Здравейте имаме следния проблем с работодателя си и моля за съвет как да постъпим?
Работя в поредната фирма със съкращения и напускания поради намаления обем на работа, непоносимото напрежение и начин на работа. От известно време чувствително се увеличи работата и задълженията (устни не в длъжностната характеристика). Това се дължи на напусналите служители и прехвърлянето на работата им върху останалите служители. Работа от разнороден характер. Поставените допълнителни задачи са с много заплахи за разправа и уволнения.
Въпроса ми е следния: Имаме ли право да откажем да изпълняваме част от допълнителните задължения които не са разписани никъде и това по-никакъв начин не се отразява на трудовото възнаграждение? Отбелязвам не всички задължения, част която наистина е непосилна като допълнителна работа! Моля хората които са запознати да ни посъветват как е най-добре да се постъпи в конкретния случай и какви са ни правата като служители? Могат ли при отказ да ни накажат по някакъв начин и евентуално да ни уволнят? Ясно ми е, че винаги ще сме прекарани и тръгнат ли натам нещата нищо хубаво няма да се случи за съжаление.
Много благодаря ще се радвам на всяко мнение по въпроса.
- Дата и час: 26 Ное 2024, 03:59 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Съвет:Взаимоотношения на работното място?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Съвет:Взаимоотношения на работното място?
Това е трудно доказуемо тъй като Вие сте подали молба за работа и са ви взели и ви е казана заплатата и имат вашето съгласие. Единствено може да се оплаквате ако работите извън кодекса на труда. В рамките на работният Ви ден СЕ ВЪЗЛАГАТ ЗАДАЧИТЕ и ако не успеете да ги свършите си отивате и Вие и идва следващият.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: Съвет:Взаимоотношения на работното място?
toni_sf написа:Това е трудно доказуемо тъй като Вие сте подали молба за работа и са ви взели и ви е казана заплатата и имат вашето съгласие. Единствено може да се оплаквате ако работите извън кодекса на труда. В рамките на работният Ви ден СЕ ВЪЗЛАГАТ ЗАДАЧИТЕ и ако не успеете да ги свършите си отивате и Вие и идва следващият.
Като че ли никога не сте подписвали трудов договор. В рамките на работния ден се възлагат задачи, които принципно фигурират в длъжностната характеристика, която се връчва в писмен вид на служителя при постъпване на работа срещу подпис (задължение на работодателя е да утвърди такава). ДХ може да бъде изменяна и допълвана от работодателя при промяна на изискванията и задълженията, произтичащи от нормативни и структурни промени. Липсата на ДХ, липсата на подпис и датата на връчването или несъответствие между датата на сключване на трудовия договор и подписването на длъжностната характеристика се явяват нарушения на трудовото законодателство. ДХ могат да бъдат използвани като доказателства при разрешаване на спорове, свързани с трудовите правоотношения (трудови спорове, трудови злополуки, имуществена отговорност, дисциплинарни наказания), включително и при установяване наличието или липсата на право на допълнително трудово възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит. И сега малко лирическо отклонение: от 01.07.2007г. влиза в сила НСОРЗ, според която допълнително възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит се заплаща само ако при смяна на работата или работодателя лицето работи същата, сходна или със същия характер работа, длъжност или професия. На практика единственият документ, чрез който може да бъде доказано сходството и еднородността на работата се явява длъжностната характеристика, което означава, че тя се превръща в документ с доказателствена сила.
В този ред на мисли вие можете да откажете да изпълнявате задължения, които не са присъщи за съответната длъжност и характера на изпълняваната по принцип работа. След като "новите ви задължения" (тези, които се доближават до вашите) не са вписани в ДХ не могат просто ей така да ви уволят при евентуален отказ. Когато с последващо изменение или допълнение на връчената при сключване на трудовия договор длъжностна характеристика се възлагат различни трудови функции и задачи е налице трудов спор между страните по ТПО.
- dessys
- Потребител
- Мнения: 356
- Регистриран на: 15 Ное 2010, 15:26
3 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта