Как да работя за чуждестранен работодател?
Публикувано на: 18 Сеп 2013, 17:24
Здравейте,
Предварително се извинявам ако темата се повтаря, но тъй като ми трябва актуална информация, а вече имам няколко противоречиви съвета от приятели, се обръщам и към вас.
По същество, казуса е следният: искам да работя за чуждестранна организация регистрирана в Брюксел. Организацията е NGO и няма регистрация по ДДС (ако това има значение). Моята работа ще включва поддръжка на сайта им, социалните мрежи и грижа за цялостната ежедневна комуникация на организацията (с партньори, членове, спонсори и тн) както и работа по отделни проекти, в частност тези които засягат публични дейности и масови комуникации. За всичко това, аз следва да получавам някакво месечно възнаграждение и за него трябва да издавам някакъв документ.
И тук идва моят въпрос - какъв документ и в качеството си на какво ще го издам? Ще работя сам, от вкъщи, евентуално може да има някое пътуване 5-6 пъти годишно и няма да акумулирам стотици хиляди в приход.
Приятели и познати ми препоръчаха до сега: ЕООД и регистриране на свободна практика. Но аз не знам кое е по-добре и по-адекватно.
Във всеки случай, работодателя ми ще иска документ за отчитане на парите които постъпват към мен - тях не ги интересува като какво точно ще се явявам аз в България.
Интересува ме - каква е практиката за работа с чуждестранен работодател, как да се регистрирам у нас спазвайки всички законови рамки и колко ще ми струва това на месец?
За допълнителен бонус и, надявам се, за да улесни някакво примерно изчисляване на сумите - колко ще ми струва (ЕООД или друго) ако искам СЛЕД данъци/такси и прочие да имам 2000лв в джоба?
Безкрайно ще съм благодарен на отговори и коментари!
Предварително се извинявам ако темата се повтаря, но тъй като ми трябва актуална информация, а вече имам няколко противоречиви съвета от приятели, се обръщам и към вас.
По същество, казуса е следният: искам да работя за чуждестранна организация регистрирана в Брюксел. Организацията е NGO и няма регистрация по ДДС (ако това има значение). Моята работа ще включва поддръжка на сайта им, социалните мрежи и грижа за цялостната ежедневна комуникация на организацията (с партньори, членове, спонсори и тн) както и работа по отделни проекти, в частност тези които засягат публични дейности и масови комуникации. За всичко това, аз следва да получавам някакво месечно възнаграждение и за него трябва да издавам някакъв документ.
И тук идва моят въпрос - какъв документ и в качеството си на какво ще го издам? Ще работя сам, от вкъщи, евентуално може да има някое пътуване 5-6 пъти годишно и няма да акумулирам стотици хиляди в приход.
Приятели и познати ми препоръчаха до сега: ЕООД и регистриране на свободна практика. Но аз не знам кое е по-добре и по-адекватно.
Във всеки случай, работодателя ми ще иска документ за отчитане на парите които постъпват към мен - тях не ги интересува като какво точно ще се явявам аз в България.
Интересува ме - каква е практиката за работа с чуждестранен работодател, как да се регистрирам у нас спазвайки всички законови рамки и колко ще ми струва това на месец?
За допълнителен бонус и, надявам се, за да улесни някакво примерно изчисляване на сумите - колко ще ми струва (ЕООД или друго) ако искам СЛЕД данъци/такси и прочие да имам 2000лв в джоба?
Безкрайно ще съм благодарен на отговори и коментари!