Страница 1 от 1

Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 16:50
от locki
Може ли работодател, едностранно да промени мястото на извършване на трудовата дейност - т.е. без мое съгласие да ме премести на същата длъжност ,на същия вид договор ,но в друг офис в същия град ?

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 17:08
от andy70
Едностранна промяна на мястото И характера на работа от работодателя е допустима по изключение в хипотезата на чл.120, ал.1 от КТ:
Изменение на мястото и характера на работата от работодателя (Загл. изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.)
Чл. 120. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) Работодателят може при производствена необходимост, както и при престой, да възлага на работника или служителя без негово съгласие да извършва временно друга работа в същото или в друго предприятие, но в същото населено място или местност за срок до 45 календарни дни през една календарна година, а в случаи на престой - докато той продължава.
Но мястото на работата се различава от работното място. Мястото на работата е по-широко понятие от работното място. Работното място е винаги в мястото на работата и част от него. Работното място е помещението, цеха, стаята или друго подобно териториално определено място в предприятието, където работникът или служителят работи. То се определя едностранно от работодателя – “по негово указание” като част от неговата работодателска власт.

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 17:16
от locki
andy70 ,благодаря ти за отговорите,но в никой от двата случая ,посочени от теб не намирам разрешение - ще бъда по-конкретна ,за да получа правилния отговор... Работя в банка ,която има 5 офиса в нашия град. Ако реши шефа,може ли едностранно да ме премести в другия близък офис,на същата длъжност и заплата ?

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 17:25
от andy70
Ами погледнете си трудовия договор.
Ако в него като място на работа е записано "Клоновете на търговска банка "ХХL" в гр.XXXL" тогава въпросът е излишен.

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 18:30
от locki
клон е различно от офис... -нещо не се разбрахме,съвсем се обърках... :roll:

давам пример :
от ...... банка, клон Пловдив ,офис "Летище"
да ме премести в ..... ,клон Пловдив , офис "Автогара" на същата длъжност ,със същото заплащане

Да или не?

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 03 Юли 2010, 21:47
от andy70
Не давай пример а кажи какво е записано в ТД-р. Може и на ЛС.

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 04 Юли 2010, 17:07
от wladi
Не желаете да слушате, правилно е решил Работодателят, Ви да Ви премести в другия офис.

Държите да си получите отговора, че е неправилно, но както Ви каза andy70, вярното е това което пише в договора.
Щом няма изречение, че мястото на работа е в офиса на ул.*********№, а е само фин.център гр.********* на банка *******, значи мястото е в който и да е от всичките 5 бр. офиси, по преценка на Работодателя.

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 21 Юли 2010, 10:09
от alexander_
Здравейте,

Имам един въпрос, свързан с темата, но малко встрани от зададения по-горе.

При промяна на седалището на фирма, възможно ли е и какво е необходимо за промяна на мястото на работа на всички работници/служители?
Съгласно чл. 66 КТ:
"(3) За място на работата се смята седалището на предприятието, с което е сключен трудовият договор, доколкото друго не е уговорено или не следва от характера на работата."

Това означава ли че ако се промени седалището, всички трудови договори ще се считата автоматично изменени?
Необходимо ли е издаването на документи, които да сведат до знанието на работниците/служителите?
Съгласно чл. 66 КТ:
(4) (Нова - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) При всяко изменение на трудовото правоотношение работодателят е длъжен при първа възможност или най-късно до един месец след влизането в сила на изменението да предостави на работника или служителя необходимата писмена информация, съдържаща данни за извършените промени.

Въпроса ми е породен от трудното осъществяване на процедура по подписване на допълнително споразумения с всеки работник/служител за промяна на мястото на работа.

Предварително благодаря на всеки, който реши да помогне.

Re: Преместване в друг офис

МнениеПубликувано на: 21 Юли 2010, 12:23
от kazimirc4
Законодателят е предвидил възможността да се промени седалището на една фирма и възможностите в отношението и с наетите от нея лица.По време на извършването на съответната пререгистрация и подготовката за реално преместване следва да се: І.Уведомят работещите за настъпилите промени. Задължението за работодателя е закрепено в КТ - " Чл. 7в. (Нов - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) (1) Представителите на работниците и служителите имат право:
1. да бъдат информирани от работодателя по начин, който им позволява да оценят евентуалното въздействие на предвидените от компетентните органи мерки;
2. да изискват от работодателя да им предостави необходимата информация, ако това не е направено в определените срокове;
3. да участват в процедури по консултиране с работодателя и да изразят становището си по предвидените от компетентните органи мерки, което да се отчете при вземането на решение;
4. да изискват срещи с работодателя в случаите, когато се налага да го информират за поставените от работниците и служителите въпроси";
.ІІ.Да се предложат нови ДС за промяна мястото на работа и се получи сегласието на другата страна. ІІІ.Към тези, които не са заявили съгласие да се приложат разпоредбите на чл.328,ал.1,т.7 от КТ.
Следователно промяната на седалището на фирмата и на мястото на работа на работещите не става автоматично.Поради очевидните трудности за работниците и служителите, законодателят изрично е предвидил процедурата за промяна и съответните защити.Затова спазете изискванията на КТ, което ще е определено трудно. Но за осъществяване на трудовия процес се изисква две страни - работодател и работещи и съгласие между тях, за да е пълноценен. И такт, най-вероятно!