Може ли да има длъжностна характеристика при граждански договор?
И ако в специален закон (Закона за читалищата) е предвидено, че за определена длъжност (секретар) изпълнителният орган (настоятелството) приема длъжностна характеристика, това означава ли, че секретарят в случая не може да е на граждански договор?
- Дата и час: 25 Ное 2024, 13:39 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
длъжностна характеристика при граждански договор
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Re: длъжностна характеристика при граждански договор
Първо – Закон за читалищата НЯМА!!!
Има закон за народните читалища!
Второ - при граждански договор за изработка изпълнителят се задължава на свой риск да изработи нещо, съгласно поръчката на другата страна, а последната - да заплати възнаграждение. При договор за поръчка довереникът се задължава да извърши за сметка на доверителя възложените му от последния действия (става въпрос за правни действия). Дори договора да е intuitu personae, доверителят или поръчващия не са задължени да изготвят длъжностна характеристика. Изпълнителя или довереника не дължат трудова дисциплина, която е характерна само за ТПО, а резултат.
Правната норма на чл. 127, ал.(1) т. 4 от Кодекса на труда установява задължението на работодателя да утвърждава длъжностна характеристика и да я връчи в писмен вид на работника или служителя преди започване на изпълнението на длъжността. Разработването на длъжностната характеристика и запознаването на изпълнителя на длъжността с нея е компонент от условията на труд, които работодателят е длъжен да осигури. В този порядък, от една страна, изпълнителите са предварително информирани какво точно се изисква от тях за да изпълнят коректно задълженията си към работодателя и от друга – не се предоставя възможност на работодателя да изисква изпълнение на задължения, които не са в рамките на компетенциите им, или не се съдържат в длъжностната характеристика. Длъжностната характеристика в качеството си на елемент на вътрешната нормативна база е задължителна за двете страни по трудовия договор. За да стане "задължителна", длъжностната характеристика следва да бъде утвърдена от работодателя и връчена на работника или служителя. Отклоненията от записите в длъжностната характеристика ангажират пряко отговорността както на работника или служителя, така и на работодателя – страни по трудовия договор.
Има закон за народните читалища!
Второ - при граждански договор за изработка изпълнителят се задължава на свой риск да изработи нещо, съгласно поръчката на другата страна, а последната - да заплати възнаграждение. При договор за поръчка довереникът се задължава да извърши за сметка на доверителя възложените му от последния действия (става въпрос за правни действия). Дори договора да е intuitu personae, доверителят или поръчващия не са задължени да изготвят длъжностна характеристика. Изпълнителя или довереника не дължат трудова дисциплина, която е характерна само за ТПО, а резултат.
Правната норма на чл. 127, ал.(1) т. 4 от Кодекса на труда установява задължението на работодателя да утвърждава длъжностна характеристика и да я връчи в писмен вид на работника или служителя преди започване на изпълнението на длъжността. Разработването на длъжностната характеристика и запознаването на изпълнителя на длъжността с нея е компонент от условията на труд, които работодателят е длъжен да осигури. В този порядък, от една страна, изпълнителите са предварително информирани какво точно се изисква от тях за да изпълнят коректно задълженията си към работодателя и от друга – не се предоставя възможност на работодателя да изисква изпълнение на задължения, които не са в рамките на компетенциите им, или не се съдържат в длъжностната характеристика. Длъжностната характеристика в качеството си на елемент на вътрешната нормативна база е задължителна за двете страни по трудовия договор. За да стане "задължителна", длъжностната характеристика следва да бъде утвърдена от работодателя и връчена на работника или служителя. Отклоненията от записите в длъжностната характеристика ангажират пряко отговорността както на работника или служителя, така и на работодателя – страни по трудовия договор.
Errare humanum est stultum est in errore perseverare.
-
andy70 - Потребител
- Мнения: 883
- Регистриран на: 25 Юни 2009, 11:09
Re: длъжностна характеристика при граждански договор
Чл. 17а. (Нов - ДВ, бр. 42 от 2009 г.) (1) Секретарят на читалището:
1. организира изпълнението на решенията на настоятелството, включително решенията за изпълнението на бюджета;
2. организира текущата основна и допълнителна дейност;
3. отговаря за работата на щатния и хонорувания персонал;
4. представлява читалището заедно и поотделно с председателя.
(2) Секретарят не може да е в роднински връзки с членовете на настоятелството и на проверителната комисия по права и по съребрена линия до четвърта степен, както и да бъде съпруг/съпруга на председателя на читалището.
Според така изброените правомощия на секретаря на читалището става ясно, че има управленски, организационни, отчетни и представителни функции, които не биха могли да бъдат изпълнявани с граждански договор, при който се дължи само резултат.
1. организира изпълнението на решенията на настоятелството, включително решенията за изпълнението на бюджета;
2. организира текущата основна и допълнителна дейност;
3. отговаря за работата на щатния и хонорувания персонал;
4. представлява читалището заедно и поотделно с председателя.
(2) Секретарят не може да е в роднински връзки с членовете на настоятелството и на проверителната комисия по права и по съребрена линия до четвърта степен, както и да бъде съпруг/съпруга на председателя на читалището.
Според така изброените правомощия на секретаря на читалището става ясно, че има управленски, организационни, отчетни и представителни функции, които не биха могли да бъдат изпълнявани с граждански договор, при който се дължи само резултат.
Errare humanum est stultum est in errore perseverare.
-
andy70 - Потребител
- Мнения: 883
- Регистриран на: 25 Юни 2009, 11:09
3 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта