Е, все някога трябва да могат да правят ремонт, и то не през нощта.
Правилникът за вътрешният ред може да предвиди допълнителни ограничения, за нарушенията на които кметът, сезиран от УС, налага глоба – чл. 55 ЗУЕС.
Общото изискване на ЗУЕС е да не се създава безпокойство, по-голямо от обичайното – чл. 6 ал . І т. 4 – т.е. не може един собственик да извършва шумни ремонти всеки месец и дори всяка година. Административната отговорност е същата. Но при Вас май шумят различни съседи.
За някои ремонти е необходимо разрешение за строеж – чл. 151 ЗУТ.
Един от начините за справяне с проблем е да разговаряте с причинителя.
***
По-долу копирам една по-стара извадка за шумно строителство. Мисля, че има подобни теми във форума.
Наредба № 1 за обществения ред на територията на Столична общинаа) приета от СОС
б)
http://www.sofiacouncil.bg/index.php?pa ... nce&id=103в) компетентен орган по прилагането: посочен в чл. 19
- Столичен инспекторат, телефон:
http://www.sofia.bg/template3.asp?ime=INSPEK1%7D- кметовете на райони
- РПУ-тата
г) „създаването на неестествен шум …, нарушаващи обществения ред и спокойствието на гражданите” се забранява с чл. 2 ал. І, доколкото не е разрешено – ал. 2. Съгл. ал. 9 на същия член замерване се извършва от СРИОКОЗ (този текст навява идеята, че в него става дума за повтарящи се дейности, а не за строителство).
Чл. 4 забранява ремонтни дейности преди 8 ч., но касае само обитателите на същата сграда – етажна собственост.
Чл. 11 ал. І т. 26, която забранява СМР през почивните дни, независимо дали произвеждат шум. Санкцията е в по-големия размер по чл. 20 ал. І. Хубавото, е че съгл. второто изречение на тази алинея може временно да им се отнеме правото да извършват дейността. За съжаление, не виждам ПАМ.
Наредба № 6 от 26 юни 2006 г. за показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, методите за оценка на стойностите на показателите за шум и на вредните ефекти от шума върху здравето на населението а) издадена от Министерството на здравеопазването и Министерството на околната среда и водите, обн. ДВ. бр.58 от 18 Юли 2006г., на основание чл. 11 т. 5 от Закона за защита от шума в околната среда (ЗЗШОС).
б) компетентен орган по прилагането: чл. 21 – Министърът на РРБ, чл. 22 ЗЗШОС – кметовете на общини
в) релевантни норми:
- граничните стойности за шума са: в жилищни сгради 35 дневно, 30 нощно, в жилищни зони 55 дневно, 45 dB(A) нощно – установено в приложение 2 към чл. 5 от Наредбата
- метод за установяване на дискомфорта (вкл. анкетна карта)
- съгл. чл. 16 от ЗЗШОС ЮЛ и ЕТ са длъжни да не надвишават граничните стойности
г) компетентните органи могат да налагат санкции (посочените по-горе членове) и ПАМ – спиране до отстраняване на причината – чл. 33 ЗЗШОС
Закон за устройство на територията
Наредба за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продуктиа) Наредбата е приета от МС на осн. чл. 169 ал. І ЗУТ
Тя се отнася основно до експлоатацията на строежите. ЗЗШОС препраща към нея.
б) Компетентен орган по прилагането: 224 ЗУТ – кметът на общината спира строежа; 233 – налага глоба
в) Изискването на чл. 169 ал. І ЗУТ за защита от шум и опазване на околната среда е конкретизирано в чл. 12 от Наредбата така: „Чл. 12. За осигуряване на защитата от шум строежът трябва да е проектиран и изпълнен по такъв начин, че шумът, достигащ до обитателите на строежа или до хората в близост до него, да не надвишава нивата, които застрашават тяхното здраве, и да им позволява да спят, почиват и работят при задоволителни условия.”.