокуратура, с копие до РДМВР (с Вх.№)!vikipeshkina написа::roll:
п-р- Почистващи препарати 343.60 лв 0.6%
15 Абонаментна поддръжка 2,795.65 лв 4.7%
16 в т.ч.асансьори -12 спирки/ 2 ас.*20 лв.месечно 2,160.00 лв 3.6%
Ел.енергия общи части 4,131.04 лв 7.0%
20 Вода общи части 3,843.36 лв 6.5%
Текуща поддръжка -градина и басейн 892.80 лв 1.5%
26 шезлонги и чадъри 477.90 лв 1%
Административни разходи 1,817.55 лв 3.1%
домакин,Администратор,управител,Камериерка ит.н =120 000лв и хората трябва да плащат за така наречената подръжка. 80 кв.м x 12 evro с ДДС
...Имам представа, за каква "схема", е възможно да става на въпрос и ако съмненията ми, се окажат достоверни, вероятността случая, рано или късно да стигне до прокуратурата, е 99%! На първо време, може да подадете сигнал и до НАП. Сигурен съм, че ще Ви окажат 100% внимание по случая и дори ще извършат пълна проверка (ревизия) на въпросното "дружество", и без да Ви искат мнението!
http://portal.nap.bg/