подчинените му имат право доброволно да откажат. в техен интерес е да намерят начин за последващо доказване на упражнения натиск. документи едва ли ще останат, но поне свидетели.
предшестващите скандали не може да бъдат избегнати. ако наличието им и особено необосноваността им могат да бъдат доказани, те могат впоследствие да бъдат използвани срещу въпросния директор. дисциплинарното уволнение може да бъде налагано по силата на чл.190. налагане на дисциплинарно наказание "уволнение" по други причини е оспоримо по съдебен ред и по решение на съда можете да бъдете възстановен на работа (може, има и други възможности).
Благодаря за съвета.
От това разбирам, че служителите от една страна трябва да запишат разговорите и скандалите със заплахи и принуждаване да се подават молби за отпуски, от друга страна трябва да се престрашат и да свидетелстват лично срещу директора си. Вярно, че по закон е така, но практически при 90% женски персонал от уплашени и стресирани хора няма как да се стигне нито до свидетелски показания нито някой да запише разговорите. А дори това да се случи директора може да си остане на работа и ще им вгорчи живота след това. Същото важи и по отношение на процедурата за възстановяване на работа чрез съда
.
Има ли вариант трето лице да сезира инспекцията по труда или синдикалните организации за иницииране на проверка на масовите молби за неплатен отпуск и липсата на предшестващо ги намаляване на работното време според по чл. 138а, ал. 1 и § 3б, ал. 1 които цитирах в предния пост ?
Също така се интересувам дали трето (външно) лице има право да сезира министерство на финансите да се направи ревизия на харчовете и отдръжките. За някои ненужни неща се харчат десетки хиляди левове, а одръжки от мизерните им заплати се измислят за какво ли не. Хора със брутни заплати от по 620 лв реално получават по 210 лв кеш, месечно. Подготвят се и отдръжки от проекти (100% незаконно, тъй като парите по проект се отпускат след предварителен и точен разчет за какво и по колко ще се харчат) за покриване на разходи на иститута като ток и парно. В същото време се отчитат фиктивни командировки са десетки хиляди, фактурират се месечни разходи за комуникации също за десетки хиляди. Та, такава проверка може ли да се инициира от външно на даден институт лице и към коя институция е най-правилно да се обърне ?
Благодаря още веднъж за помоща и се извинявам за многото въпроси на веднъж.