начало

Три пъти са се увеличили спестяванията на магистратите за 10 години Три пъти са се увеличили спестяванията на магистратите за 10 години

ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни административн

Дискусии и казуси в областта на административното право и процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни административн

Мнениеот nezret » 03 Мар 2003, 15:51

Уважаеми колеги вече трети месец от подаването на Жалбата ми срещу противозаконни(според мен) разпоредби от Наредбата за условията и реда за пътуване с масовия градски транспорт /от 14.112002г./ издадена от Столичен общински съвет. Не се дава ход под предтекст че съгласно чл.38 ЗАП , жалбите срещу индивидуални административни актове се подават чрез органа издал този акт. Това е така ако се обжалват ИАА като заповеди, наказателни постановления и др. Но според мен когато се обжалва нормативен административен акт/ Наредби,Постановления/ се прилага чл.6 ЗВАС, / за нормативни актове на общинските съвети/ и чл.5 за актове на Министерски съвет . Съгласно чл.6 ЗВАС нормативните и общите административни актове на общинските съвети , се обжалват пред окръжния съд ДИРЕКТНО, а не чрез органа издал този акт. / В моя случай пред СГС/. Моля уважаеми колеги за вашия професионален коментар.
nezret
Потребител
 
Мнения: 635
Регистриран на: 19 Фев 2003, 00:39
Местоположение: София

Re: ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни администра

Мнениеот hariman » 03 Мар 2003, 17:45

Az sa6to smyatam 4e nnaredba na ob6tinski savet, tryabva da se objalva direktno pred sada, v slu4aya SGS. Ne6to pove4e samoto objalvane tryabva da stane po reda na ZVAS, a ne po ZAP, za6toto spored 4l.1 ot ZAP, toi se odnasya samo za individ. adm. aktove.
hariman
Потребител
 
Мнения: 175
Регистриран на: 22 Апр 2002, 18:46

Re: ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни администра

Мнениеот akokoev » 03 Мар 2003, 19:53

конкретно не съм запознат с въпросната Наредба,но смятам че в случая следва да е възможно директното обжалване на Нардебата на столичния общински съвет пред СГС. Тази Наредба със сигурност е адм.акт и "засеггнатото лице може да го обжалва и направо пред съда"(определение 58от 16.41997г. на ВАС)
akokoev
Младши потребител
 
Мнения: 45
Регистриран на: 29 Мар 2004, 12:27
Местоположение: Stolicata

Re: ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни администра

Мнениеот Атанасова » 04 Мар 2003, 17:43

На прав път си. Наредбите на общинските съвети са нормативни административни актове, а не индивидуални. Обжалването им е по реда на ЗВАС.
Доколкото ми е известно ІІІ ж отделение на СГС отмени разпоредби от наредба на Столичния общински съвет и решението му беше потвърдено от ВАС. Така че има практика в тази насока.
Провери си още веднъж делото и, ако няма определние за прекратяване напиши становище до съда . Ако има определние, жали го. Смело напред !
Атанасова
 

Re: ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни администра

Мнениеот hebigatsu » 04 Мар 2003, 19:07

Пропускате чл.16 от ЗВАС.
hebigatsu
Активен потребител
 
Мнения: 1008
Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42

Re: ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни администра

Мнениеот hariman » 05 Мар 2003, 12:49

Saglasen sam ,no ako e objalvan napravo pred sada, a ne pred organa izdal akta se prilaga 4l.16 al.3 ot ZVAS, taka 4e ne bi tryabvalo da ima problem.
hariman
Потребител
 
Мнения: 175
Регистриран на: 22 Апр 2002, 18:46

Re: ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни администра

Мнениеот hebigatsu » 05 Мар 2003, 17:33

За hariman.
По отношение на Нормативните и общите административни актове ЗАП не се прилага,тъй като не индивидуални административни актове и в тази връзка не е налице административен ред за обжалване, поради което атакуването им се осъществява направо по съдебен ред. Аргумент: чл.32 ал.2 от Закона за администрацията. Въпреки това чл.16 от ЗВАС не прави изключение за нито един вид административен акт. Що се отнася до разпоредбата на ал.3 от същия член, в случай че посоченият "погрешен" орган е компетентният да разгледа жалбата или протеста съд, то същия не следва да изпраща цялата преписка на органа издал обжалвания акт, а само екземплярите от жалбата или протеста и приложенията към тях предназначени за него. По принцип разпоредбата на чл.16 от ЗВАС има за цел да осигури процесуална икономия по отношение на окомплектоването на съответната преписка и представянето й в съда. При директно подаване на жалбата или протеста в съда, органа издал атакуваният акт се освобождава от задължението си да спази срока по чл.16 ал.2 от ЗВАС(за индивидуалните АА- чл.39 от ЗАП) и се дава възможност за протакане на процедурата, което не е желателно. В тази връзка доколкото в чл.16 от ЗВАС не е предвидена аналогия на чл.39 ал.2 от ЗАП, считам че такава не може да се прави.
hebigatsu
Активен потребител
 
Мнения: 1008
Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42

Re: ЗАП прилага ли се при обжалване на нормативни администра

Мнениеот Второкурсник » 09 Мар 2003, 12:20

Съгласен съм с hebigatsu.
Чл.6 ЗВАС определя родовата подсъдност, а не чрез кой орган се обжалва акта - намира се в гл.2 "Подсъдност на ВАС", а съседните чл.5 и чл.7 третират въпроса с подсъдността. Органът, чрез който се подава акта се определя от чл.16 ЗВАС - и това е съответния общински съвет. Впрочем, обжалването (или протестирането) на актове чрез органа, който ги е издал е общ принцип на нашето право - така е при обжалване на актове по ГПК(чл.197), НПК(чл.318), ЗАП(чл.24(1); чл.38), ЗВАС(чл.16), ДПК(чл.117(6);чл.121), ЗАНН(чл.60(1)). Във всички тези актове при определяне на родовата подсъдност се използва конструкцията "обжалва се пред" за да се обозначи компетентния да разгледа спора орган, това обаче не е органа, чрез който се подава жалбата.
ЗВАС изрично предвижда субсидиарно приложение на ЗАП и ГПК по неуредените въпроси. Тъй като ЗАП очевидно е по-близък до приложното поле на ЗВАС следва да се прилага субсидиарно първо той, а ако въпросът не е уреден и там - ГПК.
Второкурсник
 


Назад към Административно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта


cron