Чл. 92. (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може:
1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличие на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно;
2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество;
3. да не се съобразява с организацията на движението, когато това се отнася до посока на движение и завиване в определени направления;
4. да паркира или да престоява независимо от разпоредбите на този закон; през това време той може да подава само светлинни сигнали.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не освобождават водачите на моторни превозни средства със специален режим на движение, както и водачите на съпровожданите от тях автомобили от задължението да управляват по безопасен начин.
Специалния режим не е панацея - можеш да превишаваш скоростта, може да минаваш на червено, можеш да правиш забранени завои и да влизаш в затворени улици, но не ти дава право да газиш хора и да чупиш коли. А и да рискуваш живота на пациента отзад... не е професионално. Дори и да умира, това не значи че трябва да го утрепеш ти - заедно със себе си и други косвени жертви във вид на движещи се по правилата водачи на МПС.
За съжаление подготовката не само на водчите на линейки, а и на всички автомобили със сп. режим - пожарни, полиция, НСО - е под всякаква критика поради липса на средства, което води до такива инциденти.
И с'я се сетих - някой да е чувал какво се случи с водача на джипа, дето отнесе военния министър на светофара на бул. България? Април трябваше да се гледа дело за "съпричиняване" на катастрофата? Не мога да намеря инфо за развитието на случая. Ако са го подвели под отговорност... ще си хвърля книжката...