Страница 1 от 1

Трудово-правен въпрос

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2007, 21:23
от nas_72
Във фирмата където работя предстоят промени защото си смени собственика.Името и предметът на дейност се запазват но ни казаха че от 1-ви април ще се сключат нови трудови договори.Въпроса ми е може ли работодателят да ни принуди да сключим нови договори, сегашните са за неопределено време и имаме някой привилегий които новия собственик не одобрява.Преди 2 месеца се наложи да вземат още работници и при тях има промени в договорите като имате предвид че при стария собственик и такива временни работници се ползваха от всички облаги като същата като нас заплата,висок процент клас,добавки за храна и др. сега при тях е по ниска заплата,минималния клас няма добавки и основната заплата е сменена на месечно възнаграждение.Длъжни ли сме да подписваме нови договори защото излиза че са не изгодни за нас или да напускаме..

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2007, 01:56
от sarbijanac
Кодекс на труда

Запазване на трудовото правоотношение при промяна на работодателя
Чл. 123. (Доп. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм., бр. 25 от 2001 г., бр. 52 от 2004 г., бр. 48 от 2006 г.) (1) Трудовото правоотношение с работника или служителя не се прекратява при промяна на работодателя в резултат на:

1. сливане на предприятия;
2. вливане на едно предприятие в друго;
3. разпределяне на дейността на едно предприятие между две или повече предприятия;
4. преминаване на обособена част от едно предприятие към друго;
5. промяна на правноорганизационната форма на предприятието;
6. смяна на собственика на предприятието или на обособена част от него;7. преотстъпване или прехвърляне на дейност от едно предприятие на друго, включително прехвърляне на материални активи.
(2) В случаите по ал. 1 правата и задълженията на работодателя прехвърлител преди промяната, които произтичат от трудовите правоотношения към датата на промяната, се прехвърлят на новия работодател приобретател.

При хипотезата на чл.123,ал.1,т.6 от КТ не е необходимо да се издават нови трудови договори на работниците и служителите.Трудовото правоотношение преминава от досегашния към новия собственик така,както е уредено със сключените трудови договори.
Задължение на работодателя-стария и новия да Ви уведомят писмено за извършената промяна на предприятието.Обикновенно уведомяването е в два екземпляра, първият от които след разписването от страна на работника или служителя се съхранява от работодателя ,а втория е за лицето.
Ако промяната на собственика е променила и наименование на предприятието това обстоятелство следва да се отрази и чрез вписване в трудовата книжка.

Изложеното от мен е обосновано както от закона,така и от личен опит като бивш работник по трудов договор.За 12 год.трудов стаж тая процедура я видях около 5-6 пъти :lol:

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2007, 12:51
от sorina
I az imam sa6tia kazus v momenta, s tazi razlika 4e az iskam da si podam predizvestie za napuskane ot 1 april- 3 mece4no, a firmata 6te premine v nov pravopriemnik kam kraq na april.
Trqbva li da prepodpisvam trudoviq si dogovor s noviq pravopriemnik i kakvo stava s predizvestieto mi pri uslovie 4e e adresirano do stariq mi rabotodatel. Trqbva li da pi6a novo predizvestie?