Страница 1 от 1

Втори трудов договор

МнениеПубликувано на: 20 Фев 2008, 11:33
от sunrise
Колеги, поставиха ми казус, който бих желала да обсъдя с Вас, защото нещо ми се вижда странна идеята.
Касае се за следното:
Работодателят желае да сключи втори трудов договор с работници в производството за дейност , която не съвпада с трудовите им задължения по основния. Тъй като се касае за производство , заплащането ще е според изработеното. Дотук добре, обаче , не е ясно дали ще се появи и кога необходимост от извършването на работата за която се сключва вторият договор. Т.е. може този месец да се работи два дни, два месеца да не се работи и след това примерно се работи десет дни. Мен това ми прилича повече на производствена необходимост, но в случая , работата по втория договор ще се изпълнява в извънработното време за първия.
Съответно в договора се вписва една заплата, а реално се получава и осигурява върху изработеното , т.е . може и нищо да не се внася.
Ако някой има мнение по въпроса ,моля, да го сподели, защото на мен ми се вижда доста странен този договор :roll:

МнениеПубликувано на: 20 Фев 2008, 12:06
от hasplu
КТ


Допълнителен труд при същия работодател

Чл. 110. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Работникът или служителят може да сключи трудов договор с работодателя, при когото работи, за извършване на работа, която не е в кръга на неговите трудови задължения, извън установеното за него работно време.

МнениеПубликувано на: 20 Фев 2008, 17:43
от Julyan
В същност, до колкото разбирам, по- скоро те притеснява не основанието, а как ще стане договорката със заплащането по този втори трудов договор или определяне на продължителността на работния ден, тъй като не се знае всеки месец дали ще има необходимост от такова производство и ако има- какъв ще е неговият обем.
Обсъждахте ли варианта за граждански договор за изработка?
Понеже ако е трудов ще трябва да е с регламентирано работно време /по чл.66, т.8 от КТ/.
Възнаграждението не би следвало да е проблем на договорката- няма да е почасово, а на заработка.

МнениеПубликувано на: 20 Фев 2008, 21:43
от sylvie
здравейте,
аз си мисля дали няма да ви свърши работа ако сключите договор по чл. 114, въведете сумирано изчисляване на работното време за максималния срок от 6 месеца и договорите трудовото възнаграждение според изработеното. а колкото до работното време, би могло да се уговори, че ще е по предварително изготвен график, който се довежда до знанието на работника.

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2008, 14:01
от Julyan
Въпросът е, че чл. 114/КТ също попада в графата "допълнителни трудови договори" по на Р ІХ от КТ и че за него също важи: "Съдържание
Чл. 115. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) С трудовите договори по този раздел освен условията по чл. 66, ал. 1 се уговарят продължителността и разпределението на работното време, а може да се уговаря и периодичността на изплащането на трудовото възнаграждение."- т.е. трябва да имаме фиксиране на работното време като разпределение и продължителност, което е май проблемът в случая.
Инспекцията понякога държи на точно дефинираното съдържание на трудовите договори /чела съм и такива указания от тях/. За това попитах за възможности за граждански договор, но зависи конкретно от вида на работата.

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2008, 14:53
от sunrise
Благодаря за отговорите колеги!
Проблемът е точно ,че работодателят не го устройва явно гражданския договор, а мен ме притеснява тази странна периодичност на работата , която не е фиксирана предварително. Някак твърде алеаторен ми се струва този договор:нито е ясно кога ще полага труд работника, нито колко ще получава на месец. :roll:

МнениеПубликувано на: 21 Фев 2008, 17:57
от sylvie
Julyan написа:Инспекцията понякога държи на точно дефинираното съдържание на трудовите договори /чела съм и такива указания от тях/.

не е проблем да се уговори, че ще има предварително изготвен график, който ще се представя на работника. трудовото законодателство не го забранява, а и ит не гледа с лошо око на такива договори. най-много да изиска някакви графици при проверка, затова е добре да се правят такива.