Страница 1 от 1

Регистриране в бюрото по труда

МнениеПубликувано на: 26 Ное 2003, 12:22
от lusy
Интересува ме в какъв срок трябва да се регистрирам в бюрото по труда при положение, че след като ми е прекратен трудовия договор два месеца работя по граждански. Какви документи е необходимо да представя при регистрацията?

МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2006, 00:53
от gosho72
Право да се регистрирате в бюро по труда имате,при условие,че като работеща на граждански договор не упражнявате трудова дейност,за която е задължително осигуряване по чл.4 от кодекса за социално осигуряване,а също така не сте придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или професионална пенсия за ранно пенсиониране.В тази насока е и разпоредбата на чл.54а от КСО.
Заявлението за регистрация в териториалното поделение на агенцията по заетостта следва да извършите в тримесечен срок от датата на прекратяване на трудовия Ви договор.
Относно необходимите Ви за регистрацията документи следва да се съобразите с Правилника за прилагане на закона за насърчаване на заетостта-чл.14 и да представите както следва:

1. документ за самоличност;
2. заявление-декларация по установен образец, утвърден от изпълнителния директор на Агенцията по заетостта;
3. документи за придобито образование и/или квалификация;
4. документи, удостоверяващи общ и/или служебен стаж, и/или осигурителен стаж;
5. документ, издаден от общината, за регистрация по настоящ адрес;
6. решение на Териториалната експертна лекарска комисия/Националната експертна лекарска комисия - за лицата с трайно намалена работоспособност;
7. други документи - в случаите, когато са необходими, и/или писмена декларация за удостоверяване на други обстоятелства.