Здравейте,
Имаме следния казус. В процес на запускане сме на сайта за електронни консултации при които клиенти ще получават платени консултации от специалисти онлайн през съответно “ушита” платформа за техните нужди. Нашата цел е специалистите да получават пълната сума за всяка консултация, докато ние прибираме пари само за хостинг.
Проблема който имаме е, че не можем да приемаме картови плащания директно по сметките на нашите специалисти. Вместо това парите ще идват в наша сметка, след което на месечна база ние ще прехвърляме парите по сметките на специалистите. Това е така защото законите изискват обследване на всеки получател на картови плащания и не можем да изискваме това от всеки специалист - регистрация по ДДС, проверки относно състояние от наш разплащателен партньор, сключване на договор със същия, допълнителни такси и т.н.
Според нашия счетоводител, в такъв случай следва сайта да се третитора като електронен магазин. Иначе казано - ние издаваме фактури на клиентите на сайта за всяка извършена консултация, след което изпращаме протокол за фактура преди изплащане на натрупаните суми към всеки специалист.
Всичко изглежда логично, но имаме няколко проблема с този подход:
- Очакван огромен обем от документо оборот. Дай боже нещата да тръгнат, това означава обработка на хиляди фактури месечно.
- Някои от специалистите са лекари и ЗДДС премахава ДДС по отношение на медицинските услуги. В същото време ние няма как да не сме регистрирани по ЗДДС. Иначе казано ние трябва да увеличим цената на услугата с 20%, заради това че не можем да вземем обратно ЗДДС от фактурата която ще ни издаде лекаря.
- Не всеки специалист е регистиран по ЗДДС, т.е ще трябва различно третиране на специалистите на документна основа.
Възможен ли е друг подход?
Например да се изисква фактуриране от самите специалисти, при което ние задържаме сумите в специална транзитна сметка за времето на месеца. Съответно ние да изискваме плащане от специалистите само за хостинг услугите?
- Дата и час: 24 Ное 2024, 02:44 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Осчетоводяване на сайт за консултации като ел. магазин
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Осчетоводяване на сайт за консултации като ел. магазин
Добре дошъл във форума.
Трябваше да упоменете дали става въпрос за специалисти живеещи тук или в чужбина.
Вариантите които предполагам, че ще работят във вашата ситуация са следните:
- получавате плащанията "на черно", чрез друг картов процесор authorize.net/2checkout.com със Mobile Banking сметка в чужбина. Трудно става Approve но си заслужава да се пробва.
- Payoneer имат някаква опция за приемане на плащания специалисти, но незнам дали с карта работят
- Ползване на офшорка (идеалния вариант за хостинг компания)
- Ползвайте PayPal за разплащания (по-малко се контролира от данъчните)
- Сменяйте юридическите лица само за консултантските услуги (като държите прага под 50000). Имайте предвид измененията които се предвиждат от новата година да си сменяте и адресите/дейностите, защото ще ги обвържат и всичките фирми ще ги броят като една.
Получите ли парите във вашата сметка с издадена фактура, няма как да не начислите ДДС освен ако не е освободена доставка, а ако изплащате на физически лица, трябва договори с тях, осигуровки и т.н. По-добре ще Ви е да ги назначите като freelancers при вас, но от ДДС-то трудно ще избягате освен с непрепоръчителните (полу-легални) по-горе описани начини.
Също така помислете въпроса ако ТЕ издават фактурата, как ще се гледа на това от страна на клиентите ви. Реално погледнато, веднага ще предизвика съмнение/учудване. От счетоводното обслужване няма как да се отървете - за това и всяко нещо си има цена: сложете си handling такса на всяка платена услуга..
Моята препоръка е: Плащайте си данъците и намерете начин да се разплащате със специалистите като се договорите да ви приспаднат разходите.
Трябваше да упоменете дали става въпрос за специалисти живеещи тук или в чужбина.
Вариантите които предполагам, че ще работят във вашата ситуация са следните:
- получавате плащанията "на черно", чрез друг картов процесор authorize.net/2checkout.com със Mobile Banking сметка в чужбина. Трудно става Approve но си заслужава да се пробва.
- Payoneer имат някаква опция за приемане на плащания специалисти, но незнам дали с карта работят
- Ползване на офшорка (идеалния вариант за хостинг компания)
- Ползвайте PayPal за разплащания (по-малко се контролира от данъчните)
- Сменяйте юридическите лица само за консултантските услуги (като държите прага под 50000). Имайте предвид измененията които се предвиждат от новата година да си сменяте и адресите/дейностите, защото ще ги обвържат и всичките фирми ще ги броят като една.
Получите ли парите във вашата сметка с издадена фактура, няма как да не начислите ДДС освен ако не е освободена доставка, а ако изплащате на физически лица, трябва договори с тях, осигуровки и т.н. По-добре ще Ви е да ги назначите като freelancers при вас, но от ДДС-то трудно ще избягате освен с непрепоръчителните (полу-легални) по-горе описани начини.
Също така помислете въпроса ако ТЕ издават фактурата, как ще се гледа на това от страна на клиентите ви. Реално погледнато, веднага ще предизвика съмнение/учудване. От счетоводното обслужване няма как да се отървете - за това и всяко нещо си има цена: сложете си handling такса на всяка платена услуга..
Моята препоръка е: Плащайте си данъците и намерете начин да се разплащате със специалистите като се договорите да ви приспаднат разходите.
- kociboss
- Младши потребител
- Мнения: 66
- Регистриран на: 02 Окт 2017, 14:50
- Местоположение: София
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта