Страница 1 от 1

длъжностна характеристика при граждански договор

МнениеПубликувано на: 29 Авг 2009, 11:45
от ananov
Може ли да има длъжностна характеристика при граждански договор?
И ако в специален закон (Закона за читалищата) е предвидено, че за определена длъжност (секретар) изпълнителният орган (настоятелството) приема длъжностна характеристика, това означава ли, че секретарят в случая не може да е на граждански договор?

Re: длъжностна характеристика при граждански договор

МнениеПубликувано на: 29 Авг 2009, 13:11
от andy70
Първо – Закон за читалищата НЯМА!!! :lol: :lol: :lol:
Има закон за народните читалища!
Второ - при граждански договор за изработка изпълнителят се задължава на свой риск да изработи нещо, съгласно поръчката на другата страна, а последната - да заплати възнаграждение. При договор за поръчка довереникът се задължава да извърши за сметка на доверителя възложените му от последния действия (става въпрос за правни действия). Дори договора да е intuitu personae, доверителят или поръчващия не са задължени да изготвят длъжностна характеристика. Изпълнителя или довереника не дължат трудова дисциплина, която е характерна само за ТПО, а резултат.
Правната норма на чл. 127, ал.(1) т. 4 от Кодекса на труда установява задължението на работодателя да утвърждава длъжностна характеристика и да я връчи в писмен вид на работника или служителя преди започване на изпълнението на длъжността. Разработването на длъжностната характеристика и запознаването на изпълнителя на длъжността с нея е компонент от условията на труд, които работодателят е длъжен да осигури. В този порядък, от една страна, изпълнителите са предварително информирани какво точно се изисква от тях за да изпълнят коректно задълженията си към работодателя и от друга – не се предоставя възможност на работодателя да изисква изпълнение на задължения, които не са в рамките на компетенциите им, или не се съдържат в длъжностната характеристика. Длъжностната характеристика в качеството си на елемент на вътрешната нормативна база е задължителна за двете страни по трудовия договор. За да стане "задължителна", длъжностната характеристика следва да бъде утвърдена от работодателя и връчена на работника или служителя. Отклоненията от записите в длъжностната характеристика ангажират пряко отговорността както на работника или служителя, така и на работодателя – страни по трудовия договор.

Re: длъжностна характеристика при граждански договор

МнениеПубликувано на: 29 Авг 2009, 13:22
от andy70
Чл. 17а. (Нов - ДВ, бр. 42 от 2009 г.) (1) Секретарят на читалището:
1. организира изпълнението на решенията на настоятелството, включително решенията за изпълнението на бюджета;
2. организира текущата основна и допълнителна дейност;
3. отговаря за работата на щатния и хонорувания персонал;
4. представлява читалището заедно и поотделно с председателя.
(2) Секретарят не може да е в роднински връзки с членовете на настоятелството и на проверителната комисия по права и по съребрена линия до четвърта степен, както и да бъде съпруг/съпруга на председателя на читалището.
Според така изброените правомощия на секретаря на читалището става ясно, че има управленски, организационни, отчетни и представителни функции, които не биха могли да бъдат изпълнявани с граждански договор, при който се дължи само резултат.